• 1
  • 2
2024-04-01, 06:30
Medlem
Aftonbladet

”Vid 03.40-tiden fick polisen in ett larm om att det skett en detonation i centrala Norrköping. Polisen är på plats och har kunnat konstatera att två skyltfönster är utblåsta vid en lokal på Butgatan.
– Det rör sig om någon form av café och det var folk inne i lokalen när vi kom till platsen, säger Linus Maxe, befäl på regionledningscentralen vid polisregion Öst.”
Citera
2024-04-01, 06:40
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...on-mitt-i-stan "Jag vaknade av en sjuk smäll". Kanske var det ringklockan men om inte så tragisk reklam för cafét och alla kaffesugna kaffedrickare imorgon men lyckosamt för stadens glasmästare som får det lönsamma arbetet att laga två fönster. Helt klart en smärre sensation i Sverige!
Citera
2024-04-01, 06:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongo6666
Aftonbladet

”Vid 03.40-tiden fick polisen in ett larm om att det skett en detonation i centrala Norrköping. Polisen är på plats och har kunnat konstatera att två skyltfönster är utblåsta vid en lokal på Butgatan.
– Det rör sig om någon form av café och det var folk inne i lokalen när vi kom till platsen, säger Linus Maxe, befäl på regionledningscentralen vid polisregion Öst.”

Samma café som vid tidigare sprängning?

(FB) Detonation på Butgatan i Norrköping (2023-01-07)
Citera
2024-04-01, 07:06
Medlem
Det stället ser verkligen inte ut som ett kafé. Vilken typ av kafé har mörklagt fönster?
Citera
2024-04-01, 07:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacSystem
Det stället ser verkligen inte ut som ett kafé. Vilken typ av kafé har mörklagt fönster?

Med tanke på detta citat – Det rör sig om någon form av café och det var folk inne i lokalen när vi kom till platsen, säger Linus Maxe, befäl på regionledningscentralen vid polisregion Öst.” så får jag känslan av att det handlar om någon samlingslokal för invandrare.
Citera
2024-04-01, 07:35
Medlem
daf66s avatar
Var en mycket (öppnade aldrig) kort tid inrett som pizzeria, sedan helt stängt sedan drygt två år. Innan dess var det en butik.

*P* *B (C C A) **9406-*108 (55 3) är skrivet på adressen, resturangverksamhet.
Citat:
F-Skatt
Avregistrerad
Anledning till avregistrering
Bristande redovisning/betalning
Startdatum för F-Skatt 2022-11-28
Slutdatum för F-Skatt 2023-05-23
Senast redigerad av daf66 2024-04-01 kl. 07:40.
Citera
2024-04-01, 07:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Var en mycket (öppnade aldrig) kort tid inrett som pizzeria, sedan helt stängt sedan drygt två år. Innan dess var det en butik.

*P* *B (C C A) **9406-*108 (55 3) är skrivet på adressen, resturangverksamhet.

Låter som försäkringsbedrägeri då eller så har ägaren något otalt med annan person. Har man råd att ha en lokal stående i ett par år så har man inte kris med pengar ialafall.
Citera
2024-04-01, 07:48
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Låter som försäkringsbedrägeri då eller så har ägaren något otalt med annan person. Har man råd att ha en lokal stående i ett par år så har man inte kris med pengar ialafall.
Den har inte stått tom och det har varit rulle i den vet jag i alla fall. Polisen har haft span där, om det är på den lokalen vågar jag inte uttala mig om dock. Florerar kriminella i kvadrat i det kvarteret. Mycket frisörsalonger för män som tar emot varuleveranser av annat än hårsaxar om vi säger så. Polisen är dock totalt obrydda om att en frisörsalong tar emot 1500 skor. Så smäller det såhär - så tokigt! Rotera, även om det är femtre gången på 10 dagar.
Senast redigerad av daf66 2024-04-01 kl. 07:51.
Citera
2024-04-01, 07:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Enligt uppgift "ska minst en maskerad person ha observerats flera gånger utanför den aktuella byggnaden". Och bilder från platsen efter detonationen:

https://wighsnews.se/wordpress/?p=108583
Citera
2024-04-01, 07:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Den har inte stått tom och det har varit rulle i den vet jag i alla fall. Polisen har haft span där, om det är på den lokalen vågar jag inte uttala mig om dock. Florerar kriminella i kvadrat i det kvarteret. Mycket frisörsalonger för män som tar emot varuleveranser av annat än hårsaxar om vi säger så. Polisen är dock totalt obrydda om att en frisörsalong tar emot 1500 skor. Så smäller det såhär - så tokigt! Rotera.

Oki, låter klart mer suspekt då. Kanske kommer upp både lite av varje nu då.
Citera
2024-04-01, 07:54
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Oki, låter klart mer suspekt då. Kanske kommer upp både lite av varje nu då.
Polisen har som sagt varit helt ointresserade att utreda denna "typ av kriminella" i Norrköping. Kommer på sin höjd komma ut lösa rykten likt den jag presenterat, annat är att önska om guld och gröna skogar. Vi är snart uppe i 20 sprängningar på 5 år i en stad som har mindre än 100 000 invånare. Att snuten inte plockar denna "typ av kriminella" visar väl deras interna riktlinjer om något, rasprofilering är rasistiskt, alltså får etniskt svenska inte utreda invandrare.
Senast redigerad av daf66 2024-04-01 kl. 07:58.
Citera
2024-04-01, 07:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Polisen har som sagt varit helt ointresserade att utreda denna "typ av kriminella" i Norrköping. Kommer på sin höjd komma ut lösa rykten likt den jag presenterat, annat är att önska om guld och gröna skogar. Vi är snart uppe i 20 sprängningar på 5 år i en stad som har mindre än 100 000 invånare.

Helt vansinnigt och ingen får säga vad problemen kom från men jag kan gärna berätta.
Invandring, invandring och invandring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in