Citat:
Ursprungligen postat av
Meadowsheart
Mitt nyfikna ex har snokat mycket och via Facebook går det ej att reda ut familjekonstellationer. Detta är det hon via Facebook fått fram:
M*zh*r H*shimi anger S*yes J*ff*r H*shimi som bror och Hum*ir* Hum*ir anger honom som kusin.
Samma person anger S*yes H*shimi (profil låst, grön blomma men identisk med annan öppen profil på afghanistansk politiker) som fader och S*id *kb*r Sh*h H*shimi afghanistansk politiker som farbror och bilden är identisk med S*id *kb*r H*shimi som på sin ena profil uppger att han bor i Stockholm.
De familjemedlemmar som anges är S*yed H*id*r H*shimi (profilbild barn med späckhuggare) boende i Whitby Ontorio som familjemedlem och S *bdul B*sit H*shemi som syskonbarn.
Intressant om en eventuell fader är eller har varit en högt uppsatt politiker. Det kanske är bakgrunden isf till att familjen behövt lämna Afghanistan och att de setts som en viktig familj som väntat sig mycket respekt osv. Då kanske det också är troligt att någon eller några i familjen/släkten finns i USA eftersom USA var i Afghanistan länge och kanske haft kontakt med dessa personer och därmed erbjudit skydd. Då kan man iofs undra varför många hamnade i Sverige. Storebrodern som nu är gripen verkar ha kommit hit innan resten av familjen så jag tänkte att han kom först och fick hit resten som anhöriga, men isf kanske eventuell högt uppsatt politiker är en farbror eller något sånt då.
För övrigt litar jag inte helt på att alla boendeplatser folk skriver ut på Facebook faktiskt stämmer, för man kan ju skriva vad som helst.