Linda bor i området. Hon låg och sov när hon väcktes av en hög smäll. – Plötsligt började hela huset skaka. Det kändes väldigt obehagligt, säger hon. – Jag har nog aldrig blivit så rädd i hela mitt liv.
Räddningstjänsten är på plats och biträder polisen.
Nya Nationalsporten i Sverige. Sprängningar. Alla våra fem rum skakade också och vi väcktes nakna mitt på morgonkvisten. Adressen är nära oss här.
Hört att det är storängsvägen. Men riktiga frågan är vad som har hänt med Åkersberga? Vad har gått fel? Jag trodde att Åkersberga var en lugn ort som Täby och Danderyd. Är det små busiga barn som har börjat härja eller vad är det egentligen som har hänt.
Storängsvägen stämmer.
Citat:
En kraftig smäll skakade centrala Åkersberga tidigt på lördagsmorgonen säger vittnen till SVT. En port och flera fönster förstördes i explosionen. Räddningstjänst och polis är på plats.
Strax innan klockan 5 larmades polis och räddningstjänst till Storängsvägen i Åkersberga. Boende i området beskriver på sociala medier hur deras hem ”skakade” av en kraftig smäll.
Det står också en utbränd bil på pilstugetorget (utanför Coop/ö&b/…), behöver givetvis inte vara kopplat, och kan vara så att jag missat att den stått där en längre tid, men var idag jag såg den första gången.
Det står också en utbränd bil på pilstugetorget (utanför Coop/ö&b/…), behöver givetvis inte vara kopplat, och kan vara så att jag missat att den stått där en längre tid, men var idag jag såg den första gången.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!