2024-03-28, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
En del är naturligt yra utan droger. Om Terje var det vet jag inte.

Jag tror inte ett dugg på knarkspåret i detta ärende men var och en är salig av sin tro.

Terje åkte inte till Muskö för att ta livet av sig. Helt orimligt.

///

Btw så fanns ingen fiskeutrustning i bilen.

Katjas man är ju sportfiskare, så där fanns ju säkert något fiskespö att låna :-)
https://se.readly.com/magazines/fiskejournalen/2022-07-04/63217c48a33b4a331a4539b1

Det var väl dessutom på Salholmsvägen Terjes bil for av vägen.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-28 kl. 08:51.
Citera
2024-03-28, 09:12
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Katjas man är ju sportfiskare, så där fanns ju säkert något fiskespö att låna :-)
https://se.readly.com/magazines/fiskejournalen/2022-07-04/63217c48a33b4a331a4539b1

Det var väl dessutom på Salholmsvägen Terjes bil for av vägen.
Jag kan garantera dig att om hans Muskö-besök gällde en fisketur så hade han kollat upp väder med mera på nätet.
I början på Dec har i stort sett alla tagit upp båtarna. Det har skrivits i tråden av de som verkar trovärdiga och säger sig känna Terje att han inte var intresserad av fiske.
Av nån anledning hamna han på Muskö men jag har svårt att se att det skulle vara för fisket.
Citera
2024-03-28, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag kan garantera dig att om hans Muskö-besök gällde en fisketur så hade han kollat upp väder med mera på nätet.
I början på Dec har i stort sett alla tagit upp båtarna. Det har skrivits i tråden av de som verkar trovärdiga och säger sig känna Terje att han inte var intresserad av fiske.
Av nån anledning hamna han på Muskö men jag har svårt att se att det skulle vara för fisket.

Mm man fiskar knappast på kvällen och det känns ju inte som att han ville slösa mer tid än nödvändigt.

Den som bor på Salholmsvägen 14, Meyer verkar ju hålla på med inredning, det är möjligt att dom även hade något intressant som Terje ville köpa.

Är detta anledningen att han åker mot Nynäshamn ?
https://www.hittanynashamn.se/meyer-inredning-produktion-har-flyttat-till-sorunda/

Vi är din lokala guide till företag, förening eller upplevelser .Vi hjälper dig hitta dit du ska i Nynäshamn, Sorunda, Ösmo, Torö eller Muskö.

Terje kör dessutom av på Salholmsvägen 14 vid familjen Meyers stuga.

Terjes plan kanske var att besöka denne Meyer på Salholmsvägen 14?
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-28 kl. 09:58.
Citera
2024-03-28, 10:27
Medlem
Och vem fan åker till Sverige för att fiska när man bor i Norge?
Citera
2024-03-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Terje kan ha åkt kors och tvärs om han skulle möta någon på Muskö vid 20-21 tiden på kvällen, han hade inget bättre för sig. Då Terje varit hos PÅL så kan man bara anta att det var PÅL som Terje skulle möta för att möjligen köpa någon av hans hundar.

Väl på Muskö kan Terje tagits för en tjuv och blivit bragd om livet av någon uppjagad öbo. PÅL möter aldrig Terje…

Mycket möjligt att bommen skapade en annan stämning på ön då man inte ville ha obehöriga personer på området längre, någon ville visa på hur det kan sluta. Tippar på att det var Mats eller möjligen Katjas man som tog fram geväret. Katjas pappa kanske var där…

Vet man om det saknas någon bit av trädet? Kan någon sågat ned det för att få bort en kula.

Kanske är det Kanada som är målet. För att kunna vitsa om det. Lite som när folk är tråkiga och skojar om att de har varit i Harlem när de varit i Haarlem i Nederländerna. Gubbkul.
Citera
2024-03-28, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Vet man om det saknas någon bit av trädet? Kan någon sågat ned det för att få bort en kula.

Kanske är det Kanada som är målet. För att kunna vitsa om det. Lite som när folk är tråkiga och skojar om att de har varit i Harlem när de varit i Haarlem i Nederländerna. Gubbkul.

Ja intressant tanke, även blodstänk kan ju ha funnits på trädet.
Mördaren kunde antagligen operera ostört några dagar och göra sig av med bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet

Han kanske skulle köpa fiskeprylar av F Brunander på Salholmsvägen 4.
Verkar som dom har fina prylar för sånt.

Lösningen finns antagligen på Salholmsvägen
Har polisen haft förhör med närmaste grannar ?
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-28 kl. 10:44.
Citera
2024-03-28, 10:59
Medlem
En fundering bara.
Vad fanns i bilen förutom dator,börs,motorsåg och liknande?

Kan han helt enkelt åkt runt och köpt prylar för dom där 17000?

Alltså inte droger utan andra beg saker som är billigare i Sverige sedan sälja i norge
Citera
2024-03-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Valid point. Skulle aldri jeg gjøre iaf. Mye bedre fiske i Norge.
Citera
2024-03-28, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av President89
En fundering bara.
Vad fanns i bilen förutom dator,börs,motorsåg och liknande?

Kan han helt enkelt åkt runt och köpt prylar för dom där 17000?

Alltså inte droger utan andra beg saker som är billigare i Sverige sedan sälja i norge

Exakt min tanke
Inredning/möbler/konst/fiskeutrustning som han skulle ta med till NordNorge.

Allt detta fanns på Salholmsvägen 4 och i Nynäshamn

Jag tror Terje kan ha fått tips om Brunanders sport och fiskeprylar, samt kläder.
Många jobbade väl hemifrån under pandemin.

Möjligt han kör av vägen då han ska vända borta på Salholmsvägen 14.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-28 kl. 11:09.
Citera
2024-03-28, 12:50
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Valid point. Skulle aldri jeg gjøre iaf. Mye bedre fiske i Norge.

Är det möjligt vi kan få mer info om Terjes sökningar från senaste Åsted programmet som kanske ger ngn ledtråd?

Enl. det du delade har Terje sökt efter Schäferhundvalpar på finn.no & även ”eldre bolig som krever totalrenovering” & sedan reseplanering.

Terje har inte varit inne & sökt på svenska sidor enl. polisen så han verkade inte leta hund / kennlar i Sverige på nätet (ang. hundspåret) - även om han sagt i sms till norska uppfödaren när han blev nekad att han kan köpa hund i Sverige.

Jag undrar inte över hundar utan generellt vad Terje sökt efter på nätet innan han försvann.

Edit: jag kan ff inte se Åsted från Sverige.
Citera
2024-03-28, 13:22
Medlem
Jag har svårt att tro att han skulle fiska. Han hade inga grejer. Även tveksamt att man fiskar från land där. Det finns bra fiskevatten en bit ut. Men det är kyligt på havet även på sommaren. Jag kan inte tänka mig att man ger sig ut där på vintern.
Citera
2024-03-28, 14:39
Medlem
Det paret kolla jag endel, men dom verka båda va så "clean" - och vad for sorts motiv skulle dom ha for at ha ihjal en norrbagge? Inte 17k i cash verkar det som... så nee ingen lågoddsare hos meg iaf.

Dock alltid lite interessant da hon möjligvis er sista personen som såg Terje vid liv.
Senast redigerad av xyre 2024-03-28 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in