2024-03-30, 07:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det där ser ut som eran bästa möjliga offensiv. Ändå är Hummet med i den...
Problemet är dock inte Hümmet i startelvan eller Tokmac på bänken. Det stora frågetecknet är hur vi ersätter Hümmet vid skada eller avstängning. Framförallt nu på vårkanten. Många som är otrygga med Musa.
Citera
2024-03-30, 07:43
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Problemet är dock inte Hümmet i startelvan eller Tokmac på bänken. Det stora frågetecknet är hur vi ersätter Hümmet vid skada eller avstängning. Framförallt nu på vårkanten. Många som är otrygga med Musa.
Så ni är ganska beroende av Hummet...?
Citera
2024-03-30, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Gjorde precis ett lag för fantasy och kollade igenom spelschemat i början för alla lag. Visste om hur tufft vi kommer ha det de första 5 omgångarna men ett annat lag som nästan har likadant är dif. Vi båda kan halka efter i början innan det släpper.

Bajen har: Kalmar(H), Malmö(B), Elfsborg(H), Häcken(B) och Hbk(B). Tar vi 7 poäng på dessa är jag jävligt nöjd. Som sämst 2, som bäst 9.

Dif har: Gbg(B), Häcken(H), Sirius(H), Aik(B) och Malmö(H).
Men samtidigt, tar vi oss igenom inledningen på ett bra sätt och lyckas knipa åtminstone fyra poäng sista två så kan det bli vind i seglen. Men det är ju trist med fem poäng efter fem omgångar också…
Citera
2024-03-30, 08:10
Medlem
eternussermos avatar
Gulligt att Rydström nämner Bajen som en utmanare till guldet i tv4-nyheterna nu.
Citera
2024-03-30, 08:21
Medlem
trazkeis avatar
Sjukt ändå att såpass många journalister tippar Pittas som skyttekung? Inte för att han har inte är duktig eller för att AIK inte kommer vara bra i år. Men man vinner inga skytteligor som anfallare i AIK. Hade han gått till oss istället hade han krupit hem skytteligasegern. Surt.
Citera
2024-03-30, 08:56
Medlem
trazkeis avatar
En hel artikel om "Nanasis sjuka poängsnitt." Han får själv förklara för den okunniga journalisten att en del poäng kommer från hörnor. Det ingen talar om dock är att resten av assisten är mestadels sidledspassningar på 2m. Det nämns inte heller hur många gånger han fipplat med bollen i helt öppna lägen utan det skall snackas om att han varit bäste spelaren "även i cupen". Det är provocerande med allt fokus på Nanasi när han har en lagkamrat som Taha Ali.

Det är Taha som skall in i A-landslaget, inte Nanasi som journalisterna jobbar så hårt på.
Citera
2024-03-30, 09:38
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du inspirerade mig att köra ett lag också

Blev dessvärre 2 bajare här.

Då har du fler än mig, smygbajare😉
Citera
2024-03-30, 09:50
Medlem
eternussermos avatar
Mitt tips
1 Malmö
2 diffen
3 aik
4 Häcken
5 Kalmar
6 Ellos
7 Peking
8 Mjällby
9.Sirius
10 Göteborg
11.Halmstad
12 Bajen
13 BP
14 Västerås
15 Värnamo
16 GAIS
Senast redigerad av eternussermo 2024-03-30 kl. 10:14.
Citera
2024-03-30, 10:05
Medlem
mishimas avatar
1. Djurgården
2. Häcken
3. Malmö
4. Elfsborg
5. AIK
6. Hammarby
7. Sirius
8. Kalmar
9. Norrköping
10. Mjällby
11. Västerås
12. Värnamo
13. Göteborg
14. Halmstad
15. BP
16. Gais

Vi må ha den bästa truppen och bästa laget just nu och jag tror vi kommer att leda serien i juli, men sedan kommer sommarfönstret. Vi kommer att tappa nyckelspelare i större omfattning än Djurgården och Häcken och det är alltid svårt att ersätta under säsongen. Häcken och Djurgården kommer att förstärka rejält under samma period. De tycks vara beredda att öppna sina plånböcker. Vi kommer också spela Europaspel i höst och jag tror inte några andra kvalar sig vidare.
Citera
2024-03-30, 10:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
1. Djurgården
2. Häcken
3. Malmö
4. Elfsborg
5. AIK
6. Hammarby
7. Sirius
8. Kalmar
9. Norrköping
10. Mjällby
11. Västerås
12. Värnamo
13. Göteborg
14. Halmstad
15. BP
16. Gais

Vi må ha den bästa truppen och bästa laget just nu och jag tror vi kommer att leda serien i juli, men sedan kommer sommarfönstret. Vi kommer att tappa nyckelspelare i större omfattning än Djurgården och Häcken och det är alltid svårt att ersätta under säsongen. Häcken och Djurgården kommer att förstärka rejält under samma period. De tycks vara beredda att öppna sina plånböcker. Vi kommer också spela Europaspel i höst och jag tror inte några andra kvalar sig vidare.
Ni leker hem serien med er andraelva, försök inte att baissa nu, vi går inte på den lätte

https://www.svt.se/sport/fotboll/henrik-rydstrom-om-malmos-lyxproblem-vi-har-en-konkurrens-som-ar-fantastisk
Citera
2024-03-30, 10:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ni leker hem serien med er andraelva, försök inte att baissa nu, vi går inte på den lätte

https://www.svt.se/sport/fotboll/henrik-rydstrom-om-malmos-lyxproblem-vi-har-en-konkurrens-som-ar-fantastisk

Kul att man satt in en långtidsskadad Lewicki i andraelvan.

Nä, men vi kommer att vara med i guldstriden hela vägen. Nyckeln är att hitta rätt spelare på Nanasis position när han försvinner i sommar. Den centrala offensiva mittfältspositionen är vår viktigaste pjäs. Man kan ju hoppas att AC eller Berg kan ta den, men tror man kommer att köpa in nytt och det är inte helt lätt att träffa rätt på en gång.
Citera
2024-03-30, 10:22
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Målvakt, mittfält och anfall är vi otroligt breda på, det är backlinjen som halkar efter. Det hade inte gjort ont att ha Eile kvar i truppen och det hade varit fint att få någon slags indikation på att Tinnerholm fortfarande håller. Som det ser ut nu är vi dåligt rustade för avstängningar och skador längst bak.

Jag tror att problemet för oss i år blir att spelarna inte kommer kunna motivera sig tillräckligt för exempelvis Västerås borta när de spelat europamatch några dagar innan. Det blir nog en hel del poängtapp där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in