2024-04-03, 22:54
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Haha. Slappna av, jag är ingen rysk AI-algorithm.
Jag kanske framstår som pro ryss, men är egentligen neutral. Jag blir ”pro” whatever när jag ser att kontra sidan beter sig respektlöst. Hur svårt är det att försöka koppla ur känslor och använda huvvet istället.

Fakta!
Det gillar jag.
FN och folkrätten!
Internationell lag och rätt.
Rules of order.

Vad bygger du dina påståenden på?
NWO?

Hur många gånger har Ryssland haft uppe frågan om folkmord i FN?
Du kan räkna?
Citera
2024-04-03, 22:56
Medlem
attogs avatar
Citat:
En någorlunda intelligent person förstår att man inte kan lita på enbart en sida i en konflikt. Hört uttrycket ”krigets första offer är sanningen”?
Oftast, är man närmast sanningen om man ställer sig någonstans i mitten av 2 påståenden.

Men FN är inte någons sida.

Hur många gånger har Ryssland haft uppe i FN frågan om folkmord?
Citera
2024-04-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ja tror sanningen hamnar nånstans i mitten. Tass säger 14000 , ukr säger 3400, säg ca 9000st.

OHCHR säger att 3400 civila dog.
Citera
2024-04-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Fakta!
Det gillar jag.
FN och folkrätten!
Internationell lag och rätt.
Rules of order.

Vad bygger du dina påståenden på?
NWO?

Hur många gånger har Ryssland haft uppe frågan om folkmord i FN?
Du kan räkna?
Vet ej hur många gånger Ryssland haft uppe frågan om folkmord i FN. Det intresserar mig ej heller.
Vad gäller internationell lag och rätt, den kan du hänga i julgranen. Inte värd fem öre numer. Just nu har vi ett vakuum tills nya standarder etableras. Förhoppningsvis kan det ske utan ett 3e.
Citera
2024-04-03, 23:00
Medlem
Citat:
Men FN är inte någons sida.

Hur många gånger har Ryssland haft uppe i FN frågan om folkmord?
FN är värdelösa.
Citera
2024-04-03, 23:03
Medlem
Citat:
Stalin var en galning. Psykopat. Kommunist. Tycker inte man ska likställa kommunister med ryssar.

Hur var det nu med ryssarnas historia?

https://omni.se/putin-bygger-stalin-center-for-att-oka-stodet-for-kriget/a/rlQLdR

Likt Putin anser du kanske att vi ska upprätta statyer av Hitler för att han byggde autobahn och riva det som påminner om förintelsen?
Citera
2024-04-03, 23:04
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Vet ej hur många gånger Ryssland haft uppe frågan om folkmord i FN. Det intresserar mig ej heller.
Vad gäller internationell lag och rätt, den kan du hänga i julgranen. Inte värd fem öre numer. Just nu har vi ett vakuum tills nya standarder etableras. Förhoppningsvis kan det ske utan ett 3e.
Om du vill kasta internationell lag och rätt samt folkrätten ut genom fönstret så stödjer du alltså en laglös värld där den starkaste orchen utplånar eller tar vad de vill ha från sina mindre grannar. En värld med konstanta krig som precis förr i tiden. Låter som du är värd alla förolämpningar du får här i tråden.
Citera
2024-04-03, 23:06
Medlem
attogs avatar
Citat:

Du kan inte räkna till 0.

Du påstår saker om folkmord. 14000.
Du har ingen koll på om Ryssland har haft uppe detta i FN. Såklart att de inte har det.
För det var fastslaget att det inte pågick ett folkmord.
PRO-ryssar hade enkelt kunna visa upp bevis, om det funnits.

Så du ljög.
Hjärntvätt är ett ord som dyker upp.

Nu väntar du som neutral och vän av fred, att Ryssland ska skapa NWO.
I fredens tecken?
Där Ryssland ska dominera sin intressesfär?
Så Sverige ska bli lydstat till Ryssland?
Citera
2024-04-03, 23:11
Medlem
Citat:
Du kan inte räkna till 0.

Du påstår saker om folkmord. 14000.
Du har ingen koll på om Ryssland har haft uppe detta i FN. Såklart att de inte har det.
För det var fastslaget att det inte pågick ett folkmord.
PRO-ryssar hade enkelt kunna visa upp bevis, om det funnits.

Så du ljög.
Hjärntvätt är ett ord som dyker upp.

Nu väntar du som neutral och vän av fred, att Ryssland ska skapa NWO.
I fredens tecken?
Där Ryssland ska dominera sin intressesfär?
Så Sverige ska bli lydstat till Ryssland?
14000 döda fick du källa på eftersom du frågade efter det. Vad du tycker om källan kan inte ja påverka.
Jag vill ha ett fritt Sverige, inte lydstat till något land. Till skillnad från dig.
Citera
2024-04-03, 23:14
Medlem
Citat:
Nej, landet bör delas. Få slut på eländet

Att dela länder för att Putin vill det är en dum idé. Vill han dela länder kan han börja med sitt eget multi-kultiimperium som ryssarna genom århundraden av erövringar byggt upp. Den icke-ryska befolkningen i östra Ryssland skulle säkert få det mycket bättre om de t ex fick behålla vinsterna av sina egna naturrikedomar.
Citera
2024-04-03, 23:20
Medlem
Citat:
Visst stalin var en jävel. Men ja tror att vi är överens om jag säger att det hitler gjorde var värre?

Hitler och Stalin var allierade. Ett tag. Så de är samma skrot och korn. Hitler gjorde mycket elände på kort tid (2vk och förintelsen) men Stalin gjorde mycket skit under lång tid för att få sin enhetliga politiska massa. Allt mellan 5 och 50 miljoner gjorde han sig av med under sin tid. Putin använder nu Stalin men måste editera lite i historien (att Hitler och Stalin var kompisar, att han gjorde det största mordet efter Mao på sin egen befolkning mm).

Putin följer i fotspåren med utrensning; de som protesterar försvinner - så folket hålls kuvat. Att expandera sin "intressesfär" genom invasion av andra länder.

Putin, Hitler, Stalin - de har alla många saker gemensamt.
Citera
2024-04-03, 23:50
Medlem
Citat:
Norge är ett fint land. Judar är världens bästa folk.

Kräks du inte lite i munnen när du sprider vidare historien om att Bucha var en false flag? Går inte en gräns där någonstans? Att man blir tvungen att läsa det som finns och välja det rimligare alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in