2024-04-03, 16:33
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Du får nog kolla igen och räkna. Han säger tydligt att han var liten och att det var på 80-talet. Han är född 75 så är man illvillig maximalt till hans nackdel så är han max 14 år på 80-talet.
Jag kan räkna. Jag påpekade själv tidigare i tråden att han kan ha varit max 14 år om det skedde under 80-talet. Stort "om," dock.

När man blir äldre så är det vanligt att säga att man var "liten" när man var tonåring. När jag pratar om gymnasieåldern så säger jag ofta när jag var liten. Dogge är nästan 50 år, så att säga "liten" kan betyda i stort sett vad som helst under 20.

Det jag sade om att tjejen råkade vara exakt byxmyndig, att Dogge endast gick ut med grabbarnas åldrar efter att han fick kritik, och att det ändrades från knull till torrjuck kvarstår oemotsagt.

Själv tror jag dock att hela historien är uppdiktad, så frågan om åldrarna blir ett sidospår.
Senast redigerad av Kallebrogen 2024-04-03 kl. 16:42.
Citera
2024-04-03, 16:39
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vilka kommentarsfält på aftonbladet? På Facebook eller?
Aa precis, bland annat i en artikel av Aftonbladet Nöje "Ännu en spelning inställd för Dogge Doggelito" så skriver några att Dogge nu ändrat sig och säger att han var 12.
Citera
2024-04-03, 18:36
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Cissi Wallin skrattade ju åt den påstådda våldtäkten inför en vän dagen efteråt, vilket betyder att våldtäkten bara var en fantasi. Tack vare det förlorade Freddan sin karriär.

I Dogges fall är det nog bara en lögn som han trodde skulle uppfattas som lite cool. Journalister som mår bra av att förgöra andra människor fick allt levererat. Utan minsta bevis på att vad Dogge sagt stämmer, så ser man nu till att dra undan livet för honom.

Som man i dagens samhälle måste man nog gå på svenska för feminister, annars lever man farligt och kan gräva sin egen grav bara genom att öppna käften.
Skrattar man när man tänker på när man har blivit sexuellt utnyttjad så kanske det är dags att uppsöka psykolog.
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Vänd på steken - 15 årig kille knullar ett gäng 7-8 åriga tjejer i ett tält efter de tjatat om att få smaka korv - vem är offret? Låter i mina öron som att du använder dubbla måttstockar.
Ditt inlägg förtjänar ingen respons. Du duger som du är.
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Aa precis, bland annat i en artikel av Aftonbladet Nöje "Ännu en spelning inställd för Dogge Doggelito" så skriver några att Dogge nu ändrat sig och säger att han var 12.
Senast redigerad av sunless 2024-04-03 kl. 18:39.
Citera
2024-04-03, 18:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
"Någon skrev på Facebook" har samma bevisvärde som "någon skrev på Flashback," d.v.s. ungefär noll.
Citera
2024-04-03, 20:36
Medlem
JSpuns avatar
Citat:

Jag hittar inte det du menar
Citera
2024-04-03, 21:27
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
"Någon skrev på Facebook" har samma bevisvärde som "någon skrev på Flashback," d.v.s. ungefär noll.

Ja jag har inte sagt att det stämmer, jag efterfrågar var dessa personer fått det ifrån, om någon vet ifall Dogge har uttalat sig mer om det.
Citera
2024-04-03, 21:32
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag kan räkna. Jag påpekade själv tidigare i tråden att han kan ha varit max 14 år om det skedde under 80-talet. Stort "om," dock.

När man blir äldre så är det vanligt att säga att man var "liten" när man var tonåring. När jag pratar om gymnasieåldern så säger jag ofta när jag var liten. Dogge är nästan 50 år, så att säga "liten" kan betyda i stort sett vad som helst under 20.

Det jag sade om att tjejen råkade vara exakt byxmyndig, att Dogge endast gick ut med grabbarnas åldrar efter att han fick kritik, och att det ändrades från knull till torrjuck kvarstår oemotsagt.

Själv tror jag dock att hela historien är uppdiktad, så frågan om åldrarna blir ett sidospår.

Vill inte rätta dig, med det här inlägget. Tänker att han säger just 'ung' - och 'ung' säger man verkligen till sina tonår, och 'liten' när man var barn. Sen att man säger 'yngre' om man utgår från typ 18-20 år, och sen framåt.. men bakåt från ens nuvarande ålder, som vuxen-vuxen, haha.
Citera
2024-04-03, 22:47
Medlem
Sockss avatar
Citat:

Och någon skrev att han sagt att han var 15.

Var och en får avgöra själv vad man väljer att tro på.

Oerhört dumt dock att tro att historien är en rolig anekdot och återberätta den.
Citera
2024-04-03, 23:02
Medlem
Sockss avatar
Ang att olika arrangörer bryter hans kontrakt pga något som hände för så länge sen - det är ju inte så konstigt eftersom att det är NU han berättar det på det sätt han gjorde.
Senast redigerad av Socks 2024-04-03 kl. 23:04.
Citera
2024-04-03, 23:18
Medlem
Sockss avatar
Saxat från Aftonbladet jag uppfattar det som citat från intervjun.

"Enligt Dogge hade en av hans kompisar ett gipsat ben, men som ändå ville ta sig in i tältet för att ha sex med flickan. När flickan sa nej tjatade han och vännerna tills de fick ett okej."
Ett äckligt beteende, att tjata till sig sex. DÅ kanske han inte fattade det OM han nu vara var 8 år, men NU borde han insett hur fel det var och berätta historien på ett annat sätt.

"Men den här tjejen, var hon verkligen glad?

– Ja, hon var jätteglad, hon älskade alla och var jättepositiv. Det var hon som ville."

Det låter inte som en tjej med sunt tänk, mer som någon med intellektuell funktionsnedsättning isf, men det vet jag ju inget om, eller som ett önsketänkande hos Dogge för att alternativet är för jobbigt att tänka

"Pappan slog ju sönder tältet i småbitar."

Och tydligen bröt han armen på en av dem. Troligt att en vuxen skulle göra det med en åttaåring.

Men detta är mina egna åsikter, andra kan ju ha en helt annan uppfattning.
Citera
2024-04-04, 01:08
Medlem
danceclubolofs avatar
Sverige i ett nötskal. Så fruktansvärt överkänsligt. Räcker att någon bloggerska eller hora på Instagram skriver "JAG SPYR!!!!!" "VÅLDTÄKT!!" så blir det fart.
Citera
2024-04-04, 01:11
Medlem
danceclubolofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Ang att olika arrangörer bryter hans kontrakt pga något som hände för så länge sen - det är ju inte så konstigt eftersom att det är NU han berättar det på det sätt han gjorde.
Haha det är ju fortfarande konstigt att straffa valfri person för enbart en rätt harmlös historia som ska ha inträffat för 40 år sedan. Han säger ju dessutom att hon var glad och de har varit vänner hela livet, inga konstigheter. Man kan inte cherrypicka vad man ska tro på eller inte av hans story. Antingen har hela sexhändelsen hänt, och tjejen var 15 år, resten småglin, och hon var glad... Eller så avfärdar man ALLT som osanning.

Jo det är konstigt att cancella en person för att man är så känslig och rädd för att bara köra vidare med sin bokade artist. Det är svagt och ryggradslöst att man inte kan ta den storyn med en klackspark.

Själv tror jag storyn egentligen inte ens är sann. Han kände sig pressad, berättade något skit. Men svårt att backa och säga "nää jag bara hittade på allt" för då ringer Aftonbladets värdelösa journalister och undrar "OK SÅ DU TYCKER DET ÄR OK ATT SKOJA OM VÅLDTÄKT?!".
Senast redigerad av danceclubolof 2024-04-04 kl. 01:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in