2024-03-28, 00:43
Bannlyst
En jurist på Reddit har räknat ut varför Donald Trump plötsligt säljer biblar för 60 dollar

"It's money laundering" Churches are tax-exempt as long as they do not spend money on political campaigns. The churches that buy these bibles and hand them out for free. Will in-effect be donating to his Super-PAC.

So this enables churches to funnel money to him without violating (US law) ban on political campaigning by churches - it's a form of money laundering, in other words

Måste ge Donald beröm. han tar political rat fucking till en helt ny nivå. Nu får han mega-kyrkorna att börja tvätta pengar genom hans "save america pac" vilket innebär kickbacks till dem i form av anställningar för kyrkans anhöriga. Allt genom kyrkokollekten.
Citera
2024-03-28, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Hur går det till exakt?

Trump tower och marken den står på, ägs av en tysk familj.
Det enda Donald Trump äger är parkeringsplatser och några condos samt snabbmat ställen i foajén till byggnaden.

40 wall street ägs av en hedge fond. Donald äger bara rätten att hyra ut vissa våningar.

Trump turn berry ägs av delstaten. Donald leasar marken för att drifta en golfklubb.

Så nät Leticia James kommer, så är det i praktiken för att beslagta Donalds bankkonton och inga realiserade tillgångar (tror jag)

Det han äger, dvs dessa condos och snabbmatställen mm utmäts och säljs på auktion.
även saker i andra delstater kan utmätas, det begränsas inte till enbart New York.
Citera
2024-03-28, 02:10
Medlem
Tycker hela grejen är sjuk. Klart han ska ha böter för att ha ljugit om detta i sin låneansökan men fortfarande så får ju banken skylla sig själv att bara tro på detta. Om jag gör en låneansökan så är det ju banken som ska kolla upp hur mycket pengar jag faktiskt har. Det är ju banken som har brustit.
Citera
2024-03-28, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tycker hela grejen är sjuk. Klart han ska ha böter för att ha ljugit om detta i sin låneansökan men fortfarande så får ju banken skylla sig själv att bara tro på detta. Om jag gör en låneansökan så är det ju banken som ska kolla upp hur mycket pengar jag faktiskt har. Det är ju banken som har brustit.

Så det är alltså lagligt att ljuga i sina uppgifter till banker i USA?
Citera
2024-03-28, 03:51
Medlem
Susan.Calvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
En jurist på Reddit har räknat ut varför Donald Trump plötsligt säljer biblar för 60 dollar

"It's money laundering" Churches are tax-exempt as long as they do not spend money on political campaigns. The churches that buy these bibles and hand them out for free. Will in-effect be donating to his Super-PAC.

So this enables churches to funnel money to him without violating (US law) ban on political campaigning by churches - it's a form of money laundering, in other words

Måste ge Donald beröm. han tar political rat fucking till en helt ny nivå. Nu får han mega-kyrkorna att börja tvätta pengar genom hans "save america pac" vilket innebär kickbacks till dem i form av anställningar för kyrkans anhöriga. Allt genom kyrkokollekten.
Hans team gör ett förtjänstfullt arbete, det har du rätt i. Jag tvivlar dock på om hans religiösa svängom ger politisk utdelning. Han predikar ju trots allt för en publik som oavsett vad tänker rösta på honom så det här handlar endast om pengabrist och stor desperation. Inga styrketecken precis så här 7 månader ifrån valet.
Citera
2024-03-28, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney

Man måste hålla biblarna upp och ner (som han själv gjorde på den där berömda bilden några veckor före valet 2020) för att upptäcka det hemliga budskapet, som lyder: "You've been had, MAGA Suckers!"

Aldrig har väl Obamas syrliga karakteristik: "They cling to their guns and their Bibles" om delar av det här hillbilly-/sydstatsskiktet känts mer rättvisande.
Citera
2024-03-28, 11:13
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Man måste hålla biblarna upp och ner (som han själv gjorde på den där berömda bilden några veckor före valet 2020) för att upptäcka det hemliga budskapet, som lyder: "You've been had, MAGA Suckers!"

Aldrig har väl Obamas syrliga karakteristik: "They cling to their guns and their Bibles" om delar av det här hillbilly-/sydstatsskiktet känts mer rättvisande.
Is it your Bible?

-it's a Bible!

Donald utanför en katedral i Washington DC

Det bästa med alla hans grifts är att han dränerar kassan r republikanerna i huset och senaten.
De har 5 gånger så lite i kassan jämfört med demokraterna
Citera
2024-03-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Så det är alltså lagligt att ljuga i sina uppgifter till banker i USA?

Nej, det har jag inte sagt 😅
Citera
2024-03-28, 11:55
Medlem
Citat:

Citat:
Nej, det har jag inte sagt 😅

Du skriver att det är banken som brustit. Men du är överens om att även Donald har brustit? Fast mer medvetet än banken?
Citera
2024-03-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Du skriver att det är banken som brustit. Men du är överens om att även Donald har brustit? Fast mer medvetet än banken?

Ja banken har ju brustit genom att inte använda sig av någon form av kreditcheck. Man tycker ju att när det gäller sådana enorma summor i form av lån, att dom borde ha världens insyn men dom verkar ju ha köpt allt han säger.
Citera
2024-03-28, 13:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swolenballs
Trump 2024, han kommer att vinna, mark my word, ska komma tillbaka hit November din lilla pissluffare!
Först måste donalds sätta in pengarna på Domstolens Escrow eller ha en bond, innan dess blir det svårt och vinna överklagandet.
Citera
2024-03-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ja banken har ju brustit genom att inte använda sig av någon form av kreditcheck. Man tycker ju att när det gäller sådana enorma summor i form av lån, att dom borde ha världens insyn men dom verkar ju ha köpt allt han säger.

Jo jag ser att du tycker att banken har brustit, men frågan var om du tycker att Donald har brustit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in