2024-03-04, 19:17
Medlem
Månsans avatar
Ja jäklar, 5:e plats på etapp 2 för Baradbell i Paris-Nice. Flashbackarnas tio i topp-placeringar duggar tätt i år.

Grattis!!
Citera
2024-03-07, 08:12
Medlem
rainbowias avatar
Wow! 79a i P-N och 222a i T-A och med det 42a(!) i stage race championship. Detta är inte rainbowia van vid. Dock är vi många i toppen, ligger bara trea resp fyra i ligan i resp tävling.

Spännande fortsättning.
Citera
2024-03-07, 09:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Wow! 79a i P-N och 222a i T-A och med det 42a(!) i stage race championship. Detta är inte rainbowia van vid. Dock är vi många i toppen, ligger bara trea resp fyra i ligan i resp tävling.

Spännande fortsättning.
Du har dunderform. Leder flashbacks stage race championship, det är det viktiga!
Citera
2024-03-09, 20:52
Medlem
rainbowias avatar
En fin vecka har det varit oavsett hur det slutar imorgon. Tvåa i bägge tävlingarna och framförallt etta i stage race championship (15e i världen!) just nu.
Citera
2024-03-10, 00:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
En fin vecka har det varit oavsett hur det slutar imorgon. Tvåa i bägge tävlingarna och framförallt etta i stage race championship (15e i världen!) just nu.

Grymt bra!! Tappa inte det här nu!
Citera
2024-03-11, 08:58
Medlem
rainbowias avatar
P-N
Blev en förstaplats (148) till slut med god hjälp av KOM-lulllull poäng över hela veckan. Laszlo K kom som ett spjut i natten sista etappen och blev tvåa (258) och bronspengen gick till Baradbell (347).

T-A
Hank tog guldet (52) med en fin avslutning, silver (233) till mig samt brons till ccma (237) en tånagel efter. Ezzelino (286) och Ida Amin (301) även med finfina placeringar.

Stage Race
rainbowia (30)
Hank (34)
Ezzelino (291)

Skiljer bara 29p mellan mig och Hank!

Katalonien om en vecka. Forts följer.....
Citera
2024-03-11, 09:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Mycket bra av rainbowia och Hank, en solid grund att stå på fortsättningsvis. Med tanke på vilka felval jag gjorde av Roglic, Almeida, Martinez och en del bifigurer i de två etapploppen får jag vara nöjd med att inte ligga längre efter. Serien med kvinnolopp har börjat bättre, en sjätteplats på Ronde van Drenthe och då en tjugofjärdeplats i endagsloppsserien.
Citera
2024-03-11, 10:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
P-N
Blev en förstaplats (148) till slut med god hjälp av KOM-lulllull poäng över hela veckan. Laszlo K kom som ett spjut i natten sista etappen och blev tvåa (258) och bronspengen gick till Baradbell (347).

T-A
Hank tog guldet (52) med en fin avslutning, silver (233) till mig samt brons till ccma (237) en tånagel efter. Ezzelino (286) och Ida Amin (301) även med finfina placeringar.

Stage Race
rainbowia (30)
Hank (34)
Ezzelino (291)

Skiljer bara 29p mellan mig och Hank!

Katalonien om en vecka. Forts följer.....

Lysande!
Bra också med lite aktivitet i tråden ibland med glada tillrop, lyckönskningar och kommentarer — finfin hjälp när jag knåpar med årssammanfattningen, bara att läsa i tråden.
Citera
2024-03-11, 10:48
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lysande!
Bra också med lite aktivitet i tråden ibland med glada tillrop, lyckönskningar och kommentarer — finfin hjälp när jag knåpar med årssammanfattningen, bara att läsa i tråden.

Dina sammanställningar är uppskattade.
Citera
2024-03-18, 08:14
Medlem
Månsans avatar
Såg nu, Ezzelino ligger på andraplats av över 1700 pers i damcykel-ligan (15 st klassiska endagslopp) efter fem genomförda tävlingar. Sjukt bra ju!

Flashbackare står sig utmärkt i världskonkurrensen beträffande damcykel. Jag som är på efterkälken och ligger näst sist i vår liga kvalar ändå in i bästa sjättedelen av världens damcykelexperter. Samtliga flashbackare återfinns i den bättre hälften.

För herrarna drar Katalonien Runt igång snart. En av de mest sevärda veckotävlingarna med flera fina bergsmålgångar. Högklassikt startfält, startlist quality inte långt under girot och vueltan.
Citera
2024-03-18, 09:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Såg nu, Ezzelino ligger på andraplats av över 1700 pers i damcykel-ligan (15 st klassiska endagslopp) efter fem genomförda tävlingar. Sjukt bra ju!

Flashbackare står sig utmärkt i världskonkurrensen beträffande damcykel. Jag som är på efterkälken och ligger näst sist i vår liga kvalar ändå in i bästa sjättedelen av världens damcykelexperter. Samtliga flashbackare återfinns i den bättre hälften.

För herrarna drar Katalonien Runt igång snart. En av de mest sevärda veckotävlingarna med flera fina bergsmålgångar. Högklassikt startfält, startlist quality inte långt under girot och vueltan.

Ja, det går överraskande bra där. Och bra start på mitt favoritfantasyspel, 12-manna vårklassikerserien med 24 byten, 25:e plats efter Milano-San Remo och Philipsen, Stuyven och Pithie till start i Brugge-De Panne utan att behöva bytas in.
Tänkte just att det ändå, med tanke på hur många som måste kolla cykel på Eurosport jorden runt, är förvånansvärt få som deltar i fantasyspel. Tur är väl det i och för sig, Velogames- och FirstCycling-sajterna skulle sannolikt krascha om det blev en stor tillströmning av deltagare: och det skulle bli svårare att nå bra placeringar.

Katalonienloppet har verkligen ovanligt många tänkbara kombinationer och dispositioner av cyklister. Jag antar att i princip alla har den makalöse och sympatiske Pogacar, men sedan kan man resonera på olika sätt. Det ska som sagt klättras på allvar i Katalonien, och frågan är om nya stora talanger kan utmana mycket etablerade men möjligen trögstartade cyklister.
Citera
2024-03-18, 19:01
Medlem
rainbowias avatar
Bryr mig inte om vårklassikerserien. All in på Stage Race, på plats 18 nu!
Är väl 120-130 etapper kvar att köra fast siktet inställt på en topp-100.
Får klaga lite på Robin Fomin som kallade Nick Schultz för Stephen Williams vilket gjorde mig ännu gladare en minut eller så. Sist in i mitt lag var Konrad. Mamma Mia - galenskap eller genidrag!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in