Citat:
Bryr mig inte om vårklassikerserien.
All in på Stage Race, på plats 18 nu!
Är väl 120-130 etapper kvar att köra fast siktet inställt på en topp-100.
Får klaga lite på Robin Fomin som kallade Nick Schultz för Stephen Williams vilket gjorde mig ännu gladare en minut eller så. Sist in i mitt lag var Konrad. Mamma Mia - galenskap eller genidrag!?
All in på Stage Race, på plats 18 nu!
Är väl 120-130 etapper kvar att köra fast siktet inställt på en topp-100.
Får klaga lite på Robin Fomin som kallade Nick Schultz för Stephen Williams vilket gjorde mig ännu gladare en minut eller så. Sist in i mitt lag var Konrad. Mamma Mia - galenskap eller genidrag!?
Konrad kanske är ett vettigt inköp i den kategorin, det händer fortfarande att han får till bra lopp. Såg att han var 8:a på Liège-Bastogne-Liège i fjol, och strax därefter tvåa i det rejält kuperade Eschborn-Frankfurt-loppet. Såg att du i ditt lag även, liksom jag, plockat in irländkse ynglingen Rafferty, som ju är en stor talang, besegrade Del Toro och vann totalt i etapploppet Valle d'Aosta-Mont Blanc, och var tvåa efter Staune-Mittet i Giro Next Gen. Bör väl bli satsning på någon utbrytningsseger här så småningom, men han vill nog se hur länge han hänger med de bästa efter Pogacar.
Tyvärr slog sig Van Gils tydligen så illa i den till synes harmlösa kraschen i går att han rullade i mål kvarten efter och inte kan ställa upp i dag. Hans sagolika form och höga ambitionsnivå gjorde att jag absolut ville ha med honom i mitt lag.
18:e plats i Stage Race Championship är uppmuntrande, jag hoppas att det håller i sig och rentav blir ännu bättre. Då kan jag även ha överseende med att någon inte bryr sig om vårklassikerserien, vilket ju i princip låter som att man struntar i själva våren och det som återigen vaknar till liv här i "Nordens kulna nejder, dessa arma ödemarker", som det sägs i Kalevala (Collinders översättning).
)