Citat:
Ok, ja, men jag fick intrycket att skribenten menade att man inte borde utrett CA alls eller åtminstone i betydligt mindre utsträckning. Och att utredningen mot honom var uppenbart missriktad och rentav omoralisk. Så jag undrade hur man givet det ser på hur man istället borde förfarit med uppslaget vid tiden. Man kanske inte borde samlat in vapen eller övervakat mordplatsen alls från första början?
Men om man nu antar resultaten av den utredning som ändå bedrevs, så är jag inte särskilt impad av den här bortviftnings-inställningen. Alltså att man betraktar omständigheterna för sig och "viftar bort" dem med var och en med hänvisning till att det där kan ha någon annan förklaring än MOP.
Den analysen återkommer någon gång ibland och är lika grund som lättvindig samt vore givetvis ett intellektuellt haveri i en mordutredning.
Så jag försöker pressa fram en bättre analys. Om någon tycker att CA är ohet bryr jag mig inte om. Men för att ett generellt avfärdande ska förtjäna djupare begrundan krävs mer av analysen.
Men om man nu antar resultaten av den utredning som ändå bedrevs, så är jag inte särskilt impad av den här bortviftnings-inställningen. Alltså att man betraktar omständigheterna för sig och "viftar bort" dem med var och en med hänvisning till att det där kan ha någon annan förklaring än MOP.
Den analysen återkommer någon gång ibland och är lika grund som lättvindig samt vore givetvis ett intellektuellt haveri i en mordutredning.
Så jag försöker pressa fram en bättre analys. Om någon tycker att CA är ohet bryr jag mig inte om. Men för att ett generellt avfärdande ska förtjäna djupare begrundan krävs mer av analysen.
Det är vad jag betraktar som "detaljhaveri" på "privatspanarnivå" som är ett av den generella Palmediskussionens stora problemområden.
Den närmast generellt försummade helhetsbilden av en hypotes som dagligen och stundligen offras för direkt navelluddsskåderi av detaljer..som i sig är värdelösa som analysunderlag om de icke syftar till att bygga en helhetsbild,en hållbar hypotes.
Värsta exemplet torde vara den komplett meningslösa diskussionen "Tillbaka Till Sveavägen".
Snacka om komplett söndertröskat material som dock fortsatt skall diskuteras bortom det löjligas gräns trots att inget substabsiellt framgent kan komma av det plus att avskärmningen direkt på brottsplatsen är både felaktig samt irrationell sett ur utredningssynvinkel.
Ja,vi vet sedan 38 år att vittnesmålen från brottsplatsen spretar.
Behövs verkligen detta återigen fastslås ännu en gång för vilken gång i ordningen vet ingen?