Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Såg nu, Ezzelino ligger på andraplats av över 1700 pers i damcykel-ligan (15 st klassiska endagslopp) efter fem genomförda tävlingar. Sjukt bra ju!
Flashbackare står sig utmärkt i världskonkurrensen beträffande damcykel. Jag som är på efterkälken och ligger näst sist i vår liga kvalar ändå in i bästa sjättedelen av världens damcykelexperter. Samtliga flashbackare återfinns i den bättre hälften.
För herrarna drar Katalonien Runt igång snart. En av de mest sevärda veckotävlingarna med flera fina bergsmålgångar. Högklassikt startfält, startlist quality inte långt under girot och vueltan.
Ja, det går överraskande bra där. Och bra start på mitt favoritfantasyspel, 12-manna vårklassikerserien med 24 byten, 25:e plats efter Milano-San Remo och Philipsen, Stuyven och Pithie till start i Brugge-De Panne utan att behöva bytas in.
Tänkte just att det ändå, med tanke på hur många som måste kolla cykel på Eurosport jorden runt, är förvånansvärt få som deltar i fantasyspel. Tur är väl det i och för sig, Velogames- och FirstCycling-sajterna skulle sannolikt krascha om det blev en stor tillströmning av deltagare: och det skulle bli svårare att nå bra placeringar.
Katalonienloppet har verkligen ovanligt många tänkbara kombinationer och dispositioner av cyklister. Jag antar att i princip alla har den makalöse och sympatiske Pogacar, men sedan kan man resonera på olika sätt. Det ska som sagt klättras på allvar i Katalonien, och frågan är om nya stora talanger kan utmana mycket etablerade men möjligen trögstartade cyklister.