2024-03-30, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Först tokhyllar Sara Sanna fiskare sen kickas Sanna. Tjafs om betalningen - vad annars liksom.

Sanna var väldigt trevlig här i tråden när det begav sig.

Nu är det ingen som vågar löneförhandla med Sara. 50 kr/tim? Får sätta facket på det.

Så vad du säger här är att Dumpen har eller haft interna problem pga hur swishpenga fördelas? Väldigt intressant om jag fattat dig rätt. Är denne Sanna en som jobbade där då alltså som inte längre är kvar pga detta?
Citera
2024-03-30, 11:24
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Vet du nånting om fiskarna får nån form av belöning?

Jag tror inte det gör nån skillnad då jag spårar upp asen gratis men det är ganska smart att öka medarbetarnas motivation.

Sara har nämnt att dom får presenter men mer än så vet ja int
Citera
2024-03-30, 11:27
Medlem
Citat:
20.000 kr/anställd är arbetsgivaravgiften. Varför får man känslan av att Dumpen inte redovisat detta hos Skatteverket?

Sara hade inte haft råd med den nya gula jackan liksom.

Dumpen gör en del bra t ex kåtar upp gamla gubbar som har noll chans att sätta på en fjortis IRL och visst räddar några barn ibland säkert.

Dumpen är liksom utanför systemet och 💩 i pressetik mm😄

Skicka fram journalisterna Putte och Sara och tro att det kan bli bra. Sinnessjuk underhållning.

Sara tycker jag väldigt mycket om. Hon har inte läst vid journalisthögskolan men skit i det.
De har inga anställda. De har folk på entreprenad för vissa saker och så har de volontärer. Volontärer är fria att ta uppdraget eller avsluta det.
Citera
2024-03-30, 11:28
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Vet inte vad du menar med dom kommentarerna. Good fiskare och bad fiskare, där de ena förtjänar att få pengar och de andra inte?

Eller menar du att det de har beslutat, att själva ta ut lön från ett bolag de själva äger och där ingen utomstående har rätt att komma med sina synpunkter?

Privata bolag gör ju vad de vill.

PK = Publicistklubben där dom var på debatt

Givetvis gör dom som dom vill, jag hoppas bara att dom gör det som är bäst för barnen
Citera
2024-03-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Det finns mycket saker som Sara inte borde haft råd med med sin sjukskrivning. Till exempel att fixa hela käften.
Hon är inte sjukskriven, du måste vara den enda i tråden som inte har koll på det än, har avhandlats ingående, testa att söka. Lilla förstoringsglaset du vet.

I Sverige har vi subventionerad tandvård och med vissa diagnoser får personerna även bidrag. Sara har garanterat inte fixat tänderna för swish-pengar och alla med normal intelligens förstår att det inte är så.
Citera
2024-03-30, 11:30
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Bra smutskastning där, bonläpp.

För det första är det är inte smutskastning utan ren spekulation från min sida

För det andra bor ja i stan o int i obygden
Citera
2024-03-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Det har framgått att det går betala sig ur deras publicering så förmodligen har denna gädda betalt för att slippa bli uthängd
De har inte tagit ner gäddan och ingen har betalat för det heller så klart, det är bara en skithemsida. Sök så hittar du honom. Alla är där.
Citera
2024-03-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
De har inga anställda. De har folk på entreprenad för vissa saker och så har de volontärer. Volontärer är fria att ta uppdraget eller avsluta det.

Fast Sara sa ju själv förra året att Dumpen skulle börja med löner. Nytänkande.
Tror du inte det blir dålig stämning om bara vissa fiskare får pröjs?

Hoppas Sara eller DpKatta kan reda ut frågetecken. Att det är något skumt kan vi redan nu konstatera.
Citera
2024-03-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Givetvis gör dom som dom vill, jag hoppas bara att dom gör det som är bäst för barnen

Att Dumpen gör det för barnens bästa har ju Dumpen sagt en miljon gånger. Det måste du ju snart begripa.
Citera
2024-03-30, 12:50
Medlem
Citat:
Fast Sara sa ju själv förra året att Dumpen skulle börja med löner. Nytänkande.
Tror du inte det blir dålig stämning om bara vissa fiskare får pröjs?

Hoppas Sara eller DpKatta kan reda ut frågetecken. Att det är något skumt kan vi redan nu konstatera.
Kanske svårt för de flesta att ta in att Dumpen knappast går med vinst. De har inte tagit statsbidraget, de är kontroversiella att annonsera med, de har omkostnader och Sara och Patrik jobbar i princip dygnet runt, ofta på resande fot. De har flera projekt folk kan donera till, men det är öronmärkta pengar, till och med deras revisor och jurist donerar sin tid. Jag tycker definitivt att de är värda att ta ut lön för sitt arbete, men jag förstår att ekonmin ite tillåtit det tidigare.

Och "nytänkande" tror jag du citerar från ditt egent huvud.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2024-03-30 kl. 12:52.
Citera
2024-03-30, 13:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Hon är inte sjukskriven, du måste vara den enda i tråden som inte har koll på det än, har avhandlats ingående, testa att söka. Lilla förstoringsglaset du vet.

I Sverige har vi subventionerad tandvård och med vissa diagnoser får personerna även bidrag. Sara har garanterat inte fixat tänderna för swish-pengar och alla med normal intelligens förstår att det inte är så.
Vissa diagnoser ger tandvård till högkostnadsskydd enligt vanlig vårdtaxa, dock gäller det bara tandvård av akut karaktär, som inte kan vänta.
Citera
2024-03-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Sannerligen en debatt som går till historien som den mest bisarra. Dock väldigt rolig eller vad säger du Bertil?

Om det blir en rond 2 så får dom gärna ta några glas innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in