2024-03-28, 15:28
Medlem
pillifjongs avatar
Svartvit laser typ 1000kr

Färglaser typ 3000kr

Det är väl billigt tycker jag?
Citera
2024-03-28, 15:38
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det finns visst billiga skrivare.

Går att köpa skrivare/kopiator/scanner för runt 500-600 kronor men då är det bläckstråleskrivare och de räcker för 95% av folket som då och då behöver skriva ut något - dessutom går det skriva ut i färg.

Billiga laserskrivare kanske har försvunnit och färglaser är lite dyrare.

Bläckstråle är absolut det sämsta valet för den som skriver ut då och då. Patroner torkar snabbt, och det blir väldigt dyrt att köpa en ny patron för varje utskrift. Laser kan du använda samma toner i årtioenden utan att den torkar ut.
Citera
2024-03-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Bläckstråle är absolut det sämsta valet för den som skriver ut då och då. Patroner torkar snabbt, och det blir väldigt dyrt att köpa en ny patron för varje utskrift. Laser kan du använda samma toner i årtioenden utan att den torkar ut.

Detta är inget jag märkt.

Vi köpte någon Canon för 500 kr för vi behövde skriva ut lite saker då och då och det har aldrig strulat - någon gång när den stått några månader så har vi kört rengöringsprogrammet och det har alltid funkat.

Sporadisk utskrift av oss vuxna och lite mer färgutskrift av barnen - runt 2 år tid. Skrivaren 500 kr och sedan ett kitt med påfyllning för 350 kr tror jag = 850 kronor under 2 års tid.

Att bläckstråleskrivare betedde sig som du skriver kanske stämmer för bläckstråleskrivare för 15-25 år sedan.
Citera
2024-03-28, 19:17
Medlem
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2024-03-28, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Hittade https://www.komplett.se/product/1301077/datorutrustning/skrivare-skanner/multifunktion/brother-hl-l2400dw-laserskrivare vid en snabb sökning, det är väl bland det simplare man kan få tag på med en låg prislapp?
Det är ingen konst att vara billig när man inga skrivare kan leverera 17 Juli 2024
Citera
2024-03-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zignature
Det är ingen konst att vara billig när man inga skrivare kan leverera 17 Juli 2024

Precis. Dessutom inte ens billiga. Och bara dyr toner till den.
Citera
2024-03-28, 20:46
Medlem
Citat:
Detta är inget jag märkt.

Vi köpte någon Canon för 500 kr för vi behövde skriva ut lite saker då och då och det har aldrig strulat - någon gång när den stått några månader så har vi kört rengöringsprogrammet och det har alltid funkat.

Sporadisk utskrift av oss vuxna och lite mer färgutskrift av barnen - runt 2 år tid. Skrivaren 500 kr och sedan ett kitt med påfyllning för 350 kr tror jag = 850 kronor under 2 års tid.

Att bläckstråleskrivare betedde sig som du skriver kanske stämmer för bläckstråleskrivare för 15-25 år sedan.

Jag har skrivit miljoner gånger att det är en laserskrivare.
Citera
2024-03-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Jag har skrivit miljoner gånger att det är en laserskrivare.

Laserskrivare är dyrare än bläckstråleskrivare i inköp.

Billiga laserskrivare som bara har svart toner har blivit utkonkurrerade av billiga bläckstråleskrivare.
Citera
2024-03-28, 21:37
Medlem
PeterNosters avatar
Jag har en Brother HL-1212W.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2854636

Blev rekommenderad den p.g.a att tonern som ingick var fullversionen.
Har inte kort slut på tonern som följde med.

Citat:
Pappersmagasin (medföljande kapacitet) 150 ark

Skriver ut sällan och då är det ju bra att tonern är torr. Fungerar alltid när man behöver den.
Bläckstråle har jag ju slängt några stycken. Helt hopplösa.

Multifunktion med skanner har jag inte sett något behov av. Har en separat skanner, knappt använd.
Det mesta som skrivs ut finns på datorn eller internet.

Annars den här:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12328918

Det verkar dock inte följa med något papper. Dock finns den på NotonNet och Komplett.
Senast redigerad av PeterNoster 2024-03-28 kl. 21:44.
Citera
2024-03-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag har en Brother HL-1212W.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2854636

Blev rekommenderad den p.g.a att tonern som ingick var fullversionen.
Har inte kort slut på tonern som följde med.

Skriver ut sällan och då är det ju bra att tonern är torr. Fungerar alltid när man behöver den.
Bläckstråle har jag ju slängt några stycken. Helt hopplösa.

Multifunktion med skanner har jag inte sett något behov av. Har en separat skanner, knappt använd.
Det mesta som skrivs ut finns på datorn eller internet.

Annars den här:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12328918

Det verkar dock inte följa med något papper. Dock finns den på NotonNet och Komplett.

För dyr toner.
Citera
2024-03-29, 00:16
Medlem
Citat:
Laserskrivare är dyrare än bläckstråleskrivare i inköp.

Billiga laserskrivare som bara har svart toner har blivit utkonkurrerade av billiga bläckstråleskrivare.

Knappast.
Citera
2024-03-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Www2043
Varför?

Hur klarar man sig utan skrivare?

Förut kunde man få en skrivare för typ 1000 kr och nu får man typ betala det dubbla.

Jag har nog inte ägt en skrivare sedan typ 2005. Sedan dess har jag skrivit ut på jobbet om det är något som måste skrivas ut. Gissar att många andra gör likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in