2024-03-30, 10:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kul att man satt in en långtidsskadad Lewicki i andraelvan.

Nä, men vi kommer att vara med i guldstriden hela vägen. Nyckeln är att hitta rätt spelare på Nanasis position när han försvinner i sommar. Den centrala offensiva mittfältspositionen är vår viktigaste pjäs. Man kan ju hoppas att AC eller Berg kan ta den, men tror man kommer att köpa in nytt och det är inte helt lätt att träffa rätt på en gång.
De lagen du sätter före kommer att ha samma problem men mycket sämre alternativ.
Citera
2024-03-30, 10:31
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Målvakt, mittfält och anfall är vi otroligt breda på, det är backlinjen som halkar efter. Det hade inte gjort ont att ha Eile kvar i truppen och det hade varit fint att få någon slags indikation på att Tinnerholm fortfarande håller. Som det ser ut nu är vi dåligt rustade för avstängningar och skador längst bak.

Jag tror att problemet för oss i år blir att spelarna inte kommer kunna motivera sig tillräckligt för exempelvis Västerås borta när de spelat europamatch några dagar innan. Det blir nog en hel del poängtapp där.
Det finns andra lag som också spelar i Europa
Citera
2024-03-30, 10:38
Medlem
Tips.
1. Häcken, de har ett av allsvenskans bästa lag genom tiderna, Lindahl (skulle han gå i sommar plockar de in någon annan ytterback i världsklass typ Ekpolo eller Adam/Joel Andersson) och en makalös tränare på det, samt Pontus Dahbo, allsvenskans överlägset största talang (om Bergvall gick för 200-250 millar kommer han gå för kanske 700 till 750 millar). i Övrigt ett riktigt klassikerlag med lång och fin historia i allsvenskan. Det enda som saknas är egentligen publiken då man tyvärr är nummer fem i Gbg tillsammans med Utsikten, då Gais, Örgryte, IFK och Qviding i nuläget drar lite mer folk.

2. Malmö, de hade plockat hem det om det ej vore för Real Häcken United.
Senast redigerad av Geigerzehler 2024-03-30 kl. 10:46.
Citera
2024-03-30, 10:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Målvakt, mittfält och anfall är vi otroligt breda på, det är backlinjen som halkar efter. Det hade inte gjort ont att ha Eile kvar i truppen och det hade varit fint att få någon slags indikation på att Tinnerholm fortfarande håller. Som det ser ut nu är vi dåligt rustade för avstängningar och skador längst bak.

Jag tror att problemet för oss i år blir att spelarna inte kommer kunna motivera sig tillräckligt för exempelvis Västerås borta när de spelat europamatch några dagar innan. Det blir nog en hel del poängtapp där.
Skönt med en MFF som ändå kan förstå att eran trupp inte är "helt perfekt" utan ser att det finns lite svaghet i försvaret. Framförallt om man tittar bredd. En skada eller två där låter som att det skulle kunna förstöra vårsäsongen.
Senast redigerad av trazkei 2024-03-30 kl. 10:46.
Citera
2024-03-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
En hel artikel om "Nanasis sjuka poängsnitt." Han får själv förklara för den okunniga journalisten att en del poäng kommer från hörnor. Det ingen talar om dock är att resten av assisten är mestadels sidledspassningar på 2m. Det nämns inte heller hur många gånger han fipplat med bollen i helt öppna lägen utan det skall snackas om att han varit bäste spelaren "även i cupen". Det är provocerande med allt fokus på Nanasi när han har en lagkamrat som Taha Ali.

Det är Taha som skall in i A-landslaget, inte Nanasi som journalisterna jobbar så hårt på.
Instämmer om Taha Ali. Slänger också in ett tips. MFF Elfsborg Häcken Kalmar Mjällby Djurgården Hammarby AIK Sirius BP IFK Göteborg GAIS VSK Halmstad Norrköping Värnamo
Citera
2024-03-30, 11:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Jaha, det ska tippas tabell också? Ovanligt lätt i år, faktiskt. Så här blir det:

1 Malmö
----------------
2 Djurgården
3 Elfsborg
4 Häcken
5 AIK
6 Hammarby
7 Kalmar
8 Sirius
9 Mjällby
10 Göteborg
11 Halmstad
12 Norrköping
13 Värnamo
----------------
14 Västerås
----------------
15 BP
16 GAIS
Citera
2024-03-30, 11:38
Medlem
Alla verkar sålda på Botheim, är han verkligen så bra som vissa vill få han till?
Stor favorit vinna skytteligan,?
Citera
2024-03-30, 12:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Alla verkar sålda på Botheim, är han verkligen så bra som vissa vill få han till?
Stor favorit vinna skytteligan,?

Jag har varit osäker på honom. Hans säsong när han vann skytteligan i Norge har ju inte upprepas utan han har luktat lite one hit wonder.

Men nu tre mål på två matcher och kommit in i spelet lite, så är jag inte lika tveksam längre. Vi kommer dock att rotera för mycket för att en MFF:are ska vinna skytteligan.
Citera
2024-03-30, 12:43
Medlem
snillet_1s avatar
Köper folk kvällstidningarnas biblar längre? Har de ens släppts i år? Jag har inte reflekterat över det när jag varit i affären, men så köper jag väldigt sällan tidningar numera.
Citera
2024-03-30, 12:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Köper folk kvällstidningarnas biblar längre? Har de ens släppts i år? Jag har inte reflekterat över det när jag varit i affären, men så köper jag väldigt sällan tidningar numera.
Hela grejen känns väldigt daterad. Det är helt enkelt lättare å mer praktiskt att läsa via dator/surfplatta/telefon så ja dom finns säkert men tveksamt om dom säljs i större nivåer i butikerna.
Citera
2024-03-30, 14:18
Medlem
Hur ställer Elfsborg upp i premiären?
Citera
2024-03-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hur ställer Elfsborg upp i premiären?

Kan vi inte veta än för dom spelar inte idag. Bara Norrköping-Malmö idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in