2024-03-28, 03:30
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Som någon skrev tidigare är det också lätt att bli trött på hur vetenskapliga studier är skrivna. Här är en rykande färsk från Nature idag, den har följande rubrik:
Lack of association between COVID-19 vaccines and miscarriage onset using a case-crossover design https://www.nature.com/articles/s41598-024-57880-8
Det låter ju tydligt, även om jag frågar mig varför ordet onset behövs, men även om man inte funnit en koppling så betyder det inte att en koppling saknas. Jag ska återkomma till det. Redan när man börjar läsa artikeln kan man bli lite frågande till forskarnas och Natures språkliga färdigheter, för första meningen lyder:
Pregnant women might have an increased risk of SARS-COV-2 infection. Although evidence towards the efficacy and safety of COVID-19 is growing still there is room for improvement on the knowledge towards pregnancy adverse events, such as miscarriage.
De har helt enkelt glömt det lilla ordet "vaccine" när de skriver att det finns ökande bevis för säkerheten och effektiviteten i Covid-19.

Så vad menar de med "lack of association" i rubriken? I slutet av abstractet skriver de:
There was no overall increased risk of miscarriage onset associated with COVID-19 vaccine although contradictory results were found according to the number of doses. Further studies are required with larger sample sizes to assess this association.
Varför kunde de inte lägga ett par ord på denna motsättning abstraktet?

Här är motsättningen i artikeln:
while there was a trend towards an increased risk of miscarriage among women receiving only one dose, no association was found for women receiving two doses. The results associated with receiving two doses could be affected by selection bias “survival bias” and thus diluting the true effect. Although these results should be interpreted with caution due to low numbers, further studies are warranted in order to clarify the true association.
Det fanns alltså en trend för ökad risk för missfall vid första sprutan, men sedan fanns det inte det vid den andra ... eller så gjorde det det ... (djag antar att e som tog spruta 1 och fick missfall kanske inte tog spruta 2) fler utredningar sägs krävas. Hur bra är då rubriken? Visst man har inte funnit en koppling ... efter andra sprutan, men man vet inte, fler studier behövs.

Det finns många trick för att kunna skriva en slutsats som hjälper forskarna att få mer funding från Pfizer o säkra sin karriär. Att inte kompensera för selektion bias o survival bias är bara två metoder.

Det mest uppenbara är att göra studien "underpowered" så att eventuella trender inte när statistisk signifikans. Sen trixar de med definitionen vaccinerad i många fall där du räknas som ovaccinerad ett par veckor efter injektionen.

Läggs mycket resurser från big pharma att designa studier som kan skapa rubriker som är fördelaktiga för dem.
Citera
2024-03-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det finns många trick för att kunna skriva en slutsats som hjälper forskarna att få mer funding från Pfizer o säkra sin karriär. Att inte kompensera för selektion bias o survival bias är bara två metoder.

Det mest uppenbara är att göra studien "underpowered" så att eventuella trender inte när statistisk signifikans. Sen trixar de med definitionen vaccinerad i många fall där du räknas som ovaccinerad ett par veckor efter injektionen.

Läggs mycket resurser från big pharma att designa studier som kan skapa rubriker som är fördelaktiga för dem.

Ja, den här artikeln i Nature, verkade ju skriven för ett syfte. En sak i rubriken och sedan diverse konstrande, följt av att mer forskning behövs. Och så felaktig mening redan i starten.

Sen har vi det här med hur pandemin nu ordnas in i större statistik. Det har med rätta kritiserats att en del tar cancer-statistik för åren under pandemin men inte räknar med att cancer ökat dessförinnan. Fine, men just nu meddelar Folkhälsomyndigheten följande:
Medellivslängden ökade med drygt 2 år i befolkningen mellan 2006 och 2022. Men hälsan skiljer sig åt mellan olika grupper. Hälsoklyftorna mätt i medellivslängd har ökat, tvärtemot riksdagens mål om att sluta klyftorna. Skillnaden i medellivslängd mellan gruppen med kortast och längst utbildning har stigit till drygt 6 år bland män och nästan 7 år bland kvinnor. https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2024/mars/halsan-i-befolkningen-blir-battre-men-ojamlikheten-i-halsa-okar/
Här konstateras att klyftorna ökat mellan låg- och högutbildade och för mig blir det konstigt att räkna med tre år pandemi i statistiken som går tillbaka till 2006. Varför räknas inte pandemin som en egen period? Man kan undra om det är för att dölja katastrofsiffror under pandemin?

Och den som läser detta kanske vill ha en sammanställning med siffror, kanske bara en kurva för medellivslängd, men det får man inte, för under detta får man istället 4 olika länkar. FHM:s läsare förväntas alltså själv gå in och läsa olika länkar och sammanställa dessa till det som står i den intetsägande FHM-texten.

De som drabbats mest av tidigare död är alltså de som har lägst utbildning och som alltså av FHM förväntas vara forskare för att kunna förstå FHM:s siffror?
Citera
2024-03-28, 13:25
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ja, den här artikeln i Nature, verkade ju skriven för ett syfte. En sak i rubriken och sedan diverse konstrande, följt av att mer forskning behövs. Och så felaktig mening redan i starten.

Sen har vi det här med hur pandemin nu ordnas in i större statistik. Det har med rätta kritiserats att en del tar cancer-statistik för åren under pandemin men inte räknar med att cancer ökat dessförinnan. Fine, men just nu meddelar Folkhälsomyndigheten följande:
Medellivslängden ökade med drygt 2 år i befolkningen mellan 2006 och 2022. Men hälsan skiljer sig åt mellan olika grupper. Hälsoklyftorna mätt i medellivslängd har ökat, tvärtemot riksdagens mål om att sluta klyftorna. Skillnaden i medellivslängd mellan gruppen med kortast och längst utbildning har stigit till drygt 6 år bland män och nästan 7 år bland kvinnor. https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2024/mars/halsan-i-befolkningen-blir-battre-men-ojamlikheten-i-halsa-okar/
Här konstateras att klyftorna ökat mellan låg- och högutbildade och för mig blir det konstigt att räkna med tre år pandemi i statistiken som går tillbaka till 2006. Varför räknas inte pandemin som en egen period? Man kan undra om det är för att dölja katastrofsiffror under pandemin?

Och den som läser detta kanske vill ha en sammanställning med siffror, kanske bara en kurva för medellivslängd, men det får man inte, för under detta får man istället 4 olika länkar. FHM:s läsare förväntas alltså själv gå in och läsa olika länkar och sammanställa dessa till det som står i den intetsägande FHM-texten.

De som drabbats mest av tidigare död är alltså de som har lägst utbildning och som alltså av FHM förväntas vara forskare för att kunna förstå FHM:s siffror?

Ja, det finns massor med sätt att luras med statistik.

Här en intressant video av Campbell där de pratar om hydroxychloroquine och hur några studier designades specifikt för att stoppa användningen.

Man använde rejält hög dos på patienter som lämnat den virala fasen av covid. Givetvis blev resultatet som big pharma ville.

https://youtu.be/U0haCpUCfNo?si=VfKobPrgvMYU2A2S
Citera
2024-03-29, 02:02
Medlem
Lunginflammation.... Är det den nya folksjukdomen ?

Det har för mig varit en sagosägen sen jag var ett barn men nu verkar alla hade fått det. Senaste 3 månader så har vi på mitt bygge "arbetsplats" haft 6 personer som har fått det.
Fattar ingenting är vi tillbaka till tidig 1900 talet? Är det fler än mig som märkt av att vaccinerade (multi covid19 vaccin) som fått Lunginflammation bara sådär?
Citera
2024-03-29, 04:52
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Lunginflammation.... Är det den nya folksjukdomen ?

Det har för mig varit en sagosägen sen jag var ett barn men nu verkar alla hade fått det. Senaste 3 månader så har vi på mitt bygge "arbetsplats" haft 6 personer som har fått det.
Fattar ingenting är vi tillbaka till tidig 1900 talet? Är det fler än mig som märkt av att vaccinerade (multi covid19 vaccin) som fått Lunginflammation bara sådär?

Ja, har också noterat att yngre friska individer har fått rejäl lunginflammation bara sådär... Man undrar ju såklart om det har något med de extrema igg4 värdena att göra?
Citera
2024-03-29, 08:25
Medlem
donald12s avatar
Professor Angus Dalgleish, mRNA Vaccines Must Be Banned

At the end of last year I reported that I was seeing melanoma patients who had been stable for years relapse after their first booster (their third injection).

The number of my patients affected has been rising ever since.

https://youtu.be/mxBz-jHDy_w?si=W0cq-80miCR6jXlg
Citera
2024-03-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Professor Angus Dalgleish, mRNA Vaccines Must Be Banned

At the end of last year I reported that I was seeing melanoma patients who had been stable for years relapse after their first booster (their third injection).

The number of my patients affected has been rising ever since.

https://youtu.be/mxBz-jHDy_w?si=W0cq-80miCR6jXlg

Ett problem är att Campbell alltid har folks personliga berättelser. Jag tycker Dalgliesh verkar kunnig men jag blir inte klar över om han också har en egen agenda, han verkar vara en klurig gubbe?

Men jag är intresserad för det är just det där med om cancer beter sig annorlunda pga vaccinet och/eller Covid, som jag undrar. Jag kan tycka Campbell har en poäng i att han vill ha cancer-ryktet motbevisat, som han säger. Jag tycker att debunk-sidor kan fortsätta debunka, men istället lämnar de och andra nu diskussionen om Covid. Nån gång dyker det upp nåt reportage om nån med postcovid, som här (hon smittades i april 2020 och lider fortfarande): https://www.mitti.se/nyheter/emma-hade-covid19-for-3-ar-sedan--annu-inte-frisk-6.3.70503.d743dd0763

Men det är som att det finns ett motstånd mot att diskutera Covid, vaccinet, postcovid eller annat med Covid.
Citera
2024-03-29, 23:49
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ett problem är att Campbell alltid har folks personliga berättelser. Jag tycker Dalgliesh verkar kunnig men jag blir inte klar över om han också har en egen agenda, han verkar vara en klurig gubbe?

Men jag är intresserad för det är just det där med om cancer beter sig annorlunda pga vaccinet och/eller Covid, som jag undrar. Jag kan tycka Campbell har en poäng i att han vill ha cancer-ryktet motbevisat, som han säger. Jag tycker att debunk-sidor kan fortsätta debunka, men istället lämnar de och andra nu diskussionen om Covid. Nån gång dyker det upp nåt reportage om nån med postcovid, som här (hon smittades i april 2020 och lider fortfarande): https://www.mitti.se/nyheter/emma-hade-covid19-for-3-ar-sedan--annu-inte-frisk-6.3.70503.d743dd0763

Men det är som att det finns ett motstånd mot att diskutera Covid, vaccinet, postcovid eller annat med Covid.

Vet inte att det skulle finnas något motstånd inom åsiktskorridoren mot att diskutera covid eller postcovid. Snarare tvärtom. Däremot så verkar det finnas en avsiktlig luddighet i den diskussionen. Tex så vill man nog inte gärna dras in i en diskussion där man måste förklara i detalj hur en luftvägsinfektion (som man påstår att covid är) plötsligt skulle kunna orsaka cancer, när ingen annan luftvägsinfektion någonsin har varit orsak till cancer. Men däremot så nudgar man gärna folk till att dra sådana slutsatser på egen hand. Lite som att man lät folk inbilla sig att covid-vaccinet skulle vara steriliserande, dvs att det kunde stoppa smitta.

Motståndet mot att diskutera covid-vaccinen och tex cancer är dock massivt. Så på den punkten håller jag med dig. Och kan en injektion orsaka cancer? Ja varför inte? Det beror ju helt och hållet på vad för skojiga ämnen man injicerar.
Citera
2024-03-30, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vet inte att det skulle finnas något motstånd inom åsiktskorridoren mot att diskutera covid eller postcovid. Snarare tvärtom. Däremot så verkar det finnas en avsiktlig luddighet i den diskussionen. Tex så vill man nog inte gärna dras in i en diskussion där man måste förklara i detalj hur en luftvägsinfektion (som man påstår att covid är) plötsligt skulle kunna orsaka cancer, när ingen annan luftvägsinfektion någonsin har varit orsak till cancer. Men däremot så nudgar man gärna folk till att dra sådana slutsatser på egen hand. Lite som att man lät folk inbilla sig att covid-vaccinet skulle vara steriliserande, dvs att det kunde stoppa smitta.

Motståndet mot att diskutera covid-vaccinen och tex cancer är dock massivt. Så på den punkten håller jag med dig. Och kan en injektion orsaka cancer? Ja varför inte? Det beror ju helt och hållet på vad för skojiga ämnen man injicerar.

En märklig sak som inte är klar är att man i en tidig studie såg att ett antal som dog, i Brasilien vill jag minnas (det nämns i nån av de tidiga IgG4 studierna), utan att vara vaccinerade, hade högt IgG4. Därefter har man endast kopplat högt IgG4 till mRNA-vaccinationen. Det logiska är då kanske att de som dog fick så pass kraftig och kanske långvarig Covid, eller flera infektioner, att IgG4 utvecklades och att mRNA-vaccinen får samma effekt. Om då IgG4 kan göra att kroppen inte själv motverkar cancer på det sätt den ska, så kanske vaccinet kan öka cancer, vilket forskare spekulerat i, och i förlängningen kunde man kanske undra om även Covid kan skapa IgG4-ökning eller inte.

Här är för resten en till studie om en IgG4-sjukdom som tycks skapad av mRNA-vaccinet, den var från 15 maj 2023: IgG4-related Disease Emerging after COVID-19 mRNA Vaccination: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10258086/

Och här är en lite intressant studie från den 18 jan 2024 ("Altered IgG4 Antibody Response to Repeated mRNA versus Protein COVID Vaccines"), där forskarna tagit fasta på mRNA-vaccinens förhöjda IgG4-värden och skriver att detta blir mer och mer uppmärksammat samt att det protein-vaccin de själva har studerat inte höjer IgG4, utan tvärtom höjer IgG3, som har setts som en viktig antikropp mot Covid-19 (som däremot mRNA-vaccinen verkar försvaga):
The clinical importance of SARS-CoV-2–specific Fc-mediated responses (i.e., ADCP, ADCD, and ADCC), which are poorly engaged by IgG4, is rapidly gaining appreciation4,6–8,10. [...] Here, we report that the NVX-CoV2373 protein vaccine does not appear to induce notable increases in IgG4, even after multiple exposures, or impair Fcγ-dependent effector responses as observed with mRNA vaccines. Instead, NVX-CoV2373 drove proportional increases in IgG3, perhaps the most potent SARS-CoV-2 neutralizing antibody subclass [...] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10827267/
Jag håller med dig om luddighet. Nu "uppmanar" man äldre att vaccinera sig, precis som man gjorde för ett tag sen, men samtidigt framstår väl de här uppmaningarna som ganska lama och vaga. Samtidigt utbrister vissa läkare något vagt om att för få vaccinerar sig, Men hur ska man ha det? Varför vagheten? Tvekar man kanske egentligen om vaccinen? Entusiasmen verkar ha försvunnit? Och i ljuset av de nya vaccin som kommer, till exempel det ovan, som inte höjer IgG4, hur ska Sverige argumentera för dessa istället för mRNA-vaccinen? Ska man säga nåt om "visat bättre antikroppsvar"? Här är fö resten en vaccinationsförespråkare som spekulerade i oktober om IgG4 men inte heller han vet hur gärna han än vill säga att det kan vara ofarligt: https://deplatformdisease.substack.com/p/igg4-covid-and-mrna-vaccines-a-complex

Kanske kunde man begära att Pfizer och de andra som har skapat IgG4-frågan genom sina vaccin lägger tid på att utreda vad IgG4-effekten innebär innan de får lansera sina cancer-vaccin?
Citera
2024-03-30, 07:04
Medlem
donald12s avatar
Vaccinated People Show Long COVID-Like Symptoms With Detectable Spike Proteins: Preprint Study

https://www.theepochtimes.com/health/vaccinated-people-show-long-covid-like-symptoms-with-detectable-spike-protein-245-days-after-vaccina tion-preprint-study-5617223?ea_src=frontpage&ea_med=top-news-top-stories-0-large-4
Citera
2024-03-31, 08:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Kanske varit uppe tidigare? Men jag tror inte de här vaccinerna var så bra för alla och i synnerhet inte för de som redan varit sjuka....

Lulu Carter verkar fått gå i förtidspension pga dessa sprutor som skulle köras ner i halsen på folk världen över i världens största medicinska experiment någonsin.

https://www.youtube.com/watch?v=pOh88x0C2Ng
Citera
2024-04-02, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kanske varit uppe tidigare? Men jag tror inte de här vaccinerna var så bra för alla och i synnerhet inte för de som redan varit sjuka....

Lulu Carter verkar fått gå i förtidspension pga dessa sprutor som skulle köras ner i halsen på folk världen över i världens största medicinska experiment någonsin.

https://www.youtube.com/watch?v=pOh88x0C2Ng
Alla symtom du ser börjar ploppa upp här och där i folk har med vaccinen att göra. Vaxxen triggade igång det hela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in