2024-03-28, 17:09
Medlem
RevengeXTs avatar
Har dom redigerat youtubeklippet? Hittar inte
Citera
2024-03-28, 17:14
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hur långt in i videon säger han det? Du som verkar ha superkoll?
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Det verkar vara helt bortklippt nu från intervjun på Youtube.

Här via länken, finns klippet på sidan, som är uppladdat på Instagram.

https://www.expressen.se/noje/dogge-doggelitos-svar-efter-kritiken-ingen-tvingande-henne/
Citat:
Ursprungligen postat av RevengeXT
Har dom redigerat youtubeklippet? Hittar inte
AirKoryo var vänlig nog att lägga upp det på Rumble:

https://rumble.com/v4l861x-march-24-2024.html
(FB) Dogge Doggelito kritiseras för Youtube Intervju. 2024-03-22
Citera
2024-03-28, 17:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
AirKoryo var vänlig nog att lägga upp det på Rumble:

https://rumble.com/v4l861x-march-24-2024.html
(FB) Dogge Doggelito kritiseras för Youtube Intervju. 2024-03-22

Tack för länken!
Sanslöst att bli cancelad för den historien. Håller helt med Dogge. Vad är det att bli upprörd över?
Det var så det gick till på 80-talet.
Kommer själv ihåg ett minne från mellanstadiet. Fyra tjejer i klassen ställde sig framför alla oss killar och drog upp tröjorna och visade brösten. Sen skulle vi typ rösta vem som hade snyggast bröst.
Citera
2024-03-28, 17:22
Medlem
Citat:
Varför är ni så många som missar att dom tjatade om sex från henne, tills hon sa 'okej'? (hans ord)

Alla barn tjatar, om godis på vardagar och om att få vara vaken längre på kvällarna etcetera. Ska dessa horungar få smaka idag?
Citera
2024-03-28, 17:23
Medlem
JSpuns avatar
Det är många perspektiv om förr i tiden, här i tråden. Jag sitter och funderar på saken. Jag funderar på hans berättelse - om att en shuno hade byggt ett tält för en tjej, tonåring, att ligga där inne och ha sex med alla som går in där. Jag som tjej, kvinna, som har träffat många olika tjejer, tänker speciellt i tonåren. Det är en väldigt mörk situation - om just den delen av berättelsen är sant. Det är en rejäl trasig tjej - som utan tvekan blev utnyttjad. Av shunon som byggde tältet (fett skum detalj ifrån Dogge), Dogge, den gipsade polaren. Sen att pappan var så nära tältet att han kom hastigt och attackerade dom, samt tältet. Det är skumt, om hans berättelse faktiskt stämmer om någon som byggde ett knull-tält.

Killarna BORDE ha haft respekten nog att känna 'nej, det här beteendet är inte bra för dig (tjejen), och varit en sann vän istället', vem fan uppfostrade dom egentligen. Jag fattar att dom hade helt enkelt inte den tanken, respekten - som många killar ha fått lära sig fram till idag, sakta men säkert. Det var inte längesen som tjejer hur lätt som helst kunde bli kallad 'hora'; trots att hon bara låg med EN kille. Eller blev faktiskt sexuellt utsatt berusad på en fest, när hon inte ens kan samtycka. Eller gruppvåldtagen av killekompisar som hon faktiskt litade på. Det var störda tider förr, och inte för sååå längesen. Vi har kommit långt idag i respekten för samtycke, och ja, respekt för andra, och inte utnyttja någon, speciellt om man vet att dom har en trasig själ.

Det som blir problemet är - inte just att det hände 40 år sen - det är just att 40 år efter sitter Dogge och skrattar lättsamt åt det; som om han inte alls har utvecklats och fått en allvarligare syn på situationen som utspelade sig. Ja.
Senast redigerad av JSpun 2024-03-28 kl. 17:27. Anledning: felstavning
Citera
2024-03-28, 17:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det hände en hel del på det glada 80-talet. Jag tror du missade partyt.

Bedömer detta som en ohygglig, inkvisition-reaktion mot ett ganska oskyldigt barndomsminne.

Men det är den tid vi lever i. Bäst att ligga lågt!

Man skulle fan åtminstone hört om partyt i skogen där man de andra grabbarna gängknullar Elin.

Jag vet inte. Antingen är det båg frän första början. Detta Dogge hände aldrig. Eller så hände det och ja det skulle ju vara ett brott idag. Dogge och hans polare gängknullade en förståndshandikappad flicka.
Citera
2024-03-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Varför sa hon ’okej’? Hon kunde bara ha polisanmält dem så hade problemet varit ur världen.

Förmodligen för hon var vrålkåt och det enda som fanns till hands var pojknupp.
Citera
2024-03-28, 17:27
Medlem
Borasare1980s avatar
Lasse Holm har alltså avbrutit samarbetet med Dogge.
Snacket gick väl typ:

"Är det det här du kallar kärlek?
Vill jag inte längre va' med
Är det det här du kallar känslor?
Är det inte någon idé"
Citera
2024-03-28, 17:27
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag är inte skrivit att han är en före detta våldtäktsman.

Jag har inte fantiserat ihop något. Jag tror helt enkelt att Dogge ljuger.

Citat:
Sen får man förstås välja själv vad man vill ha för samröre med en före detta våldtäktsman
Skrev du för två dagar sedan.
Citera
2024-03-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Japp, det var med i kulturnyheterna i p1 precis också. Givetvis berättade akademikern i radion det som att dogge hade haft "sex med en flicka mot hennes vilja". Självklart sa inte akademikern att dogge var 7 och flickan 15.

Det enda som är riktigt vidrigt i den här historien är hur dom vrider och vänder på allt. Exakt alla vet att om Dogge varit 15 och legat i tältet och en liten flicka velat gnida sig mot honom hade han åkt dit då också och än värre och då hade självklart akademikern i radion skrikit sig hes om att Dogge var 15 och flickan 7.
Han sa aldrig åldrar ursprungligen och förövrigt har han som vuxen ett ansvar om vi skulle hävda att det är sant (vilket jag inte tror) att inte sprida sådana beteenden av att skratta åt 7-8 åriga pojkar som våldtas av äldre flickor.

Han är varken 7 år eller 8 år idag och framförde sin historia på vis som innebär att han sprider väldigt dåliga normaliseringar kring sexuella övergrepp och definitivt rörande gruppvåldtäkter och tjatsex mot unga tjejer. Och om han sedan ändrar historien och slänger in de åldrar han gör så hånar han alla pojkar som utsätts efter maskulinitetsnormer av att de vill, kan och är aktivt delaktiga I det som sker när de utsätts för sexuella predatorer.

Som det stod i uttalandet kring avbok så kan man välja att prata om saker eller inte. Han valde att prata och är inte längre lämplig att bokas in som förebild för mycket unga personer.

Du förstår, alla pojkar som idag är 7 eller 8 år och är utsatta för sexuella övergrepp, deras utsatthet räknas och ingen ska sitta och garva åt övergrepp baserat på kön. Som vuxen gör man inte det. Och inte heller berätta historier om "lätta flickor alla kan utnyttja i kö".

Många av er verkar vilja förneka att Dogge är närmare femtio är vad han är nära tio. Det finns vissa förväntningar därmed kring hur han ser på barn i utsatthet.
Citera
2024-03-28, 17:29
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Lasse Holm har alltså avbrutit samarbetet med Dogge.
Snacket gick väl typ:

"Är det det här du kallar kärlek?
Vill jag inte längre va' med
Är det det här du kallar känslor?
Är det inte någon idé"

Inga "Bra vibrationer" där. Det går undan ibland.
Citera
2024-03-28, 17:31
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Och han väljer just det året som han firar 30 år som artist - han tänkte inte så långt där..
Kul att skaskmedia förlorar någon som man vill ha med överallt . Han ska vara någon slags förebild för folk i "utsatta områden" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in