2024-04-01, 21:22
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Nu svarade jag förstås på ditt påstående/fråga om Eu's lager var helt tömda, någonting som jag finner vara osannolikt.
Men om vi nu ska gå in på Ryssens lager så kan det vara värt att notera att dom tvingats köpa ammunition och missiler från Nordkorea, så helt fulla kan inte dom lagren vara.

Tydligen har de i alla fall många gånger fler granater än Ukraina, så någon allvarlig brist kan det då inte varit.
Ryssen kanske lägger ribban högre än Nato när det kommer till kvantitet.
Citera
2024-04-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tydligen har de i alla fall många gånger fler granater än Ukraina, så någon allvarlig brist kan det då inte varit.

Och ändå har de inte kommit längre.
Citera
2024-04-01, 21:27
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Nu är förstås NATO inte inblandat, skulle dom lägga sig i så skulle jag tro att vi får se en annan krigsdoktrin användas. Först luftherravälde, slå ut markmål & försörjningslinjer sist gå in med stridsvagnar eller någonting i den stilen. Det vi har nu verkar mest likna ett skyttegravskrig i bästa WW2 eller för den delen WW1-stil.
Citera
2024-04-01, 21:28
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
En tredagarsoperation som tagit över 3 år är inte rätt nyligen, LOLOLOL. Ett praktfiasko. Putin vet att han är en död man så fort kriget är slut och folk undrar vart grannen tagit vägen,. Han måste hålla kriget igång eller start ett nytt. Han har samma framtid som Netanyahu.

Jo det är svårt det här med krig, ta bara Afghanistan eller Irakkriget för att nämna något i närtid.

Nu var ju förvisso "operation enduring freedom" i Afghanistan eller "operation Iraqi freedom" i Irak militära kampanjer, och ska inte förväxlas med krig.

Men du förstår poängen.
Citera
2024-04-01, 21:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Nu är förstås NATO inte inblandat, skulle dom lägga sig i så skulle jag tro att vi får se en annan krigsdoktrin användas. Först luftherravälde, slå ut markmål & försörjningslinjer sist gå in med stridsvagnar eller någonting i den stilen. Det vi har nu verkar mest likna ett skyttegravskrig i bästa WW2 eller för den delen WW1-stil.

Tror det är säkrast om Natotrupperna tar med sig en bra spade.
Ryssen har rätt bra luftvärn, å då blir det nog till att hålla sig i gytjan med grisen.
Citera
2024-04-01, 21:35
Medlem
Ukrainske digitaliseringsministern Mykhail Fedorov säger i ett uttalande att Ukraina nu tillverkar långdistansdrönare som kan färdas 100 mil.
Citera
2024-04-01, 21:42
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainske digitaliseringsministern Mykhail Fedorov säger i ett uttalande att Ukraina nu tillverkar långdistansdrönare som kan färdas 100 mil.
Mer än 100mil. De tidigare färdades strax över 100mil.
Citera
2024-04-01, 21:44
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Kan färdas längre än 100 mil om man ska vara petig. Sedan tidigare så har dom drönare som kan färdas upp till 100 mil

https://twitter.com/NOELreports/status/1774862683889680851
Citat:
Minister of Digital Transformation Mykhail Fedorov said that Ukraine has increased production of long range drones by a tenfold, and confirmed Ukraine now has started manufacturing drones that can fly over 1000km.

Edit:
Pucktvåa, men jag letade reda på en länk och ett citat så jag hävdar moralisk seger
Citera
2024-04-01, 21:46
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Var ju bara någon vecka sedan som Ryssland förklarade Ukraina krig, vi väntar en stund med din slutsats.
Ett klassiskt "nu har ryssens tålamod tagit slut" inlägg.
Hellre offra hundratusentals man, enorma mängder vapen & ammunition och isolera hela landet när man egentligen kunde vinna på en gång.
Citera
2024-04-01, 21:51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Om vi leker med tanken att det blir en fred som inte gillas av ryssarna, hela deras framtida tänkande kommer präglas av rädslan att Ukraina skaffar kärnvapen för att hämnas oförrätterna i kriget som nu pågår. Finns inget lyckligt slut på detta.
Så agerar klassens mobbare, får jag inte som jag vill då slåss jag!
Problemet är att om man behandlar en mobbare anständigt, då tolkas detta som svaghet och inbjuder till framtida övergrepp.
Det enda språk mobbaren begriper är att sätta hårt mot hårt!
Citera
2024-04-01, 21:51
Medlem
Citat:
Själv skulle jag uppskatta en torktumlare efter några veckor i blöta kläder.

Hur skulle du torka dina kläder i fält?
I min enfald trodde jag att ryssarna har motsvarande typ av professionella mobila tvätterier som alla moderna krigsmakter har eller har tillgång till? Man lämnar in sina skitiga och blöta persedlar och får rena och torra tillbaka.

Du menar att ryssarna måste stjäla en hushållstorktomlare för hålla sig torra? Det är värre än jag trodde i den ryska krigsmakten!
Citera
2024-04-01, 21:53
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Paris borgmästare uttrycker sig diplomatiskt och säger till ryssarna vad hela fria världen tycker: Ni är inte välkomna hit!

The mayor of Paris said that Russian and Belarusian athletes would not be welcome at the Olympic Games

"I want to tell the Russian and Belarusian athletes that they are not welcome in Paris, and to tell the Ukrainian athletes and all the Ukrainian people that we support them very much," said Anne Hidalgo.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1774369616061469182
Vlad Solo svarar:
https://www.youtube.com/watch?v=6ljVtlaAhfE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in