2024-03-19, 09:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Bryr mig inte om vårklassikerserien. All in på Stage Race, på plats 18 nu!
Är väl 120-130 etapper kvar att köra fast siktet inställt på en topp-100.
Får klaga lite på Robin Fomin som kallade Nick Schultz för Stephen Williams vilket gjorde mig ännu gladare en minut eller så. Sist in i mitt lag var Konrad. Mamma Mia - galenskap eller genidrag!?

Konrad kanske är ett vettigt inköp i den kategorin, det händer fortfarande att han får till bra lopp. Såg att han var 8:a på Liège-Bastogne-Liège i fjol, och strax därefter tvåa i det rejält kuperade Eschborn-Frankfurt-loppet. Såg att du i ditt lag även, liksom jag, plockat in irländkse ynglingen Rafferty, som ju är en stor talang, besegrade Del Toro och vann totalt i etapploppet Valle d'Aosta-Mont Blanc, och var tvåa efter Staune-Mittet i Giro Next Gen. Bör väl bli satsning på någon utbrytningsseger här så småningom, men han vill nog se hur länge han hänger med de bästa efter Pogacar.

Tyvärr slog sig Van Gils tydligen så illa i den till synes harmlösa kraschen i går att han rullade i mål kvarten efter och inte kan ställa upp i dag. Hans sagolika form och höga ambitionsnivå gjorde att jag absolut ville ha med honom i mitt lag.

18:e plats i Stage Race Championship är uppmuntrande, jag hoppas att det håller i sig och rentav blir ännu bättre. Då kan jag även ha överseende med att någon inte bryr sig om vårklassikerserien, vilket ju i princip låter som att man struntar i själva våren och det som återigen vaknar till liv här i "Nordens kulna nejder, dessa arma ödemarker", som det sägs i Kalevala (Collinders översättning).
Citera
2024-03-22, 18:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Stort avancemang av Godchilds lag i vårklassikerserien, upp på 28:e plats totalt, tre platser efter mitt lag, som tog tolv placeringar. Hård konkurrens i Flashbackligan. Nu gäller det att hitta solida byten, och kanske ännu mer att inte ödsla sina byten lite väl lättvindigt och tidigt, som jag ibland gjort.
Citera
2024-03-22, 19:05
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Stort avancemang av Godchilds lag i vårklassikerserien, upp på 28:e plats totalt, tre platser efter mitt lag, som tog tolv placeringar. Hård konkurrens i Flashbackligan. Nu gäller det att hitta solida byten, och kanske ännu mer att inte ödsla sina byten lite väl lättvindigt och tidigt, som jag ibland gjort.

Fina insatser av er. Jag står vid sargen och hejar på er.

Vad hände med Bettiol idag?
Citera
2024-03-22, 19:38
Medlem
Månsans avatar
Ytterligare en betydande framgång av en flashbackare idag. M. de Funès kom 4:a av alla i E3 Saxo Classic. Storartat!

rainbowia ångar på fint i Stage race Championship. Nu uppe på 15:e plats totalt.
Citera
2024-03-22, 20:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Fina insatser av er. Jag står vid sargen och hejar på er.

Vad hände med Bettiol idag?

Jag såg på Procyclingstats att han var inblandad i en krasch sju kilometer in i loppet med sju andra cyklister. När Eurosportsändningen började satt han långt fram i klungan: försvann sedan ur sändningen, och bröt tydligen loppet.
Citera
2024-03-22, 21:26
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Amen!

Hårt i toppen och idag var det verkligen medrull för en annan. Satte kaffet i halsen när utfyllnads Stuyven attackerar och sedan spurtar ner Wout.

Ja nu börjar det strategiska spelet, brukar slita med samma problem sen sitter man där i Liege med tre åkare och en mekaniker kvar. 😅
Citera
2024-03-24, 17:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Mansana Eminent Nine Quartet stormar förbi i vårklassikerseriens Flashbackliga, ända upp till plats 22 totalt. Hade utbrytningen med Pithie, Milan, Stuyven hållit hade det sett bra ut för mitt lag - nu sjönk det till 55:e plats trots att jag hade segraren Mads Pedersen (kul att se honom så stark i dag), fyran Philipsen och femman Milan (som ändå imponerade genom att hålla till en framskjuten placering efter all kraft han ödslade i loppet genom att försöka gå ifrån).
Citera
2024-03-24, 21:22
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Mansana Eminent Nine Quartet stormar förbi i vårklassikerseriens Flashbackliga, ända upp till plats 22 totalt. Hade utbrytningen med Pithie, Milan, Stuyven hållit hade det sett bra ut för mitt lag - nu sjönk det till 55:e plats trots att jag hade segraren Mads Pedersen (kul att se honom så stark i dag), fyran Philipsen och femman Milan (som ändå imponerade genom att hålla till en framskjuten placering efter all kraft han ödslade i loppet genom att försöka gå ifrån).

Är förvånad själv, byt så lite som möjligt tycks vara rätt medicin. Slösa inte byten på lågrankade cyklister… men det där har väl de flesta fattat för länge sen.
Citera
2024-03-30, 08:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Itzulia, Baskien runt, brukar ju innebära väldigt fin, attackinriktad cykelåkning, och detta år har de ett fantastiskt startfält. Man får hoppas på att hitta det optimala laget, någon kommer ju att göra det, varför inte någon som deltar i Flashbackligan?

Flandern runt och Paris-Roubaix utan van Aert, Laporte och formstarke Stuyven alltså. Det blir nog ändå högtidsstunder, det är sällan eller aldrig man blir besviken på dramatiken och intensiteten i de loppen.
I Velogames vårklassikerserie är det som vanligt lite knepigt att Scheldeprijs kilas in mellan dessa monument, där man måste försöka samla lite poäng genom en eller annan sprinter utan att öda för många byten.
Citera
2024-03-31, 10:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag har nog gjort lite väl många byten nu i vårklassikerserien, men jag tror att det kan bli svårt för Mads Pedersen att göra sig själv rättvisa efter kraschen i Dwars door Vlaanderen. Omorganisationen av laget gjorde att jag fick in van der Poel, Küng och Bettiol. Küng har ju presterat på väldigt hög nivå de två senaste säsongerna i Flandern runt och Paris-Roubaix, med placeringar mellan 3 och 6.
Citera
2024-03-31, 18:34
Medlem
god.childs avatar
Förutom segraren blev det svårtippat idag. Viktigt för undertecknad att Pedersen föll på eget grepp, precis enligt plan (var aldrig orolig )
Citera
2024-03-31, 18:50
Medlem
rainbowias avatar
Jag har inte råd med Vingegård (eller Remco).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in