2024-03-30, 15:49
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vad har Moskva med detta att göra. Poängen är att vad har vi i denna tråd för kompetens som ger oss tyngd att hävda att han inte är objektiv som professor?

Du missade mitt inlägg och listan på alla ”smarta” människor?
Citera
2024-03-30, 15:50
Medlem
Citat:
Men vart finns dessa belägg som inte baseras på tyckomaner?

Haha. Han påstår saker som vi vet är osanna. Då vet vi att han ljuger.

Om du respekterar professorer så har 320 av hans kollegor skrivit på ett upprop som bekräftar att han snackar skit.

Det är helt meningslöst att komma dragandes med en till dåre som upprepar Kremls propaganda.
Så fort de drar den vanliga valsen så är de avslöjade.

"Nato lovade bla bla". Kom igen. Du tycker inte själv att det är konstigt att ryssen inte fick det nedskrivet?

Vet du vad som är nedskrivet? Budapestavtalet.
Citera
2024-03-30, 15:51
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Men vart finns dessa belägg som inte baseras på tyckomaner?
Kallar du Gorbachevs egna ord om händelseförloppet tyckoman?, och sätter mer tilltro vad nollan Sachs fantiserar om..
ack ja, kreml har en del lågt hängande frukt som mål för deras propaganda .
Citera
2024-03-30, 16:05
Medlem
attogs avatar
Skiljelinjen mellan de som är PRO-Ukraina och pro-Ryssland.

PRO-Ryssland:
Stormakt som har rätten att bestämma i sin utropade intressesfär.
Dominera sin intressesfär gm att ha vetorätt över inrikes och utrikespolitik. Ex EU.
Ha rätten att bestämma vad som är egen säkerhet och säkerhetszon.
Rätten att bestämma om säkerhetspolitik, såsom Nato.
NWO gäller.

PRO-Ukraina:
Internationellt erkända gränser. Respektera dessa.
Egen försvarspolitik.
Egen inriktning på utrikespolitiska och inrikespolitiska beslut.
Självbestämmande.

Det är väl inte svårare än så här.
Citera
2024-03-30, 16:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
[/b]

Du missade mitt inlägg och listan på alla ”smarta” människor?

Ja den listan har jag missat.
Citera
2024-03-30, 16:14
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Kallar du Gorbachevs egna ord om händelseförloppet tyckoman?, och sätter mer tilltro vad nollan Sachs fantiserar om..
ack ja, kreml har en del lågt hängande frukt som mål för deras propaganda .

Har några tunga instanser eller organisation bestridit denna forskare är det jag vill veta helt objektivt som inte har någon egen politiskt agenda. Det är för lätt att kalla alla foliehatt, fårskock, Natotroll eller rysstroll så fort den lyftet något som går mot deras egna önskan om verkligheten.
Citera
2024-03-30, 16:15
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ja den listan har jag missat.

Om du går in på JDS och läser en del inlägg där, tror jag, att du kommer att inse, detta är f-n inte sant/rätt och varför skriver denna högt ansedda (?) människa detta???
Någon i tråden trodde att det kunde bero på dåligt samvete över vad han bidrog med i Ryssland 1990.

Studera och återkom gärna.
Citera
2024-03-30, 16:23
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Om du går in på JDS och läser en del inlägg där, tror jag, att du kommer att inse, detta är f-n inte sant/rätt och varför skriver denna högt ansedda (?) människa detta???
Någon i tråden trodde att det kunde bero på dåligt samvete över vad han bidrog med i Ryssland 1990.

Studera och återkom gärna.

Tackar..
Citera
2024-03-30, 16:29
Medlem
Varför skiter USA fullkomligt i Ukraina numera? Och varför hjälper inte vi och andra Ukraina tillräckligt för att trycka tillbaka äcklet, jordens low-life, Putin med hans stackars soldater till sina landsgränser?

Det måste vara något jag inte förstår.
Senast redigerad av Goran-Ekbrandt 2024-03-30 kl. 16:43.
Citera
2024-03-30, 17:12
Medlem
Citat:
Har några tunga instanser eller organisation bestridit denna forskare är det jag vill veta helt objektivt som inte har någon egen politiskt agenda. Det är för lätt att kalla alla foliehatt, fårskock, Natotroll eller rysstroll så fort den lyftet något som går mot deras egna önskan om verkligheten.
Så gorbatjov hade en egen politisk agenda menar du?
Citera
2024-03-30, 17:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De blir mest jobbigt för USA om de sviker Att vara vårdslös med sina vänner kostar i längden och för att behålla sina vänner och allierade måste de framstå som det bättre alternativet.

Att sedan inte Trump eller den där köpta talmannen inte tänker så pass långt framåt kan vara lite problematiskt . Tänker USA möta Kina eller andra kommande hot ensamma eller med ett halvhjärtat stöd eller ett ointresse från europeisk sida ?

Ja-a..varningsignalerna ifrån Zelensky/Ukraina kommer allt tætare. Det "lilla paketet" man fick før några veckor sedan børjar nog nærma sig sitt slut. Vad sen ?

Vedrørande republikaner så finns det ju folk som inser att "sk-ten snart træffar flækten" om inget sker. Riktigt tunga namn som bla Lindsey Graham. Namn som Trump inte klarar sig utan.., om han skall få något gjort i vita huset.

Man bokstavligen leker med Ukrainas framtid.
Citera
2024-03-30, 17:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De blir mest jobbigt för USA om de sviker Att vara vårdslös med sina vänner kostar i längden och för att behålla sina vänner och allierade måste de framstå som det bättre alternativet.

Att sedan inte Trump eller den där köpta talmannen inte tänker så pass långt framåt kan vara lite problematiskt . Tänker USA möta Kina eller andra kommande hot ensamma eller med ett halvhjärtat stöd eller ett ointresse från europeisk sida ?
Militärt har USA inga problem som helst att sopa av Kina på egen hand, det stora problemet är ekonomiskt. Amerikanska hegemoni kommer i mångt och mycket från att dollarn används som reserv/handelsvaluta av hela västvärlden. Utan amerikanskt stöd vid konfrontationer, och en sviktande 'arsenal of democracy' finns det ingen som helst anledning för Europa att fortsätta acceptera den nuvarande världsordningen, och detta kommer kosta USA ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in