2024-03-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte direkt min typ av program. Men är det vanligt alltså att man gör skämt om arabiska kvinnor som horor där?
Gärna om Ali som gärna berättat att pappa ropar på henne hemma inte Ali men hora🧘
Citera
2024-03-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nu vet jag inte om Elaf Ali är anställd av SVT eller bara frilansande gäst i programmet, men det känns onekligen som ett "risky joke" med tanke på 1) hennes position i det mediala landskapet och 2) att det handlar om Ukraina. Hon är nycket uppskattad av mediala liberaler, inte minst tjejer med invandrarbakgrund som rör sig inom det politisk/mediala fältet - och som ser sig som feminister.
Därför det var korkad "skämt", för att hon positionerar sig själv som kvinna som kämpar mot kvinnoförtryck och opps skämtar åt utsatta kvinnor😏 rasismen strålar i detta falet
Citera
2024-03-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Haha BRA
Vad står högst upp på en femårig arabunges önskelista?

Rakhyvel och raklödder
🤣🤣🤣🤣🤣
Citera
2024-03-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdvala7
Därför det var korkad "skämt", för att hon positionerar sig själv som kvinna som kämpar mot kvinnoförtryck och opps skämtar åt utsatta kvinnor😏 rasismen strålar i detta falet
Instämmer förstås. Hon vill, i likhet med t ex Elisabeth Massi-Fritz (extremt hyllad för några år sedan fram till dess att hennes egna smutsiga bykar hann i kapp henne) bli hyllad både av sina egna (etniska fränder, invandrartjejer) och den liberala "DN-lobbyn" - och hon bygger extremt mycket på sin egen personliga story. Då är det naturligtvis extra farligt att börja skoja om andra utsatta kvinnor.
Citera
2024-03-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
1. Den muslimska fulfittan till parasiten missar ett problem, nämligen att hon gör ett uttalande som varken är belagt sociologiskt inom vetenskapen, t.ex. brottsstatistik eller så som uppfattat som vedertaget av gemene man. Hennes uttalande om "att ha likställt ukrainska kvinnor med prostituerade" är ett personligt påhopp på Ukraina.

Man kan ju fråga vad som hade hänt om Åkesson i riksdagen sagt att hans allmänna uppfattning av muslimska fulfittor är att de alla är sexarbetare. Sedan om han hänvisar till icke existerande sociologiska rapporter eller egen uppfattning, men problemet är ju att kan man inte ge belägg för det på teoretiskt eller praktiskt sätt så blir det förtal.

2. Taffel Ali bör dras inför domstol för förtal och SVT bötfällas till att betala skadestånd till Ukraina.

3. Den muslimska surfittan drar det hela längre och "Hej ni ohederliga och hycklande personer som låtsats bry er om kvinnor. Ni är 'arga' på en beskrivning av verkligheten, i ett humorprogram, men inte över att det sker – eller på männen som köper sex? Absolut. Hoppas ni mår bättre efter ni fått spy ut er vidriga rasism", skriver hon."

Problemet med hennes X-uttalande är att 1) hon vidhåller att det är "verklighet" men ger inga sakliga argument för att så är fallet, varvid det är förtal, 2) S har själva i sin s.k. sexköpslag godkänt sexarbetare och sexförsäljning, men BARA lagstiftat mot köp. Således, sexförsäljning är inte olagligt och det är ej heller nödvändigt i Sverige. Människor måste inte sälja sex, såvida inte de vill ha in mer pengar än vad intäkterna täcker. 3) Som den muslimska surfittan hon är så anklagar hon alla kritiker för "rasism", vilket är vad muslimblattar brukar göra när deras argument tryter och de inte får som de vill. 4) SVT verkar täcka upp för henne, MEN de gör det med "argumentet" "omfattas av den svenska yttrandefriheten". Hade valfri SD-are kunnat säga samma sak som Taffel Ali om muslimblattar? Vad intressant, det är nästan värt att pröva och sedan hänvisa till bristen på konsekvenser i SVT!
Det ju ren rasism, för den första hon själv kallar sig hornalisten som kämpar mot kvinnoförtryck och... plötsligt hon skrattar åt våldsutsatta kvinnor????? Varför man kan fråga? Aha! Det ju därför de som kommer från Ukrajina.
Citera
2024-03-30, 21:29
Medlem
Citat:
Instämmer förstås. Hon vill, i likhet med t ex Elisabeth Massi-Fritz (extremt hyllad för några år sedan fram till dess att hennes egna smutsiga bykar hann i kapp henne) bli hyllad både av sina egna (etniska fränder, invandrartjejer) och den liberala "DN-lobbyn" - och hon bygger extremt mycket på sin egen personliga story. Då är det naturligtvis extra farligt att börja skoja om andra utsatta kvinnor.

Exakt, Alis ju själva story som hon återberättar i många intervju att hennes pappa kallar henne hora ( googla bara) och pappa lär ut hennes bröder detta kvinnosyn.
Citera
2024-03-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momika
Jag förstår inte riktigt varför detta är en stor nyhet. Det är ett ”allmänt” skämt att östeuropéer är prostituerade, att araber är terrorister, att romer är tiggare och också exporterar prostituerade. Programmet är väl känt för att driva om invandrargrupper. Tar man illa upp av detta program så behöver man rannsaka sig själv. Om man är inkompatibel till att inte ta illa upp så behöver man undvika en drös med program.
För att den hornalisten skrivit hela boken om kvinnoförtryck och kämpar och kämpar och kämpar för kvinnor och plötligt skrattar åt våldsutsatta kvinnor...vita kvinnor... vita kvinnor från Ukrajina...🤓
Citera
2024-03-30, 21:37
Medlem
Citat:
Exakt, Alis ju själva story som hon återberättar i många intervju att hennes pappa kallar henne hora ( googla bara) och pappa lär ut hennes bröder detta kvinnosyn.
Ja, just det. Som jag skrev tiidigare här i tråden, jag tror att en av anledningarna till att media lyfter fram Elaf Ali så mycket är att hon och hennes bok ses som en möjlighet att desarmera frågor om hedersvåld och försöka "tvätta dem rena" från det här med farlig MENA-kultur. Hon blir ett alibi för att kunna slippa belastningen som fall av typen Pela och Fadime har blivit för woke-feministerna, för i hennes version är konflikten inte lika konträr (leva som muslimtjej eller svenska, förtryckt av släkten eller fri, död eller levande) som den blev med t ex Fadime.
Citera
2024-03-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ja, just det. Som jag skrev tiidigare här i tråden, jag tror att en av anledningarna till att media lyfter fram Elaf Ali så mycket är att hon och hennes bok ses som en möjlighet att desarmera frågor om hedersvåld och försöka "tvätta dem rena" från det här med farlig MENA-kultur. Hon blir ett alibi för att kunna slippa belastningen som fall av typen Pela och Fadime har blivit för woke-feministerna, för i hennes version är konflikten inte lika konträr (leva som muslimtjej eller svenska, förtryckt av släkten eller fri, död eller levande) som den blev med t ex Fadime.
Man kan ( delvis) förstå varför det gör media. Men hon själv skrivit att de kallar mig för "lättkläd dåligt tjej", då bli " jag arg, ledsen, frustrerad" men bestämmer att "slå tillbaka, stå för mig själv" och sen plötsligt hon " förstår inte" varför kvinnor från Ukrajina är arg, ledsen och frustrerad när hon kallar dem för " lättklädda dåliga tjejer". Korkad kvinna som spelar dum.
Citera
2024-03-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, folk blir irriterade och en del människor blir också upprörda för att det är så lågt och politiskt korrekt. Ingen hade någonsin suttit i något program i SVT och skämtat om somaliska horor, om det varit så att somaliska kvinnor var överrepresenterade i horeriet, detsamma gäller för kvinnor från Syrien, Irak, Afghanistan, Iran, ickelandet Palestina, eller något annat politiskt korrekt "tycka synd om-land". Det går fint när det rör sig om vita kvinnor dock.

Det är den biten folk vänder sig emot. Det är så taffligt, fult, konformistiskt och ointelligent.
💯💯💯💯
Citera
2024-03-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Efter 35 år i Malmö så kan jag berätta att alla svenska kvinnor kallas för h'ror och alla svenska män för h'rungar. - Man lär sig lite arabiska under åren.
Hon bara pratat öppet om det i media. Kvinnohat strålar från hennes mun.
Citera
2024-03-30, 21:58
Medlem
Citat:
Man kan ( delvis) förstå varför det gör media. Men hon själv skrivit att de kallar mig för "lättkläd dåligt tjej", då bli " jag arg, ledsen, frustrerad" men bestämmer att "slå tillbaka, stå för mig själv" och sen plötsligt hon " förstår inte" varför kvinnor från Ukrajina är arg, ledsen och frustrerad när hon kallar dem för " lättklädda dåliga tjejer". Korkad kvinna som spelar dum.

Javisst, men mediefeminismen i Sverige dikterar att man ska skylla våld, sexuellt förtryck och allt möjligt annat på MÄN /Manligheten - men absolut inte på kulturer, som t ex från Mellanöstern. Nej, hon är inte vidare smart.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-03-30 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in