Citat:
Ursprungligen postat av
Fabianzzo
Vilka blaskor prenumererar du på? Jag själv anser att man till vilket pris som helt måste hålla sig uppdaterad, så jag subbar på:
Aftonbladet, bra artiklar, lagom längd och täcker många områden.
Svenskan, som komplement till Aftonbladet, man får lite annat extra.
Sydsvenskan, lokal tidning. Som Malmöbo väljer jag att nischa in mig lite mer på det som sker i regionen med Sydis.
The New York Times, alltid kul att höra vad som händer i USA. Bytte nyligen till NYT från CNN, men är bara på provperiod hittills, så vi får se om jag återgår till CNN eller om jag stannar hos NYT.
Privata affärer, ser stort värde i denna tidning, som komplement till DI.
Dagens industri, i särklass bäst i Sverige när det kommer till affärer och finanser.
+2 andra sporttidningar, intresserar mig till viss del för sport, då är det gött och kunna läsa lite om den lokala sporten här i Skåneland.
Köpet KP med helgbilaga när tillfälle ges.
Jag anser att man behöver prenumerera på ett antal tidningar, minst 3 i olika nischer för att få så nyanserad och övergripande information som möjligt, där du får mer om vissa väsentliga områden. Förr fanns ju Metro, Punkt SE och City, vilka jag såg stort värde i. Särskilt Metro. Någon får gärna lansera Metro i Sverige igen, då hade jag blivit glad!
Vilka tidningar prenumererar du på, och varför? Hur många bör man prenumerera på, anser du? Vem har bäst tidningar, Schibsted eller Bonnier?
Jag prenumererar inte på någrqa tidningar alls, däremot leechar jag på ett par prenumerationer. Tidningarna är biased, man får söka upp informationen själv helt enkelt, den finns därute.