Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-03-30, 05:19
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-i-akersberga/

Citat:
Det inkom vid 05-tiden på lördagsmorgonen larmsamtal om en misstänkt explosion i Åkersberga norr om Stockholm.

– Jag vaknade av att hela huset skakade länge och väl, säger Linda som bor i området.

Nån som vet något? Adress?
Senast redigerad av 21.savage 2024-03-30 kl. 05:22.
Citera
2024-03-30, 05:29
Citat:
Linda bor i området. Hon låg och sov när hon väcktes av en hög smäll. – Plötsligt började hela huset skaka. Det kändes väldigt obehagligt, säger hon. – Jag har nog aldrig blivit så rädd i hela mitt liv.
Räddningstjänsten är på plats och biträder polisen.
Nya Nationalsporten i Sverige. Sprängningar. Alla våra fem rum skakade också och vi väcktes nakna mitt på morgonkvisten. Adressen är nära oss här.
Citera
2024-03-30, 05:39
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-i-akersberga/

Nån som vet något? Adress?

Åkersberga igen..

Samband med denna händelse?
(FB) Sprängning, flerfamiljshus Åkersberga (2024-03-19)
Citera
2024-03-30, 06:14
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappgoare
Hört att det är storängsvägen. Men riktiga frågan är vad som har hänt med Åkersberga? Vad har gått fel? Jag trodde att Åkersberga var en lugn ort som Täby och Danderyd. Är det små busiga barn som har börjat härja eller vad är det egentligen som har hänt.

Storängsvägen stämmer.

Citat:
En kraftig smäll skakade centrala Åkersberga tidigt på lördagsmorgonen säger vittnen till SVT. En port och flera fönster förstördes i explosionen. Räddningstjänst och polis är på plats.

Strax innan klockan 5 larmades polis och räddningstjänst till Storängsvägen i Åkersberga. Boende i området beskriver på sociala medier hur deras hem ”skakade” av en kraftig smäll.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...l-i-akersberga
Senast redigerad av Lilett 2024-03-30 kl. 06:30.
Citera
2024-03-30, 06:20
Medlem
JustTrollings avatar
– Det finns inga fönster kvar i lägenheten, säger en granne.
Finns bild på fasaden och en brandbil hos Expressen. Om någon känner igen fasaden. Typ vit plåtfasad, sluttande tak.

Kan vara Skolvägen. Kan vara Skolvägen 13D. (Alternativt huset på andra sidan gatan med trappa som är målet.)
Senast redigerad av JustTrolling 2024-03-30 kl. 06:32.
Citera
2024-03-30, 06:43
Medlem
Ser ut som någon av de två husgavlarna vid korsningen Skolvägen och Skolvägen 13 D-E.

Jämför med fotot i Expressen.
Senast redigerad av Konrad 2024-03-30 kl. 06:55.
Citera
2024-03-30, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
– Det finns inga fönster kvar i lägenheten, säger en granne.
Finns bild på fasaden och en brandbil hos Expressen. Om någon känner igen fasaden. Typ vit plåtfasad, sluttande tak.

Kan vara Skolvägen. Kan vara Skolvägen 13D. (Alternativt huset på andra sidan gatan med trappa som är målet.)

Det är storängsvägen 16b. Bilden är tagen från skolvägen, alltså baksidan/Tvärgatan av huset. Trappen går upp till innergården
Citera
2024-03-30, 07:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slickipottan
Det är storängsvägen 16b. Bilden är tagen från skolvägen, alltså baksidan/Tvärgatan av huset. Trappen går upp till innergården

Var mestadels svenska namn där med några få undantag och som alla vet så räcker det med att en person är fel så råkar hela huset ut för en sprängning.

Sverige är fan på väg ner i en avgrund då detta tycks vara omöjligt att stoppa så länge man släpper in allt skit utan att skicka hem några.
Citera
2024-03-30, 07:34
Medlem
Det står också en utbränd bil på pilstugetorget (utanför Coop/ö&b/…), behöver givetvis inte vara kopplat, och kan vara så att jag missat att den stått där en längre tid, men var idag jag såg den första gången.
Citera
2024-03-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jgu
Det står också en utbränd bil på pilstugetorget (utanför Coop/ö&b/…), behöver givetvis inte vara kopplat, och kan vara så att jag missat att den stått där en längre tid, men var idag jag såg den första gången.
Har stått där i en vecka.
Citera
2024-03-30, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jgu

Den har stått där ett tag
Citera
2024-03-30, 08:16
Medlem
Är det riktat mot någon av bröderna C*r*w?
*=a, e
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in