2024-03-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Är det hans då? För jag hade för mig att han bor i Jordbro.

Ingen aning, han har lagt upp annonser för tre timmar sedan. Men vem gör sig besväret om att sitta och besvara pm om en annans lägenhet. Vet vilket jobb det är, om människan som bor där inte talar svenska? No idea. Kanhända jag svarar på hans annons imorgon.
Citera
2024-03-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Ingen aning, han har lagt upp annonser för tre timmar sedan. Men vem gör sig besväret om att sitta och besvara pm om en annans lägenhet. Vet vilket jobb det är, om människan som bor där inte talar svenska? No idea. Kanhända jag svarar på hans annons imorgon.
Ja svara på den och luska lite om han ska resa eller varför han ska hyra ut den. Han kanske köpt bostadsrätt i Jarlaberg
Citera
2024-03-28, 23:45
Medlem
Citat:
Är det hans då? För jag hade för mig att han bor i Jordbro.
Han är skriven i Handen (så nära Jordbro, samma kommun, men inte I orten-jordbro utan i något bättre område). Men oklart om han bor där. Intressant dock, BO har ju också annonserat om lägenheter osv...
Citera
2024-03-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Bilden är från hans Facebook och det är en modell bild (vet dock inte vilken modell det är)
Jo vet den finns på hans fb, men på WK har dom ju tagit en kass bild, inte någon från fb. Så funderar på vem som försett dom med bilderna, dom hade ju kunnat välja en bättre och lite nyare bild på WK om dom plockar direkt från facebook.
Citera
2024-03-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Han är skriven i Handen (så nära Jordbro, samma kommun, men inte I orten-jordbro utan i något bättre område). Men oklart om han bor där. Intressant dock, BO har ju också annonserat om lägenheter osv...

En normal person skriver ju i annonsen vart lägenheten är, annat än att den är centralt belägen. (I förhållande till vad, knappast Stureplan)
Men han har samma text oavsett om annonsen är för lediga lägenheter i Stockholm eller i Borlänge. Det är ingen som har kommenterat annonserna och ställt frågor än. Men det som kan tala för att det är hans lägenhet är för att det är en etta, han är skriven i en etta på 22 m2, och står som gift, men ingen fru är iaf skriven på samma adress. Nej edit, den här hemska lägenheten förefaller vara en tvåa.
Senast redigerad av Haparandaflickan 2024-03-28 kl. 23:57.
Citera
2024-03-28, 23:56
Medlem
Citat:
En normal person skriver ju i annonsen vart lägenheten är, annat än att den är centralt belägen. (I förhållande till vad, knappast Stureplan)
Men han har samma text oavsett om annonsen är för lediga lägenheter i Stockholm eller i Borlänge. Det är ingen som har kommenterat annonserna och ställt frågor än. Men det som kan tala för att det är hans lägenhet är för att det är en etta, han är skriven i en etta på 22 m2, och står som gift, men ingen fru är iaf skriven på samma adress.
Men annonsen verkar vara taggad med Kista/Husby, vilket är märkligt om det är den i Haninge.
Citera
2024-03-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Men annonsen verkar vara taggad med Kista/Husby, vilket är märkligt om det är den i Haninge.

Jo fast allt är oförklarligt kring hela den här ligan med personer som har connections till varandra. Men vem lägger ens ut en lägenhet som är så ostädad med grejer på golven, allt ser jäkligt illa ut förutom badrummet.
Annonsen är ju skriven på korrekt svenska, men att man utelämnar område i annonsen känns ju lite märkligt om man vill attrahera rätt hyresgäst.
Citera
2024-03-29, 00:05
Medlem
Citat:
Jo fast allt är oförklarligt kring hela den här ligan med personer som har connections till varandra. Men vem lägger ens ut en lägenhet som är så ostädad med grejer på golven, allt ser jäkligt illa ut förutom badrummet.
Annonsen är ju skriven på korrekt svenska, men att man utelämnar område i annonsen känns ju lite märkligt om man vill attrahera rätt hyresgäst.
På bilderna där man ser ut genom balkongdörren ser det inte ut att stämma överens med adressen i Handen iaf. Skulle ev kunna stämma överrens med adressen han tidigare varit skriven på Tönsbergsgatan 10 lgh 1203
16439 Kista
Om man kollar på Streetview

Och ja, mycket märklig annons. Men kanske hyr han ut den i andra hand, personen som bor där ska flytta och har inte pallat skicka bättre bilder till honom än sådär? Funderar på att tipsa hyresvärdarna om att han verkar sitta med dubbla kontrakt
Citera
2024-03-29, 00:05
Medlem
Citat:

Jag skrev på annonsen med lite frågor. Han svarade efter 2 minuter att den ligger i Husby. Återstår att se om han svarar på resten av frågorna.
Citera
2024-03-29, 00:12
Medlem
Personen som bor på Tönsbergsgatan 10 lgh 1203 idag heter Abdulw*hab Aw*ta (Han kallar sig för *bbe *ldimashqi på facebook). Han är aktiv i en del bolag, bla tillsammans med Khaled. Han har tidigare bott i borlänge (därför det annonseras i borlänge, varför nu Khaled skulle göra det bara för att hyresgästen bor där?)
Kanske bara är ett sidospår och något som inte hör med saken att göra, time will tell (hoppas jag).
Citera
2024-03-29, 00:13
Medlem
Citat:
Jag skrev på annonsen med lite frågor. Han svarade efter 2 minuter att den ligger i Husby. Återstår att se om han svarar på resten av frågorna.
Då lär det vara Tönsbergsgatan.
Citera
2024-03-29, 00:15
Medlem
Citat:

Har snackat lite med han nu. Lägenheten ligger som sagt i Husby, jag kan flytta in redan imorgon. Det är hans kompis lägenhet och han ska ut och resa lite tydligen och när han kommer tillbaka så ska han bo hos Kh*led…

Känns juh nästan mer som att hans kompis redan är och reser och kommer vara borta på obestämd tid så han städat upp den och hyr ut den.

Vi ska ivf höras mer imorrn då han skulle sova, jag kanske ska ta reda på exakt adress så vi kan luska i vilka som bor där

Edit: såg ni redan luskat ut adressen som det verkar.
Senast redigerad av oneeye-q 2024-03-29 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in