2024-03-28, 17:49
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Brukar köpa samyang ramen nudlar ibland att ha henma.

Men nu när jag har köpt dom senaste gångerna så tycker jag att dom inte smakar lika mycket längre. Någon som känt samma .?
Citera
2024-03-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Brukar köpa samyang ramen nudlar ibland att ha henma.

Men nu när jag har köpt dom senaste gångerna så tycker jag att dom inte smakar lika mycket längre. Någon som känt samma .?

Delar inte din upplevelse.
Citera
2024-03-28, 19:35
Avstängd
Håller inte med dig.

Köp buldak då o bränn käften av dig de smakar iaf
Citera
2024-03-29, 00:47
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Håller inte med dig.

Köp buldak då o bränn käften av dig de smakar iaf

Klarar inte av starkt så bra 😅 då är det nog bara jag som inbillar mig det.här
Citera
2024-03-29, 00:48
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesJonAnders
Delar inte din upplevelse.

Då är det nog bara inbillning heller att jag bara tröttnat på dom helt enkelt.
Citera
2024-03-29, 09:15
Moderator
manamanahs avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2024-03-29, 09:31
Medlem
Sladdarens avatar
Hört att förr i tiden så innehöll Samyang alltid en jordnötsolja-kapsel eller minipåse med lite kompletterande kryddning med ganska djup smak, och sen den vanliga kryddpåsen. Numera sen många år är det bara kryddpåsen som följer med

De som vill gräva djupare får ju kolla innehållsförteckning versus tidigare om att de har ändrat receptet och med en sämre olja för förfrittade nudlar som Ramen består av mestadels
Citera
2024-03-29, 12:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Hört att förr i tiden så innehöll Samyang alltid en jordnötsolja-kapsel eller minipåse med lite kompletterande kryddning med ganska djup smak, och sen den vanliga kryddpåsen. Numera sen många år är det bara kryddpåsen som följer med

De som vill gräva djupare får ju kolla innehållsförteckning versus tidigare om att de har ändrat receptet och med en sämre olja för förfrittade nudlar som Ramen består av mestadels
De innehåller ofta 1-3 påsar av olika saker.
När jag använder dessa så brukar jag pimpa upp dom ändå, och tex saknar dom olja påsen, så kör jag i lite Japansk semsamolja.
Och sen har jag ofta sriracha i skålen och även hoisin kan hamna där(med lime eller citron också pga den är lite söt.)
Och kanske sherry ibland.

Men denna smakförändring, när ska denna skett?
Har aldrig använt massor av denna nudel, men blir nån då och då.
Så kan vara skoj och veta ungefär när detta märktes.
Personligen tycker jag dom smakar på bra, men såklart pimpningen kan dölja såna här saker.
Citera
2024-03-29, 12:40
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De innehåller ofta 1-3 påsar av olika saker.
När jag använder dessa så brukar jag pimpa upp dom ändå, och tex saknar dom olja påsen, så kör jag i lite Japansk semsamolja.
Och sen har jag ofta sriracha i skålen och även hoisin kan hamna där(med lime eller citron också pga den är lite söt.)
Och kanske sherry ibland.

Men denna smakförändring, när ska denna skett?
Har aldrig använt massor av denna nudel, men blir nån då och då.
Så kan vara skoj och veta ungefär när detta märktes.
Personligen tycker jag dom smakar på bra, men såklart pimpningen kan dölja såna här saker.

Är egentligen en riskille men köper samyang tof men oftast andra koreanska nudlar olika märken
Vet inte ang om de ändrat receptet ? Samt, jo det är en baggis å göra en vegetarisk nudel -stirfry och rättså gott med enkla snabba medel (asiat såser man har hemma) och varor. Enkelt å gott

Var läänge sen jag sprättade en kryddpåse nu utan tar ut den och lägger bort den eller slänger bort den. Men det är klart att de funkar som krydda... om man vill, medföljer det nån sesam-jordnöt olje blandning så åker den med rättså ofta. Sen gillar jag ju kryddpasta till nudelpaketen för det är ju lite kvalitet på. 3x spicy och 2 x spicy har ju sjukt god kryddpasta .. starkt säger vissa men jag säger umami och gott :

https://www.drakfrukt.se/produkt/samyang-hot-chicken-ramen-3x-spicy/

Så här ser det ut iaf ang nudlarna, dom är absolut goda

Citat:
Snabbnudlar. Ingredienser: Nudlar (76, 7%), VETEmjöl (52%), tapiokastärkelse (12%), palmolja (11%), VETEgluten, salt, SOJAbönolja, vatten, E501, E500, E339, E452, E330, E412, E322, E101. Flingor: Rostad SESAM, Rostad Laver. Soppa (22, 7%): Vatten, sojasås, vitt socker, konstgjord kycklingsmakpulver, konstgjord kycklingfalver, chilipepparpulver, SOJAbönolja, dekloriserat chiliextrakt, rödpepparpulver, lök, smakförstärkare Monosodium L-Glutamat (E621), Vitlök, modifierad potatisstärkelse, paprikaextrakt, svartpepparpulver, currypulver. Innehåller: Vete, Gluten, Soja, Sesam

Men nä jag tycker nudlarna är lika goda som förr ang dessa lite hetare Samyangs
Senast redigerad av Sladdaren 2024-03-29 kl. 12:45.
Citera
2024-03-29, 12:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Är egentligen en riskille men köper samyang tof men oftast andra koreanska nudlar olika märken
Vet inte ang om de ändrat receptet ? Samt, jo det är en baggis å göra en vegetarisk nudel -stirfry och rättså gott med enkla snabba medel (asiat såser man har hemma) och varor. Enkelt å gott

Var läänge sen jag sprättade en kryddpåse nu utan tar ut den och lägger bort den eller slänger bort den. Men det är klart att de funkar som krydda... om man vill, medföljer det nån sesam-jordnöt olje blandning så åker den med rättså ofta. Sen gillar jag ju kryddpasta till nudelpaketen för det är ju lite kvalitet på. 3x spicy och 2 x spicy har ju sjukt god kryddpasta .. starkt säger vissa men jag säger umami och gott :

https://www.drakfrukt.se/produkt/samyang-hot-chicken-ramen-3x-spicy/

Så här ser det ut iaf ang nudlarna, dom är absolut goda

Men nä jag tycker nudlarna är lika goda som förr ang dessa lite hetare Samyangs
Känns samma här, därav frågan lite om när denna förändring möjligtvis kan ha skett.

Dom där x2 och x3 är goda helt klart, men på senare tid har jag köpt andra sorter.
Det finns runda burkar med 2-3 kryddpåsar, som har grönsaker och typ räkor i sig, som är riktigt jävla goda.
Och som man bara fyller på med varmt vatten, men de får en skvätt yamasa, sriracha också.
Citera
2024-03-29, 18:43
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Känns samma här, därav frågan lite om när denna förändring möjligtvis kan ha skett.

Dom där x2 och x3 är goda helt klart, men på senare tid har jag köpt andra sorter.
Det finns runda burkar med 2-3 kryddpåsar, som har grönsaker och typ räkor i sig, som är riktigt jävla goda.
Och som man bara fyller på med varmt vatten, men de får en skvätt yamasa, sriracha också.

Det är ju trots allt chili med hyffsat drag och inte milt i nån mening. Såklart kan man tycka att det kan vara lite drygt att äta väldigt regelbundet ang överkonsumtion av ändå stark chili. Så jag sitter ju inte och äter dom där nudlarna varje dag utan 1 dag i veckan. Jag vill variera som alla andra med mildare chili ochså elelr ingen chili. Allround. Jo dom dära pappmuggs nudlarna är goda men överprissatta tycker jag tex Soba som märke. Det är i stort sätt torkade grönsaker örter mm och krydda buljong mm

Om du äter mycket av sånt äre nog bättre å köpa torkade grönsaker, lök och torkade räkor etcseparat och sen satsa på en stor burk nudelkrydda och eller flera smaker tex

https://www.drakfrukt.se/produkt/dan-dan-nudlar-kryddmix/

Och ja sesamolja och jordnötsmör etc såser får du ju mixa ihop själv liksom
Men nu är vi ganska off topic varför nudlarna smakar mindre iaf
Citera
2024-03-29, 18:45
Medlem
zombie-nations avatar
Minns att Samyang alltid varit milda. Det finns ju helvetesstarka nudlar i kinabutiker.

Men att fläsksmak försvunnit på alla märken är konstigt, eller säljer de inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in