2024-03-30, 07:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Du glömmer bort att det är produktionen som klipper programmet och vinklar hur de vill. Det är de som bestämmer vad som visas och hur mycket utrymme var och en av deltagarna får i programmet.

Nej, det glömde jag inte alls bort.

Det jag skrev var som jag sa rent konspiratoriskt. Det troliga är fortfarande att de deltagare som inte visas så mycket helt enkelt är tråkiga och inte frammanar intriger på samma sätt som de som visas mycket gör.
Citera
2024-03-30, 08:52
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
(om det inte redan nämnts) Marie-Louise svärdotter Elinor Berg** (ö) tidigare sundfeldt var med i "gift vid första ögonkastet" 2021.

ML är f.ö inte från Östermalm från början, utan Skarpnäck och Bandhagen. Hon hette Karlsson som ogift.

Edit: Hommerberg är möjligen ett släktnamn då jag ser att hon har en bror som heter det med. Men hon hette i vilket fall Karlsson som ogift.

Man ska inte förakta Stockholms närförorter, många ~20-talister flyttade från innerstan till förorten för större bostäder, närmare till naturen och 50/60-talets löften. (Inte dem med våningar i stan och stugor utanför - men i den här eran finns många släktsagor som inte är berättade.)

Har aldrig hört efternamnet tidigare. Och jag triggas lite av hennes i:ande jag annars bara hört på västkusten (utan sthlms-ton). Men namnet kan betyda två olika föräldrar och att hon i vuxen ålder valt den andra förälderns lite mer ovanliga?
Citera
2024-03-30, 09:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Embla1004
... Förresten tycker jag det är bedrövligt att allt kretsar kring några få huvudaktörer och ett par birollsinnehavare...

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
... det finns några som... verkligen tror att de kan hitta en partner på det här sättet... egentligen inte vill vara med i TV. ... så att det inte bara blir mediahoror som Svenne.

Denna slagsida tycker många är tråkig för hela upplägget. Produktionen har helt klart valt en sammansättning med linslöss och biroller. Därför gläds vi över Ruth och Bengt som var varken eller, men fann varann och gick genom rutan som en trovärdig match.

Men varför söka om man inte alls vill delta? Där kan det ju tänkas att anhöriga är ansvariga i några fall... (Du är världens bästa pappa, du är ensam, har pengar, rent och snyggt, stryker, lagar mat, du är allt en kvinna vill ha...) Vad vet jag.. Någon som sökt? Känner till stegen i processen? Måste man först söka själv?
Citera
2024-03-30, 10:14
Medlem
Som kvinna är Bengt min absoluta favorit. Han är i och för sig snyggast men framför allt känns han som en gentleman: lugn, välvårdad, vältalig, omtänksam och med glimten i ögat. Blev uppriktigt glad över hans relation med Ruth och att de blev förälskade på riktigt är det väl ingen tvekan om. Hon är feminin och livfull och ser så läcker ut med sitt charmiga leende och stora burriga hår. Svårt att tro att hon är 70+ år. Hoppas att det ska funka även när den inledande passionen har lagt sig. Eller ska skillnaderna i t.ex. temperament och intressen visa sig för stora?

Marie-Louise lever gott på att hon alltid har ansetts söt, men är hon särskilt intressant eller sympatisk egentligen? Åsa i Kiruna är mer spännande som person men ack vad tungsint hon verkar. Inte mycket till leenden och skratt där inte. Och Atle som inte förstod att han borde tagit avstånd från sin tillvaro som manlig prostituerad. Det var ju väldigt länge sedan (ca 40 år) och han kunde enkelt ha sagt något i stil med att han var ung och dum då men skäms över det idag. Nej, den relationen känns inte särskilt hållbar på sikt. Han ser ganska fräsch ut för sin ålder men i övrigt har jag inte mycket gott att säga om karlen.
Citera
2024-03-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Som kvinna är Bengt min absoluta favorit. Han är i och för sig snyggast men framför allt känns han som en gentleman: lugn, välvårdad, vältalig, omtänksam och med glimten i ögat. Blev uppriktigt glad över hans relation med Ruth och att de blev förälskade på riktigt är det väl ingen tvekan om. Hon är feminin och livfull och ser så läcker ut med sitt charmiga leende och stora burriga hår. Svårt att tro att hon är 70+ år. Hoppas att det ska funka även när den inledande passionen har lagt sig. Eller ska skillnaderna i t.ex. temperament och intressen visa sig för stora?

Marie-Louise lever gott på att hon alltid har ansetts söt, men är hon särskilt intressant eller sympatisk egentligen? Åsa i Kiruna är mer spännande som person men ack vad tungsint hon verkar. Inte mycket till leenden och skratt där inte. Och Atle som inte förstod att han borde tagit avstånd från sin tillvaro som manlig prostituerad. Det var ju väldigt länge sedan (ca 40 år) och han kunde enkelt ha sagt något i stil med att han var ung och dum då men skäms över det idag. Nej, den relationen känns inte särskilt hållbar på sikt. Han ser ganska fräsch ut för sin ålder men i övrigt har jag inte mycket gott att säga om karlen.

Varför ska han ta avstånd för något som han inte verkar ångra? Om det var en härlig tid för honom varför måste han ljuga om det? Visst kan det vara mer strategiskt att inte ha tagit upp det alls nu i början men någon gång lär han väl ändå berätta om det så varför inte vara ärlig från start?
Citera
2024-03-30, 11:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke
Fra SVT sin beskrivelse av neste avsnitt:

Nah, hva tror Flashbackene om dette?
Hvem far hjem og hvem drar til hytta for andre gang med ny date?

Sven-Erik åker hem. M-L åker till stugan med Bosse. Tror jag.
Citera
2024-03-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Varför ska han ta avstånd för något som han inte verkar ångra? Om det var en härlig tid för honom varför måste han ljuga om det? Visst kan det vara mer strategiskt att inte ha tagit upp det alls nu i början men någon gång lär han väl ändå berätta om det så varför inte vara ärlig från start?

Det är förstås en bra ledstjärna att vara ärlig, men han ska inte bli förvånad om han försämrar sina chanser den vägen. Kanske skulle han förklarat det med den vanliga motiveringen att det bara var en affärsuppgörelse mellan två vuxna parter - vilket iofs är sant - och att båda blev nöjda, men det betyder inte att alla tycker att det är OK med prostitution. Som jag tolkade Åsas reaktion verkade hon inte helt bekväm med det.

En del skelett borde kanske stanna i garderoben. Gjorde själv saker i ungdomen som jag ångrar i efterhand men varför ska man dra upp dem om det inte behövs?

Fanns ingen anledning för honom att basunera ut inför allmänheten vad han gjorde med grabbarna under några semesterveckor för 40 år sedan. Åtminstone inte om han inte var stolt över det. Frågan är om andra blev lika imponerande?
Citera
2024-03-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är förstås en bra ledstjärna att vara ärlig, men han ska inte bli förvånad om han försämrar sina chanser den vägen. Kanske skulle han förklarat det med den vanliga motiveringen att det bara var en affärsuppgörelse mellan två vuxna parter - vilket iofs är sant - och att båda blev nöjda, men det betyder inte att alla tycker att det är OK med prostitution. Som jag tolkade Åsas reaktion verkade hon inte helt bekväm med det.

En del skelett borde kanske stanna i garderoben. Gjorde själv saker i ungdomen som jag ångrar i efterhand men varför ska man dra upp dem om det inte behövs?

Fanns ingen anledning för honom att basunera ut inför allmänheten vad han gjorde med grabbarna under några semesterveckor för 40 år sedan. Åtminstone inte om han inte var stolt över det. Frågan är om andra blev lika imponerande?
Nej jag håller med om att det kanske inte är bästa formatet att ta upp en sådan grej särskilt när det är en fråga som man kanske inte ens får en ärlig reaktion på då folk har tv-kameror upptryckta i ansiktet. Men om han nu redan har gjort det "misstaget" att berätta så äre ju lika bra att vara ärlig och inte fantisera ihop någon ljughistoria om hur han tar avstånd från det hela.
Citera
2024-03-30, 15:33
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Sven-Erik åker hem. M-L åker till stugan med Bosse. Tror jag.

Har nån åkt dit två gånger? Inte hem alltså. Åker M-L till stugan igen får jag F-M ausbroten.
Senast redigerad av FedupFlorence 2024-03-30 kl. 15:39.
Citera
2024-03-30, 16:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har nån åkt dit två gånger? Inte hem alltså. Åker M-L till stugan igen får jag F-M ausbroten.

I svt:s beskrivning av nästa avsnitt säger de att en deltagare återvänder till stugan med ny partner och att en deltagare åker hem.

Och användaren Mielke undrade vilka vi flashbackare trodde det kunde vara.
Jag tror att det är M-L som åker med Bosse till stugan och att det är Sven-Erik som åker hem.

Edit: Håller med. Jobbigt om vi tittare ska dras med M-L även nästa avsnitt.

Edit.2. HOPPAS det är Heikki som återvänder till stugan med ny partner.
Senast redigerad av dialektiker 2024-03-30 kl. 16:22.
Citera
2024-03-31, 06:17
Medlem
Kedoxs avatar
Varför går Lasse bara på ren attraktion istället för att kolla på personlighet också. Åsa klickar inte med honom och Marie-Louise tycker han är lite töntigt. Han verkar vara en jättefin man men går bara efter kuken vad det verkar, finns flertalet kandidater som säkert skulle passa bättre.
Han är son en kalv på grönbete. Som att han ler första gången efter fruns bortgång och direkt som sitt 20-åriga jag går direkt på snyggaste tanterna.
Men ärligt verkar han inte redo. En sund inställning vore att med fina minnen le när han pratar om sin bortgångna fru. Men han bryter ihop varje gång, han är inte där en.

M-L gör varje karl hon visar intresse tokig och kär upp över öronen. Ska vi gissa att hon tröttnat på Bosse och tycker han är för på till nästa avsnitt haha. På nåt sätt lyckas de ta hela armen om hon ger lillfingret.

Svempa var tråkig och drog hem trots att det fanns damer som hade intresse bara de fått se människan bakom spexigheten.

Tråkigt att många verkar ha landat i "nä kommer inte bli nåt". Hoppas någon tycker tag i Eva. Hon verkar vara en av mycket få kvarvarande damer som inte redan har en flört som är öppen för uppvaktning och kan ha ett genuint intresse.
Citera
2024-03-31, 07:38
Medlem
Mielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Senast redigerad av Mielke 2024-03-31 kl. 07:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in