2024-03-30, 23:26
Medlem
TzOns avatar
Papperstidningen skall dö. Dom fortsätter att printar ut miljöbudskap i samma takt som hugger träd för tidningar. Vi behöver inte journalister, dom behöver oss...
Citera
2024-03-30, 23:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Vilka blaskor prenumererar du på? Jag själv anser att man till vilket pris som helt måste hålla sig uppdaterad, så jag subbar på:
Aftonbladet, bra artiklar, lagom längd och täcker många områden.
Svenskan, som komplement till Aftonbladet, man får lite annat extra.
Sydsvenskan, lokal tidning. Som Malmöbo väljer jag att nischa in mig lite mer på det som sker i regionen med Sydis.
The New York Times, alltid kul att höra vad som händer i USA. Bytte nyligen till NYT från CNN, men är bara på provperiod hittills, så vi får se om jag återgår till CNN eller om jag stannar hos NYT.
Privata affärer, ser stort värde i denna tidning, som komplement till DI.
Dagens industri, i särklass bäst i Sverige när det kommer till affärer och finanser.
+2 andra sporttidningar, intresserar mig till viss del för sport, då är det gött och kunna läsa lite om den lokala sporten här i Skåneland.
Köpet KP med helgbilaga när tillfälle ges.

Jag anser att man behöver prenumerera på ett antal tidningar, minst 3 i olika nischer för att få så nyanserad och övergripande information som möjligt, där du får mer om vissa väsentliga områden. Förr fanns ju Metro, Punkt SE och City, vilka jag såg stort värde i. Särskilt Metro. Någon får gärna lansera Metro i Sverige igen, då hade jag blivit glad!

Vilka tidningar prenumererar du på, och varför? Hur många bör man prenumerera på, anser du? Vem har bäst tidningar, Schibsted eller Bonnier?

Jag prenumererar inte på någrqa tidningar alls, däremot leechar jag på ett par prenumerationer. Tidningarna är biased, man får söka upp informationen själv helt enkelt, den finns därute.
Citera
2024-03-31, 04:23
Medlem
Citat:
Ja, vadådå? Det är ju inte bara därför jag prenumererar på AB, hade det varit den enda anledningen hade jag ju inte prenumererat på Svenskan, exempelvis. Överlag ser jag ett stort nominellt värde i Aftonbladets artiklar, och jag tycker att det är bra att ledarsidan är politiskt ställningstagande, ser stort värde i det.

Intressant! Har haft HD tidigare faktiskt, bodde i Helsingborg ett kort tag för några år sedan, och prenumererade på den då.

Kul grej, haha! Händer väl att man läser QX lite då och då, och den är inte så dålig faktiskt.
Förstår du inte själv hur sjuk Anders Lindberg och hans tidning är i samma veva som du intalar dig själv att du blir bildad så är det en tragedi.
Citera
2024-04-01, 09:12
Medlem
Jag nöjer mig med en digital prenumeration på DN. Där hittar jag svar på det mesta i denna förvirrande värld.

Det är förvånansvärt billigt också om man säger upp prenumerationen strax innan den ska förnyas och därefter avvaktar ett riktigt bra erbjudande.

Sedan så läser jag förstås många digitala tidningar som inte kostar något, exempelvis Hem & Hyra.
Citera
2024-04-01, 10:37
Avslutad
Är tvåa på bollen ser jag men jag har slutat med prenumerationer sen jag upptäckte Pressreader. 300 kr/mån och slipper alla interaktiva grejer och blaj.

Obs inte 1.01 utan bara kallt konstaterande av fakta, jag har noll användning för interaktiva grejer jag och vill inte ha med folk och deras små sekter av sanningssägare att göra, däremot är jag intresserad av information.

Att spara på tidningar eller att ha som referens är också ointressant, diverse specialintressen screenshottar jag.
Citera
2024-04-01, 11:22
Medlem
BackOnCracks avatar
Valde aktivt bort alla prenumerationer för att inte stödja vänsterlutande medier och Bonnierklanen.

Får hem några gratistidningar då jag är med i hyresgästföreningen och a-kassan. Även Hemköp och Ica. Men läser dem sällan.
Citera
2024-04-01, 12:02
Medlem
grischs avatar
Citat:
Vilka blaskor prenumererar du på? Jag själv anser att man till vilket pris som helt måste hålla sig uppdaterad, så jag subbar på:
Aftonbladet, bra artiklar, lagom längd och täcker många områden.
Svenskan, som komplement till Aftonbladet, man får lite annat extra.
Sydsvenskan, lokal tidning. Som Malmöbo väljer jag att nischa in mig lite mer på det som sker i regionen med Sydis.
The New York Times, alltid kul att höra vad som händer i USA. Bytte nyligen till NYT från CNN, men är bara på provperiod hittills, så vi får se om jag återgår till CNN eller om jag stannar hos NYT.
Privata affärer, ser stort värde i denna tidning, som komplement till DI.
Dagens industri, i särklass bäst i Sverige när det kommer till affärer och finanser.
+2 andra sporttidningar, intresserar mig till viss del för sport, då är det gött och kunna läsa lite om den lokala sporten här i Skåneland.
Köpet KP med helgbilaga när tillfälle ges.

Jag anser att man behöver prenumerera på ett antal tidningar, minst 3 i olika nischer för att få så nyanserad och övergripande information som möjligt, där du får mer om vissa väsentliga områden. Förr fanns ju Metro, Punkt SE och City, vilka jag såg stort värde i. Särskilt Metro. Någon får gärna lansera Metro i Sverige igen, då hade jag blivit glad!

Vilka tidningar prenumererar du på, och varför? Hur många bör man prenumerera på, anser du? Vem har bäst tidningar, Schibsted eller Bonnier?
Prenumererar på:
- Göteborgsposten
- Porrbladet
- Porrblaskan
- Playboy
- Amelia
Citera
2024-04-02, 19:45
Medlem
Spelarn1s avatar
Jag prenumererar löpande på Travronden och Nya Tider. Travronden för att jag helt enkelt är road och intresserad av travsport och travspel och Nya tider på grund av att gammal vana. Jag har dock numera en ganska ambivalent inställningen till den tidningen. Å ena sidan gillar jag papperstidningar och de har en hel del intressanta artiklar om invandring, kriminalitet, klimathysterin samt bra kulturartiklar och intressanta bokrecensioner. Å andra sidan blir det lite väl mycket foliehatt för min smak när det kommer till Covid-19, vaccin och en del sådana ämnen.

Jag betalade nyss för en ny årsprenumeration på Nya tider men vi får se hur det blir nästa år. Kanske satsar pengarna på någon annan nyhetskälla med konservativ och/eller nationalistisk vinkling istället.

Di helg (papperstidning fre och lör samt digitalt alla dagar) brukar jag ta något kvartal då och då när det finns bra erbjudande. Slutligen är jag medlem i Aktiespararna och får deras tidningen Aktiespararen som dock inte längre är mycket att hänga i julgranen. Dessa sistnämnda alster konsumeras så klart på grund av intresse för aktier och sparande.
Citera
2024-04-03, 00:20
Medlem
Pungsvings avatar
Ingen. Bara skit.
Citera
2024-04-03, 00:22
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag nöjer mig med en digital prenumeration på DN. Där hittar jag svar på det mesta i denna förvirrande värld.

Det är förvånansvärt billigt också om man säger upp prenumerationen strax innan den ska förnyas och därefter avvaktar ett riktigt bra erbjudande.

Sedan så läser jag förstås många digitala tidningar som inte kostar något, exempelvis Hem & Hyra.

Bara kommunistlögner i DN. Det är därför du känner dig förvirrad.
Citera
2024-04-03, 00:26
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Tydligen så prenumererar jag på MITT I.
Den kommer varje vecka utan att jag betalar för den.
Citera
2024-04-03, 07:52
Medlem
Muppetys avatar
Använder min pappas login på Helsingborgs Dagblad, då han prenumererar på papperstidningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in