Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
De innehåller ofta 1-3 påsar av olika saker.
När jag använder dessa så brukar jag pimpa upp dom ändå, och tex saknar dom olja påsen, så kör jag i lite Japansk semsamolja.
Och sen har jag ofta sriracha i skålen och även hoisin kan hamna där(med lime eller citron också pga den är lite söt.)
Och kanske sherry ibland.
Men denna smakförändring, när ska denna skett?
Har aldrig använt massor av denna nudel, men blir nån då och då.
Så kan vara skoj och veta ungefär när detta märktes.
Personligen tycker jag dom smakar på bra, men såklart pimpningen kan dölja såna här saker.
Är egentligen en riskille men köper samyang tof men oftast andra koreanska nudlar olika märken
Vet inte ang om de ändrat receptet ? Samt, jo det är en baggis å göra en vegetarisk nudel -stirfry och rättså gott med enkla snabba medel (asiat såser man har hemma) och varor. Enkelt å gott
Var läänge sen jag sprättade en kryddpåse nu utan tar ut den och lägger bort den eller slänger bort den. Men det är klart att de funkar som krydda... om man vill, medföljer det nån sesam-jordnöt olje blandning så åker den med rättså ofta. Sen gillar jag ju kryddpasta till nudelpaketen för det är ju lite kvalitet på. 3x spicy och 2 x spicy har ju sjukt god kryddpasta .. starkt säger vissa men jag säger umami och gott :
https://www.drakfrukt.se/produkt/samyang-hot-chicken-ramen-3x-spicy/
Så här ser det ut iaf ang nudlarna, dom är absolut goda
Citat:
Snabbnudlar. Ingredienser: Nudlar (76, 7%), VETEmjöl (52%), tapiokastärkelse (12%), palmolja (11%), VETEgluten, salt, SOJAbönolja, vatten, E501, E500, E339, E452, E330, E412, E322, E101. Flingor: Rostad SESAM, Rostad Laver. Soppa (22, 7%): Vatten, sojasås, vitt socker, konstgjord kycklingsmakpulver, konstgjord kycklingfalver, chilipepparpulver, SOJAbönolja, dekloriserat chiliextrakt, rödpepparpulver, lök, smakförstärkare Monosodium L-Glutamat (E621), Vitlök, modifierad potatisstärkelse, paprikaextrakt, svartpepparpulver, currypulver. Innehåller: Vete, Gluten, Soja, Sesam
Men nä jag tycker nudlarna är lika goda som förr ang dessa lite hetare Samyangs