2024-03-31, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Collie/sandra klagade över att familjehems pappan var egenföretagare som plockade ut miljoner kronor och familjen bor i en villa som är värd miljontals kronor. Och familjen ser hennes son som sin egna.
Och fosterföräldrarna vill ha hennes son för att tjäna massa pengar på honom.
Låter som en riktigt bra familj ju som jobbar hårt och ser till att barnen har ett bra boende. Sen klagade hon även på att innan när hennes man jobbade så fick de betala 549kr i månaden till familjehemmet och det var verkligen så sjukt. Tänker hon inte på att dessa pengar antagligen går till hennes egna barn. Hur kan man inte känna tacksamhet över att ens barn verkar ha ett bra boende med fosterföräldrar som har eget företag som de fått jobba hårt för. Det är inte lätt att vara egenföretagare idag. Hennes son får ju en gyllene chans till ett bra liv. Vad kan hon erbjuda sin son? Varken hon eller mannen jobbar och hade aldrig haft råd med en villa.
Hon och mannen kan inte erbjuda någonting , sonen omhändertogs vid 6 veckors ålder efter att de varit på utredningshem direkt efter förlossning , mannen har muskelsjukdom som är ärftlig och som dessutom ger kognitiv nedsättning .
S*andra pratar om sin ständiga oro för barnet , hon har bara haft umgänge nägra timmar per gång 1-2 ggr i månaden .
Nu kom tydligen en person in i liven tror det var en av de som S anmält
2024-03-31, 16:05
Medlem
Collie är i nån live o säger sig ha läst soc handläggarens cv o gjrot bedömningen att hon är olämplig.
Fru Palm hejar på så klart
Senast redigerad av rickebus 2024-03-31 kl. 16:10.
2024-03-31, 16:06
Medlem
Precis. Jag kan förstå att det känns fruktansvärt när någon har dömt ut en att man inte är kapabel att vara förälder, klart att man är bitter och arg om man själv inte förstår det men någonstans älskar man väl sitt barn så mycket att man hade varit tacksam att barnet kommit till en familj som har det gott ställt och ser barnet efter 4 år som sitt egna. Hur kan hon ens se detta som något negativt. Hade mitt barn bott hos någon i 4 år sen den var liten och de inte hade känt nått för barnet så hade jag känt mig fruktansvärt ledsen. Bara detta bevisar hur egoistisk hon är gentemot barnet när hon inte unnar barnet det bästa. Och om hon nu får träffa barnet så är det ju perfekt och varför ska hon då klaga.
Ja kan knappt ens gå in i den liven för jag blir så irriterad på hur sandra pratar och försöker få med sig alla. Jag tror aldrig att ens fia hade lämnat sina barn till sandra.

Intressant hur tyst sandra var när sandras våldtäckts anklagelser kom upp och anneL skyddade sandra och sa att hon har rätt att anmäla när hon blivit utsatt för våldtäkt. Sandra satt ju själv i en live efteråt och erkände att hon anmält killarna pga att hon var sur på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon och mannen kan inte erbjuda någonting , sonen omhändertogs vid 6 veckors ålder efter att de varit på utredningshem direkt efter förlossning , mannen har muskelsjukdom som är ärftlig och som dessutom ger kognitiv nedsättning .
S*andra pratar om sin ständiga oro för barnet , hon har bara haft umgänge nägra timmar per gång 1-2 ggr i månaden .
Nu kom tydligen en person in i liven tror det var en av de som S anmält
2024-03-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Collie är i nån live o säger sig ha läsr soc handläggarens cv o gjrot bedömningen att hon är olämplig.
Fru Palm hejar på så klart
Ja, hon var olämplig för att hon inte jobbat med funktionshindrade och inte visste något om funktionshinder , i ,Collies fall finns ju utredningar bakom omhändertagandet samt oro redan när graviditet var ett faktum
2024-03-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ja, hon var olämplig för att hon inte jobbat med funktionshindrade och inte visste något om funktionshinder , i ,Collies fall finns ju utredningar bakom omhändertagandet samt oro redan när graviditet var ett faktum
Collie ligger nog på samma nivå som Sulle....eller lägre
Senast redigerad av rickebus 2024-03-31 kl. 16:17.
2024-03-31, 16:18
Avslutad
Citat:
En del har fantasier om att det hjälp och stöd som socialtjänstlagen innebär ska innebära hemtjänstliknande där familjer ska ha personal hemma som byter blöjor , städar , läser läxor med barnen och ser till att de är hela och rena eller sköta annat där föräldrar brister bara barnen får vara hemma

Marlene tyckte att personalen på HVB hemmet skulle hjälpa till att smörja och massera hennes onda nacke. Det säger en del om vad dom har för inställningar.
2024-03-31, 16:27
Medlem
Citat:
Sulle är normalbegåvad vilket Collie inte är , var ju tom prat hos S*m angående hennes förmåga att sköta personlig hygien och då sa hon att hon visst numera fixade saker efter toabesök som involverade papper och tvål och vatten
2024-03-31, 16:32
Medlem
Citat:
Precis. Jag kan förstå att det känns fruktansvärt när någon har dömt ut en att man inte är kapabel att vara förälder, klart att man är bitter och arg om man själv inte förstår det men någonstans älskar man väl sitt barn så mycket att man hade varit tacksam att barnet kommit till en familj som har det gott ställt och ser barnet efter 4 år som sitt egna. Hur kan hon ens se detta som något negativt. Hade mitt barn bott hos någon i 4 år sen den var liten och de inte hade känt nått för barnet så hade jag känt mig fruktansvärt ledsen. Bara detta bevisar hur egoistisk hon är gentemot barnet när hon inte unnar barnet det bästa. Och om hon nu får träffa barnet så är det ju perfekt och varför ska hon då klaga.
Ja kan knappt ens gå in i den liven för jag blir så irriterad på hur sandra pratar och försöker få med sig alla. Jag tror aldrig att ens fia hade lämnat sina barn till sandra.

Intressant hur tyst sandra var när sandras våldtäckts anklagelser kom upp och anneL skyddade sandra och sa att hon har rätt att anmäla när hon blivit utsatt för våldtäkt. Sandra satt ju själv i en live efteråt och erkände att hon anmält killarna pga att hon var sur på dem.
Tror inte att Collie har någon egentlig relation till barnet hon har ju aldrig tagit hand om det , det är nog snarare tanken på att ha ett barn som gäller där
2024-03-31, 16:45
Medlem
Jag håller med. Och så har hon en tjurighet som gör att ingen får kritisera henne, varesig det är rätt eller fel.
Hon påminner så mycket som en tjurig tonåring när hon pratar och formulerar sig. Finns ingenting som känns vuxet och ansvarsfullt med henne

Citat:
Tror inte att Collie har någon egentlig relation till barnet hon har ju aldrig tagit hand om det , det är nog snarare tanken på att ha ett barn som gäller där
2024-03-31, 17:05
Medlem
Citat:
Jag håller med. Och så har hon en tjurighet som gör att ingen får kritisera henne, varesig det är rätt eller fel.
Hon påminner så mycket som en tjurig tonåring när hon pratar och formulerar sig. Finns ingenting som känns vuxet och ansvarsfullt med henne
Lindrig utvecklingsstörning innebär kognitiv förmåga som någon som är 9-12 år dock så är det självfallet så att en vuxen med detta genom livserfarenhet och att de lärt sig saker kan betydligt mer än ett barn , att ta hand om ett eger barn är inte en av de saker som fungerar eftersom barn utvecklas i rasande tempo om man inte har en partner som är normalbegåvad som kan ta huvudansvar
2024-03-31, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Det finns skäl till omhändertagande men det verkar som att de enda som accepterar det är de som missbrukar. De vet i grunden varför. Psykföräldrar och andra med t.ex.svag begåvning eller neuropsykiatriska diagnoser förstår inte. Det hemska är att de tycker själva att de är bra mammor och pappor för de gör sitt allra bästa. Precis som alla föräldrar gör. Som vi gör, vi som aldrig blivit aktuella på soc. Det finns verkligen en djup tragik i det hela. Dom här föräldrarna är lika plågade som vi skulle varit om våra barn omhändertagits. Jag tror soc i 98% gör rätt när det gäller barn

Missbrukare brukar ha gnutta mer insikt men många gånger fördunklas det av att de även har psykiatriska diagnoser och landar i slutsatsen att de klarar av att vara tillräckligt bra föräldrar. Det är inte ovanligt att denna grupp anser att socialsekreterare är fisförnäma besserwissers och dömer ut deras hem och föräldraförmåga just för att de är fisförnäma och ser ned på "vanliga människor". Samtidigt ser man bilder på hem i misär av skit, stök och hoover syndrome. Eller den spartanska varianten där allt av värde sålts och ungarna får dela på ett par fläckiga madrasser på golvet. Stannar här, skulle kunna skriva en bok.

Citat:

Citat:

Citat:
Nu livar de om soc hos AnneL , M*lin, N*ll och Collie Harmony . M*lin jobbar samtidigt , låter som hon trappstädar eller liknande

Första gången jag hört Collie Harmony, solklar IF, inte ens värt att diskutera så uppenbart är det. Det gör mig å andra sidan än mer frustrerad över detta gäng. Några av dem har uppenbart inga intellektuella svagheter, de måste ju inse vad håller de på med? Att använda barn- och kvinnosmisshandlare och intellektuellt funktionsnedsatta i sin kamp gynnar inte direkt trovärdigheten.

Sulle har nog inget IF men slug är han inte och han framstår troligen som ännu dummare än vad han är pga kulturkrock och hans okunskap gällande språk och hur Sverige fungerar.

Malin kan nog absolut köra städning med tanke på bakgrundsljuden och att hon, som självutnämnd juridiskt utbildad människorättskämpe fd universitets-HR, på förfrågan visade tydlig ovilja att berätta vad hon jobbar med. Svaret blev att hon jobbar fysiskt, hon behöver det för hennes mamma måste slå på henne pga smärtproblematik.

Citat:
Collie/sandra klagade på att innan när hennes man jobbade så fick de betala 549kr i månaden till familjehemmet och det var verkligen så sjukt.

Berätta för henne att alla socialtjänstens insatser betalas av familjen/individen om/när det finns ekonomiska förutsättningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Hehe, nu heter han inte Majkol utan Michael. Det är Marlene som uttalar det Majkol och trollen har hakat på så i kommentarsfältet heter han numera Majkol.

Pistolmalins son heter
t.ex. Jag håller med om att Sofia valt vettiga namn för att vara så knäpp som hon är. Kanske hade horseknarkaren ett ord med i laget?

Detta blev roligt! Jag slutade följa henne rätt snabbt eftersom hennes psykiska ohälsa är för mycket att uthärda och jag hörde bara henne säga barnets namn vid något tillfälle. Jag har alltså fram till idag trott att sonen heter Majkol. Hennes uttal är verkligen något extra
2024-03-31, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Missbrukare brukar ha gnutta mer insikt men många gånger fördunklas det av att de även har psykiatriska diagnoser och landar i slutsatsen att de klarar av att vara tillräckligt bra föräldrar. Det är inte ovanligt att denna grupp anser att socialsekreterare är fisförnäma besserwissers och dömer ut deras hem och föräldraförmåga just för att de är fisförnäma och ser ned på "vanliga människor". Samtidigt ser man bilder på hem i misär av skit, stök och hoover syndrome. Eller den spartanska varianten där allt av värde sålts och ungarna får dela på ett par fläckiga madrasser på golvet. Stannar här, skulle kunna skriva en bok.

Första gången jag hört Collie Harmony, solklar IF, inte ens värt att diskutera så uppenbart är det. Det gör mig å andra sidan än mer frustrerad över detta gäng. Några av dem har uppenbart inga intellektuella svagheter, de måste ju inse vad håller de på med? Att använda barn- och kvinnosmisshandlare och intellektuellt funktionsnedsatta i sin kamp gynnar inte direkt trovärdigheten.

Sulle har nog inget IF men slug är han inte och han framstår troligen som ännu dummare än vad han är pga kulturkrock och hans okunskap gällande språk och hur Sverige fungerar.

Malin kan nog absolut köra städning med tanke på bakgrundsljuden och att hon, som självutnämnd juridiskt utbildad människorättskämpe fd universitets-HR, på förfrågan visade tydlig ovilja att berätta vad hon jobbar med. Svaret blev att hon jobbar fysiskt, hon behöver det för hennes mamma måste slå på henne pga smärtproblematik.

Berätta för henne att alla socialtjänstens insatser betalas av familjen/individen om/när det finns ekonomiska förutsättningar.

Detta blev roligt! Jag slutade följa henne rätt snabbt eftersom hennes psykiska ohälsa är för mycket att uthärda och jag hörde bara henne säga barnets namn vid något tillfälle. Jag har alltså fram till idag trott att sonen heter Majkol. Hennes uttal är verkligen något extra
Iof finns Majkol som mansnamn så han kan ju faktiskt heta så

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in