2024-03-30, 14:22
Medlem
HEJGUDs avatar
Väldigt intressant FUP. Men om jag tolkar det rätt så sitter den här golaren, Samer Abo Sitta, på livstid för ett mord 2014. Nu golar han ner Musse och flera från DP i förhoppning att få komma ut tidigare. Han säger även att Musse berättat att han och ligger bakom dubbelmordet på bröderna på Mynta Café, och mordet på Rosh.

Blir spännande att se vad det här leder till rättsligt för DP-ledarna. Även eventuell hotbild mot Samer Abo Sitta samt hans anhöriga.
Citera
2024-03-30, 15:21
Medlem
diseuses avatar
Sveriges Radio Ekot (Intagen ska ha erkänt mord – livstidsdömd kallas som vittne):
Citat:
Två män kopplade till gänget Dödspatrullen åtalas mot sitt nekande för ett mord i Uppsala 2017 – en man dömd till livstids fängelse kommer att kallas som vittne under rättegången.

Denne man uppger att en av de nu åtalade har erkänt Uppsalamordet för honom inne på Kumlaanstalten.

”Jag kan inte se att han har nån anledning att hitta på det här, jag bedömer att de uppgifter han lämnar är trovärdiga”, säger åklagare Charlotta Stege Unger.
Citera
2024-03-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEJGUD
Väldigt intressant FUP. Men om jag tolkar det rätt så sitter den här golaren, Samer Abo Sitta, på livstid för ett mord 2014. Nu golar han ner Musse och flera från DP i förhoppning att få komma ut tidigare. Han säger även att Musse berättat att han och ligger bakom dubbelmordet på bröderna på Mynta Café, och mordet på Rosh.

Blir spännande att se vad det här leder till rättsligt för DP-ledarna. Även eventuell hotbild mot Samer Abo Sitta samt hans anhöriga.
Rozh dog ju 2019, hur skulle musse ha dödat honom när han suttit sedan 2018?
Citera
2024-03-30, 17:40
Medlem
Biggedys avatar
Jag har också problem att ladda ner fup. Den börjar ladda ner men blir aldrig klar. Kan någon ladda upp igen, möjligtvis på en annan sida?

Gofile.io kanske.

Tack på förhand
Citera
2024-03-30, 17:46
Medlem
HEJGUDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Rozh dog ju 2019, hur skulle musse ha dödat honom när han suttit sedan 2018?
Juste, helt sant. När jag läser nogrannare så återberättar den här golaren det hela som att Musse sagt att "vi dödade Rozh".

Så här beskriver han det i förhör på sida 1918 i fupen:
"Men han beskrev han beskrev mordet på ett sätt som han var där på plats och såg det och utförde mordet. Han berättade att hans syster Rosh syster eller mamma sprang ut och började skrika och försökte skydda eller rädda sin bror eller sånt och i samband med det så Rosh försökte fly trots att han träffats flera gånger "
Citera
2024-03-30, 18:46
Medlem
Citat:
Juste, helt sant. När jag läser nogrannare så återberättar den här golaren det hela som att Musse sagt att "vi dödade Rozh".

"Men han beskrev han beskrev mordet på ett sätt som han var där på plats och såg det och utförde mordet. Han berättade att hans syster Rosh syster eller mamma sprang ut och började skrika och försökte skydda eller rädda sin bror eller sånt och i samband med det så Rosh försökte fly trots att han träffats flera gånger "
Känns som att han överdriver lite också, att han verkligen vill att Musse ska torska så han säger lite påhitt.

Har väldigt svårt att förstå att man ska kunna döma Musse nu för detta bara pga hans påståenden, eller fanns det ny DNA nu också?
Citera
2024-03-30, 19:58
Medlem
MrFeeders avatar
Citat:

En sak jag reagerade på var hur han säger att Musse sa att vi tänkte ta morsan också men vi får inga pengar för det. Enligt vem? Är det den där ungen som säger så eller Musse? Att han skulle mörda morsan också? Det låter inte trovärdigt då Musse inte ens var där varför skulle han säga något sånt
Citera
2024-03-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Känns som att han överdriver lite också, att han verkligen vill att Musse ska torska så han säger lite påhitt.

Har väldigt svårt att förstå att man ska kunna döma Musse nu för detta bara pga hans påståenden, eller fanns det ny DNA nu också?
Fanns DNA på overallerna.
Citera
2024-03-30, 20:36
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

ändå vågat av honom att berätta om mördare
Citera
2024-03-30, 21:26
Bannlyst
Hur många finns de kvar på DP ute nu ?
https://www.krimfup.se/articles/gangen-i-stockholm-dodspatrullen

Dumle död
Shacki (?)
De andra sitter väl, snacka om shine i något år sedan bammm borta.
Citera
2024-03-30, 21:27
Medlem
”Bam, bam, bam – jag sköt honom flera gånger” Dödspatrullen

Expressen publicera idag en artikel om att en av ledarfigurerna i dödspatrullen ska ha erkänt ett mord i Uppsala för en annan medfånge på en fenixavdelning. Medfången ska själv sitta på livstid. Men frågan är varför medfången goolar honom?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-bam-bam-bam-jag-skot-honom-flera-ganger/
Citera
2024-03-30, 21:40
Medlem
Kanske kommer ut snabbare då, vad annars?
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Expressen publicera idag en artikel om att en av ledarfigurerna i dödspatrullen ska ha erkänt ett mord i Uppsala för en annan medfånge på en fenixavdelning. Medfången ska själv sitta på livstid. Men frågan är varför medfången goolar honom?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-bam-bam-bam-jag-skot-honom-flera-ganger/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in