2024-04-03, 21:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Jo, det påverkar säkert opinionen. Fortfarande så är det majoritet av folket som valt honom. Säg att man drar bort 20%, vi har fortfarande 67%.
Vad är din poäng?

Att propagandan är effektiv?
Att det ryska folket minsann är lika onda och störda som Putin?
Både och?
Citera
2024-04-03, 21:25
Medlem
attogs avatar
Citat:
Svarade på frågan. Tror att vi kan lägga oss i mitten av vad tass och ukr påstår.

Varför det? Det är ju du som kommer med påståenden.
3409 civila dödsoffer.
Hur många på den PRO-ryska sidan?

Hur många gånger har Ryssland tagit upp detta folkmord i FN?
Citera
2024-04-03, 21:26
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Han skulle säkert inte fått så mkt som han fick.
Se där, nu börjar vi komma överens.
Citera
2024-04-03, 21:27
Medlem
Comitiums avatar
Jag förstår inte försvaret i denna tråd av Rysslands krig mot Ukraina.

Jag skulle förstå det om det vore en av Putinpropagandan indoktrinerad ryss som skrev eller en ryss som verkligen har anammat idén om återuppbyggnaden av det gloriösa ryska imperiet.

Men att försvara Rysslands anfallskrig här på en svensk site? Hur kan en svensk tycka att det finns något som är bra med det ryska anfallskriget mot ett grannland - eller för den delen med Ryssland över huvud taget?

Ryssland står ju inte för något annat än elände. Och det hjälper knappast att de haft Dostojevskij och Tjajkovskij och några till att lyfta fram. De små ljuspunkterna överskuggas helt av allt det hemska som är förknippat med detta land genom hela historien ända fram till denna dag.
Citera
2024-04-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Mitt problem är rysslands beteende.
Det ryska folket är ansvarigt för det.

2a världskriget, ok...
Ryssland använde samma taktik då, total avsaknad av empati humanism och respekt för sina egna soldater.
Ryssland gör som dem tror är bäst. Dem slog i slutändan nazisterna från Berlin. Dem vann andra världskriget, så slapp du leva som en slav i tredje riket.
Citera
2024-04-03, 21:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Hade du en källa på dina 14000 civila dödsoffer?
Citat:
https://tass.com/politics/1417543/amp Varsågod.

"14000 civila dödsoffer" är en påhittad siffra som debunkats många gånger i denna tråd redan. 14000 dödsoffer är det totala antalet dödsoffer. Soldater + civila. Ryssar + ukrainare. Dvs totalt när man summerar samtliga dödsoffer från bägge sidor.

Här finns lite fakta (öppna spoilern):

Sedan om Putin ljuger medvetet i TASS-artikeln eller är felunderrättad låter jag vara osagt.

Dock vet vi att Putin använde ett "folkmord i Ukraina" som ett (påhittat) svepskäl för att motivera varför han var tvungen att invadera Ukraina. Så det kan vara så att Putin ljög här medvetet.
Citera
2024-04-03, 21:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men man har ju fått i princip alla vapen man kan få. Finns det mer att skicka? Stöd kommer bara förlänga det oundvikliga, Ukrainas kommer lida ännu mer. Dem kan ej vinna detta. Är det inte bättre att avsluta skiten och skona människoliv?
Skojar du nu (igen)?
Tror du alltså att det samlade väst inte har mer vapen och ammunition att skicka? Det är helt tomt nu?

PS
Tips: Eftersom du inte kan använda de/dem korrekt så skriv "dom" istället så gör det inte lika ont i ögonen att läsa dina inlägg. Kan du sedan sluta med särskrivning, felaktig kommatering etc. så blir det ännu bättre (ja, jag förstår att jag hoppas på för mycket).
Citera
2024-04-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag förstår inte försvaret i denna tråd av Rysslands krig mot Ukraina.

Jag skulle förstå det om det vore en av Putinpropagandan indoktrinerad ryss som skrev eller en ryss som verkligen har anammat idén om återuppbyggnaden av det gloriösa ryska imperiet.

Men att försvara Rysslands anfallskrig här på en svensk site? Hur kan en svensk tycka att det finns något som är bra med det ryska anfallskriget mot ett grannland - eller för den delen med Ryssland över huvud taget?

Ryssland står ju inte för något annat än elände. Och det hjälper knappast att de haft Dostojevskij och Tjajkovskij och några till att lyfta fram. De små ljuspunkterna överskuggas helt av allt det hemska som är förknippat med detta land genom hela historien ända fram till denna dag.
Jag säger samma som dig, men omvända hållet. Jag håller med om att Ryssland orsakat mycket elände. Men Hur kan man stå här på svensk site, i Sverige, ett land som haft 200 års neutralitet och påstå att Nato och usa står för något gott. Man har ju startat dem flesta krigen sen 2a världskriget och man ansvarar för flera miljoner civila dödsoffer. Vart är empatin?
Sluta läs MSM och bredda vyerna så får du en mer rättvist bild.
Citera
2024-04-03, 21:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad är din poäng?

Att propagandan är effektiv?
Att det ryska folket minsann är lika onda och störda som Putin?
Både och?
Med största säkerhet "all of the above": Ryzzland är ett icke-fungerande nationsbygge som enligt deras egen utsago invaderade Ukraina för att stjäla ekonomiska resurser och göra andra länders befolkning till trälar som skulle bli andra klassens medborgare i Putins Sovjetunion 2.0
https://www.jstor.org/stable/23039632
Citat:
The Dying Bear: Russia's Demographic Disaster

Citat:
Men man har ju fått i princip alla vapen man kan få. Finns det mer att skicka? Stöd kommer bara förlänga det oundvikliga, Ukrainas kommer lida ännu mer. Dem kan ej vinna detta. Är det inte bättre att avsluta skiten och skona människoliv?
Vad är det för jävla bisarr SFI-svenska ni Uralmongoler använder er av hela tiden? Har ni blivit IP-blockade av Google Translate...?
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Ju mer ukrainare gör motstånd, desto mer giftiga ryska björnar kommer att slita isär dem.
Citat:
Svarade på frågan. Tror att vi kan lägga oss i mitten av vad tass och ukr påstår.
Lol, Ivan. Lmao, till och med:
(FB) Ryssland skall nu avSatanisera Ukraina, TASS rapporterar att satanister tagit över.
Kan ni inte leta fram Aleksandr Dugin igen så det åtminstone blir lite riktigt fantasy-åka av i er Drakar & Demoner-propaganda?
Citera
2024-04-03, 21:32
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ryssland gör som dem tror är bäst. Dem slog i slutändan nazisterna från Berlin. Dem vann andra världskriget, så slapp du leva som en slav i tredje riket.
Sovjet var värre än det 3e riket , mycket värre.
Och ni vann inget utan stödet från USA, era otacksamma nollor.
Utan det stödet hade ni varit slavar, slaver... er lott.
Citera
2024-04-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Och vart har jag hört det här förut? -Det är lika bra att Ukraina ger upp, dom kommer bara att förlora. Har jag hört det från Rysstroll efter Rysstroll efter Rysstroll? Tror du det biter på mig eller dom andra deltagarna i denna tråd? Nej är svaret.

Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att man kan låta väskbajsaren, bunkerdvärgen, Stalin 2.0 vinna detta krig. Han är en vårta på mänskligheten. Han måste stoppas.

Och nej dom har inte fått alla vapen man kan få. Ukraina har fått 40 år gamla Storm Shadow-missiler, vapen som var tänkta för destruering då dom är för gamla. Dom har fått överskottsmaterial. Dom har även fått pengar och med dessa pengar så har dom gjort underverk på drönarfronten. Ärligt talat för att kunna skydda mitt land så skulle jag vilja resa ner till Ukraina för att studera deras drönarteknik. Dom ligger i fronten här.

Och avslutningsvis bara för att du är ett jävla Rysstroll som igen och igen ska väcka samma gamla frågor till liv. -Bucha. Ryssjävlarna betedde sig som svin där. Tänk dig vad dom här orcherna kan göra med ett helt land. Dessa orcher måste stoppas innan dom svinar ner fler länder.
Du pratar med känslor. Försök va mer rationell. Jag tror personligen att Bucha är orkestrerat, dvs iscensatt. False flag. Det är sån verksamhet väst ägnat sig åt genom åren. Så jag har svårt att tro på det.
Jag tror inte Ukraina kan driva ut ryssarna. Det har redan gått 2 år. Det går ju sämre ju längre tiden går. Du får gärna åka ner om du är sugen på att kriga och döda orcher. Åk ner istället för att sitta bakom en skärm och pusha för mer dödande.
Citera
2024-04-03, 21:35
Medlem
raskenss avatar
Klassisk rysk kamratfostran med AK:
https://x.com/albafella1/status/1775476149851746815?s=20

från högst upp till längst ner i hierarkin gäller lydnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in