Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Förvisso, resonerade inte på det sättet. Nu fick du mig att börja fundera över vilka allsvenska backar hade passat in i Rydströms spelsätt.
Nu svär jag lite i kyrkan, men gör inte det Ponne till en ganska begränsad spelare i Rydströms spelsätt? Ser inte honom ha den snabbheten helt enkelt. Sedan har han naturligtvis andra egenskaper som gör honom till allsvenskans bättre försvarare.
Nä, Ponne är inte perfekt men funkar ändå. Han är ändå en okej passningsspelare. Vi behöver också typen i truppen för Europakval.
Lasse Nielsen funkade ju bra för oss. Han var rätt snabb och rörlig. Han hade kanske inte funkat hos Häcken. Sedan blir misstag mycket mer synliga, risken är ju högre, så ibland ser de sämre ut. Ta första målet vi släppte in mot Norrköping. Några sådana lägen kommer vi att släppa till. En förlorad nickduell eller missat block syns ju inte lika väl.
Jag har också fått känslan när jag läst intervjuer med Daniel att vi lägger stor vikt vid att ha tillgång till vänsterfotade mittbackar. Därför Moisander och Olsson har fått förlängda kontrakt och Zätterström A-lagskontrakt. Kollar lite snabbt och alla Häckens mittbackar är högerfotade. Jag tror vi är rätt ute där.