2024-04-03, 06:55
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=-f9Wik9YiJE&ab_channel=TheRubinReport

Dom blev utslängda och hånade. Shame on you, shame on you.
Måste ändå va dagens bästa.
Jag har inget personligen emot transar men att dom tror att dom är accepterade hos muslimerna då är man verkligen verklighetfrånvarande. Att detta inte går in i huvudet hos LGTBQ folket är helt otroligt.
Dom hade ju flugit från balkongerna om muslimerna hade fått bestämma och dom hade aldrig överlevt att köra ett Pride tåg i Palestina.

Hur svårt är det att läsa till sig om LGTBQ folket i dessa länder. Dessa människor får komma till Israel där dom får vara sig själva.
Jag förstår inte varför man kämpar emot sig själv, det är inte logiskt för fem öre.
Citera
2024-04-03, 07:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Jag har inget personligen emot transar men att dom tror att dom är accepterade hos muslimerna då är man verkligen verklighetfrånvarande. Att detta inte går in i huvudet hos LGTBQ folket är helt otroligt.
Dom hade ju flugit från balkongerna om muslimerna hade fått bestämma och dom hade aldrig överlevt att köra ett Pride tåg i Palestina.

Hur svårt är det att läsa till sig om LGTBQ folket i dessa länder. Dessa människor får komma till Israel där dom får vara sig själva.
Jag förstår inte varför man kämpar emot sig själv, det är inte logiskt för fem öre.

Fruktansvärt att se. Jag själv är judinna och lesbisk så även fast jag redan var medveten om detta så smärtar det på djupet att påminnas. Det river upp gamla sår.
Citera
2024-04-03, 07:05
Medlem
Tror alla vet att så är fallet. Uppenbarligen ljuger de närnde säger att de bryr sig om LBTQ+. De bryr sig om sig själva.
Citera
2024-04-03, 07:41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Detta är som vanligt ett mysterium för oss normala när en grupp allierar sig med vad som skulle vara deras värsta fiende. Det hänger ihop med allt som sker, woke, blm och intersektionaliteten. Vi ser det även från miljörörelsen som egentligen borde önska att invandrare inte kommer till kalla norden och göra större fotavtryck men istället propagerar för att hela arabvärlden ska bosätta sig där energiåtgången är bra mkt större bara för att ens överleva.
Det logiska borde egentligen vara att vi har en svensk koloni och överger norden (om man ska se miljömässigt på saken).

Angående homosexuella och andra på det spektrat handlar det om att man ser t ex Palestinier som offer och väver in sig egen inbillade offerroll i detta. Man ser sig som på samma sida mot den onda vita mannen i väst.
Förut tillhörde judar också offerrollen men det är intressant att se hur det kan svänga.
Samma sak med kvinnor i S, V och C som gladeligen drar på sig en slöja för att stödja kvinnors rätt samtidigt som deras systrar i Iran för för det motsatta.

Att de inte förstår att de propagerar för sin egen undergång...
Citera
2024-04-03, 08:09
Medlem
Man blir förfan mörkrädd när man ser hur Storbritannien ballat ur i PK-ismens namn, engelska lagar gäller väl inte överallt längre i landet?

Vad hände med det forna imperiet?
Citera
2024-04-03, 09:11
Medlem
Bassplays avatar
Det är humor på hög nivå, när ska homos förstår att muslimerna hatar dom?

Ändå vill man pumpa in fler i landet ☺️ betydligt mer hat från dom än gemene vita, svenska man.
Citera
2024-04-03, 09:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Kommunister hatar USA (och israel/judar). "Men då borde ju alla andra som hatar USA och judar vara allierade".

Nej, så enkelt var det inte.
Citera
2024-04-03, 10:25
Medlem
Det är inget konstigt, tvärtom bra att visa att det inte är något någon egentligen vill ha något att göra med. En sak man kan uppskatta med muslimer är att de drar en tydlig gräns där. För det är fan nog med det där.
Citera
2024-04-03, 10:26
Medlem
Citat:

Logiken är inte den bästa inom LBGTQ, de förväntar sig att det saknas gränser överallt i samhället och att de kan kräva att bli accepterade överallt.
Citera
2024-04-03, 10:55
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Det är humor på hög nivå, när ska homos förstår att muslimerna hatar dom?

Ändå vill man pumpa in fler i landet ☺️ betydligt mer hat från dom än gemene vita, svenska man.

Dom kommer aldrig förstå 😂 hjärnskadade person kommer aldrig fatta .
Citera
2024-04-03, 11:58
Avstängd
triptykens avatar
Citat:

Tror man ska ta det försiktigt med att ta en person som blir arg på en annan person i en demonstration och se det som nåt mer än "två personer i en demo betedde sig udda"

Speciellt i Storbritannien som har en hel del historiskt relevanta prylar med HBTQ-folk som samarbetar med andra. Tänker på gruvarbetarstrejker där HBTQ-folk från storstäder gick in och stöttade gruvarbetarna vilket skapade kontaktytor mellan dom och är en av dom mest kritiska punkterna i gay rights rörelsen i England för att inte nämna hur gruvarbetarstrejken kom utanför en bubbla i små Walesiska städer.
Och det finns Svenska exempel med från 60 och 70-talet...

Ta stödet för att krossa barnslaveri i malmbrytningsindustrin. Jag är ninjahomo och jag är självklart emot slaveri av barn. Trots att landet dom barnen är ifrån har dödsstraff för homosexuella (Uganda i det här fallet). Om det är en stor demonstration mot det så kanske det finns nån lallare där från Uganda som blir förbannad på min och andras närvaro - men det är det man får ta och det är en del att knäcka den kristna amerikanska högerns stryptag på det landet.

Samma med mellanöstern. Det finns en fantasi att jag som bög måste vara pro-israel eftersom Tel Aviv är ett sjukt festligt ställe att va i om man är bög. Varför skulle jag vara pro att civila, kvinnor och barn bombas sönder i en plats dom inte kan fly?
Jag känner tillräckligt många muslimer, nyanlända och folk från platser med vidrig syn på HBTQ-folk för att veta att knäcka den programmeringen tar dar, timmar eller minuter. Samma med en polares mormor som kom hit från Israel och träffade hennes barnbarns kompisar (inkl mig). Hon var tokkonservativ men vad gör det när du faktiskt ser att personen du äcklades av för att alla berättat hittepå om dom står framför dig och är en normal jävla lallare? Det är skitenkelt att hata idén om en person, men svårt när personen står där framför dig.

Allt som krävs är att maktförhållanden plötsligt förskjuts, och att broar plötsligt existerar mellan två olika grupper.

Så därför dyker HBTQ-folk upp på demonstrationer för humanitära angelägenheter. Även om det kan finnas nån där som inte gillar oss. För att bit för bit vara del i ett brobygge som jag tror alla här tycker är relevant.
För att inte nämna att vara del i att öppet förskjuta en humanitär katastrof.
Citera
2024-04-03, 14:17
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Media tar gärna upp hur kristna bemöter homosexualitet, vilka präster som är för eller emot och hur man gör med vigslar av homosexuella osv. Många njuter lite extra och vill gärna smutskasta dom som säger sig vilja följa bibeln i detta.
Men när det kommer till hur muslimer ser på detta är det knäpptyst.
Ingen kristen skulle vilja skada, döda eller utesluta en homosexuell (även om vissa inte vill viga dom).
Jesus välkomnade alla och det är vad kristendomen förespråkar.
Jesus älskar syndaren men hatar synden. Alltså att det är handlingen som tex homosexuell som är synd inte hur man är som person.
Islam är ju något helt annat och det är väldigt märkligt att det så sällan (aldrig) tas upp av alla dom som så gärna vill välkomna muslimer in i vårt samhälle, ofta samma personer som verkligen brinner för jämställdhet, kvinnors och homosexuellas rättigheter osv. Dessa människor står ju först på tur att avrättas om muslimerna själva får bestämma.
Att dom inte förstår detta visar på brist i intellekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in