2024-03-25, 16:43
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Hon verkar minnas väldigt bra Aldén efter så många år och flera andra fall under årens lopp. Ganska unikt.

Ja, det är inte så unikt. Hon är ju inte dement på något sätt, det kan jag säga. Varför hon minns är ju för att detta brott är Sveriges kändaste brott efter Palmemordet, som hon var involverad i. Detta är det brott som hon omöjligt kan glömma, då hon under årens lopp även fått detta brott återaktualiserat för sig i bl a P4-dok. från 2017, för att ge ett exempel.

Om vi går in på detaljer i utredningen kring denne dansk ErAn så kändes som hon inte har gått och tänkt på detta varje dag precis. Detta kommer an på vad jag själv tror är orsaken att hon släppte denne dansk från misstankar kanske då definitivt 19930329. Berättelsen om när hon träffade på ErAn med barnvagn ute på stan två år efter hans häktning 1992, indikerar också på att hon då skulle tyckt det var retligt att stöta på denne av henne "oskyldigt" anklagade dansken och om han då skulle vara surmulen eller hatisk mot henne.
Citera
2024-03-25, 16:50
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, det är inte så unikt. Hon är ju inte dement på något sätt, det kan jag säga. Varför hon minns är ju för att detta brott är Sveriges kändaste brott efter Palmemordet, som hon var involverad i. Detta är det brott som hon omöjligt kan glömma, då hon under årens lopp även fått detta brott återaktualiserat för sig i bl a P4-dok. från 2017, för att ge ett exempel.

Om vi går in på detaljer i utredningen kring denne dansk ErAn så kändes som hon inte har gått och tänkt på detta varje dag precis. Detta kommer an på vad jag själv tror är orsaken att hon släppte denne dansk från misstankar kanske då definitivt 19930329. Berättelsen om när hon träffade på ErAn med barnvagn ute på stan två år efter hans häktning 1992, indikerar också på att hon då skulle tyckt det var retligt att stöta på denne av henne "oskyldigt" anklagade dansken och om han då skulle vara surmulen eller hatisk mot henne.

Till 99,99% är det nog bara ett dna-test på skorna som kan lösa detta fallet nu. Någon som har koll på hur det går med det?
Citera
2024-03-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Till 99,99% är det nog bara ett dna-test på skorna som kan lösa detta fallet nu. Någon som har koll på hur det går med det?

Nej, det är endast ett fynd av hennes kvarlevor som kan föra försvinnandefallet framåt enligt min och polisens uppfattning.
Citera
2024-03-26, 12:57
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Det räcker inte med en dna:träff på skorna, utan kvarlevor måste fram, OM nu inte dna:träffen skulle få den personen att erkänna allt.
32 år är en mkt lång tid vilket även gör att en ev gärningsman inte ens behöver vara vid liv idag 2024.
Citera
2024-03-26, 13:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det unika är att det sitter en galen människa bakom ett tangentbord och spammar sönder tråden.
Hade man sluppit denna galning samt dennes trådkompis här i tråden skulle den kommit betydligt längre, men med dessa kvar så kommer tråden aldrig att kunna nå sitt mål.

Är han galen därför att han har gått in för uppgiften och försökt hitta en väg framåt, en väg som faktiskt kan vara helt rätt? Är han galen därför att du inte gillar att han kanske har kommit sanningen för nära? Märkligt, allt detta, för det känns som att den sista turen med brovittnet var det som fick dig att gå i spinn.

På vilket sätt skulle tråden ha kommit längre utan "oss"? Har du sett någon annan som har gått in för uppgiften lika hårt som IB03 med mycket stöd av ThordOlavsson och Reimer? Ta till exempel det här med att EA sa i förhören att han hade varit hemma och sett "Rovfåglar" och "Terminator", för att många år senare säga att han hade sett "Döden på larvfötter". Eller att EA har sagt att han inte var på Stadt, medan JohLa säger att EA visst var på Stadt. Eller EA:s sjukskrivning och åktur till Danmark. Mycket intressant information som har grävts fram av både "galningar" och andra! Vad har du bidragit med?

Sedan har jag en annan fråga: Vilket är trådens mål, menar du?
Citera
2024-03-26, 13:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det räcker inte med en dna:träff på skorna, utan kvarlevor måste fram, OM nu inte dna:träffen skulle få den personen att erkänna allt.
32 år är en mkt lång tid vilket även gör att en ev gärningsman inte ens behöver vara vid liv idag 2024.

Jag får nog hjälpa dig lite: Det finns/fanns inte "eventuellt en gärningsman" - det finns/fanns en gärningsman! Jag för min del är säker på att gärningsmannen lever. Och den/de som var med lever också. Plus att de finns de som vet vad som hände, men som inget säger. Och här är jag överens med GW Persson.
Citera
2024-03-26, 17:11
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Men det är det jag menar!
Ska man kasta iväg någonting typ tennisboll eller sko eller whatever så tar man ett stadigt grepp om saken och då snackar jag inte om en enda typ en enskild svettdroppe utan snarare sådana mängder motsvarande ett (eller flera) handavtryck av dna.

Om det nu kryllar av dna från en och samma misstänkta grabb så går det inte att förklara bort på något trovärdigt sätt, utan då är det den dj#veln.

Ett sådant bevis räcker i alla fall för mig för att "veta" vem det är.
Citera
2024-03-26, 20:01
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Är han galen därför att han har gått in för uppgiften och försökt hitta en väg framåt, en väg som faktiskt kan vara helt rätt? Är han galen därför att du inte gillar att han kanske har kommit sanningen för nära? Märkligt, allt detta, för det känns som att den sista turen med brovittnet var det som fick dig att gå i spinn.

På vilket sätt skulle tråden ha kommit längre utan "oss"? Har du sett någon annan som har gått in för uppgiften lika hårt som IB03 med mycket stöd av ThordOlavsson och Reimer? Ta till exempel det här med att EA sa i förhören att han hade varit hemma och sett "Rovfåglar" och "Terminator", för att många år senare säga att han hade sett "Döden på larvfötter". Eller att EA har sagt att han inte var på Stadt, medan JohLa säger att EA visst var på Stadt. Eller EA:s sjukskrivning och åktur till Danmark. Mycket intressant information som har grävts fram av både "galningar" och andra! Vad har du bidragit med?

Sedan har jag en annan fråga: Vilket är trådens mål, menar du?

Inte så mycket grävande när det fetade finns att läsa i boken som även Peter Thylén har läst.
Citera
2024-03-27, 18:32
Medlem
Citat:
Men det är det jag menar!
Ska man kasta iväg någonting typ tennisboll eller sko eller whatever så tar man ett stadigt grepp om saken och då snackar jag inte om en enda typ en enskild svettdroppe utan snarare sådana mängder motsvarande ett (eller flera) handavtryck av dna.

Om det nu kryllar av dna från en och samma misstänkta grabb så går det inte att förklara bort på något trovärdigt sätt, utan då är det den dj#veln.

Ett sådant bevis räcker i alla fall för mig för att "veta" vem det är.

Nu går det ju inte att fastställa exakt när ett dna-spår avsatts. Och om DNA kommer från en person som naturligt har tillgång till skon i vardagen på olika sätt?
Citera
2024-03-28, 00:22
Medlem
Icke att forringa nagra teorier i traden, alla tror pa vad dom tycker ser logiskt ut. Kor pa med vad ni nu sa onskar.

Men jag tror fortfarande att detta brott har begatts av en/flera personer som smugit totalt under radarn hela tiden, mycket sannolikt aven i denna trad. Kanske inte ens namnts overhuvudtaget. Och jag tror att dom ar mycket mer bekanta med HA an vad manga vill ens forestalla sig. De/den som gjort detta var nagon/nagra hon kande mycket, mycket val och litade pa. Sedan gick nagot kappratt at helsike. Det ar min teori.

Varfor ? Sannolikhet och brottsstatistik. Och fran en som var ute i svangen mycket pa 90-talet med de vibbarna/sociala svenska samhallet och nattlivet och hur det funkade da, det var liksom inte sa att de skotsamma brudarna fixade skjuts eller hoppade in i bilar med nagon dom inte kande. Det hande inte, darfor att det fanns alltid nagon som korde som dom kunde lita pa. Fanns inte pa kartan att nagon av mina gamla tjejkompisar fran den tiden skulle dra hem i bil med nagon random lirare dom halvt om halvt kande.

Just my two cents.
Senast redigerad av MrConwell 2024-03-28 kl. 00:28.
Citera
2024-03-28, 02:38
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Nu går det ju inte att fastställa exakt när ett dna-spår avsatts. Och om DNA kommer från en person som naturligt har tillgång till skon i vardagen på olika sätt?

?

Hur ofta går du omkring och tar ett stadigt grepp runt skor som ägs av folk du känner?

Kan ju säga att själv tar jag knappt ens i mina egna skor förutom när jag knyter om skosnörena, när jag putsar dom med skokräm kör jag in ena näven i dom så inte ens då rör jag utsidan. Sätter jag på mig dom använder jag skohorn, förutom stövlarna då.

Senaste gången jag vidrörde någon annans skor var nog när jag satte på mig bowlingsskor (tvång för att få bowla) för typ tio år sedan.

Det bara är så!
Senast redigerad av Greensky 2024-03-28 kl. 02:41.
Citera
2024-03-30, 14:18
Medlem
Citat:
?

Hur ofta går du omkring och tar ett stadigt grepp runt skor som ägs av folk du känner?

Kan ju säga att själv tar jag knappt ens i mina egna skor förutom när jag knyter om skosnörena, när jag putsar dom med skokräm kör jag in ena näven i dom så inte ens då rör jag utsidan. Sätter jag på mig dom använder jag skohorn, förutom stövlarna då.

Senaste gången jag vidrörde någon annans skor var nog när jag satte på mig bowlingsskor (tvång för att få bowla) för typ tio år sedan.

Det bara är så!

Jag får städa en del på hallgolvet där det ligger andras skor lite här och där. De ska upp i skohyllan.
Så på din fråga får jag säga: ganska ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in