2024-03-27, 23:59
Medlem
De kanske hoppas att Nato måste hålla lite extra koll på området och tvingas flytta lite awacs resurser från Ukraina så ryssen får en liten fördel.
Citera
2024-03-28, 00:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Jösses. Det där kan komma att sluta med tårar.
Citera
2024-03-28, 00:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Befälhavarens schmooze talk får mig att fundera på hur det gick till när Putin frågade sina befälhavare om Ryssland verkligen kunde ta Ukraina på några dagar, Befälhavaren ser inte 100 % nykter ut. Lukaschenko ser inte riktigt klar ut i skallen.

Klädpolisen antecknar: Är det en slafsig randig T-shirt som befälhavaren har under militärjackan

Det är en randig undertröja av sovjetisk modell.
Citera
2024-03-28, 01:00
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Nej, Litauens 22.000 inbrottstjuvar skulle inte ha en chans mot 500k mobiliserade Belarussier. De skulle behöva söka söka asyl hos Sydsveriges småföretagare och omregistrera sina stulna Audis till svenska nummerplåtar.

Sluta grogga på vodkan. Belarus armé är bara 63K aktiva med en reserv på dryga 360K halvfulla nötter.
Kvalitén på utrustningen lämnar jag därhän.

https://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Forces_of_Belarus
Citera
2024-03-28, 01:23
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Lukasjenko säger sig vilja ta en bit av Polens nordöstra hörn och även Litauen, för att kontrollera Suwałkikorridoren.
Varför håller han på så? Det verkar vara ett dödfött projekt och även ologiskt. Men USA har nyligen sagt till sina medborgare att dessa ska lämna Belarus. Möjligen därför att Lukasjenko tror att USA/NATO planerar att invadera Belarus.

Jag förstår mig inte på nyheten, gör du det bättre än mig? Förklara gärna:

https://www.youtube.com/watch?v=_XZqfV21d-U

Mer politisk teater av sovjetiskt snitt. Man hotar med det ena eller andra för att framstå som tuff på skolgården. Varför inte erövra planeten Mars när han ändå håller på.
Citera
2024-03-28, 01:25
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Ryssland kommer totalt 100% krossa NATO helt och hållet utan USA, tyvärr.

Vad baserar du detta på? Det låter som fria fantasier, men jag ger dig möjligheten att utveckla det här trovärdigt.
Citera
2024-03-28, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vad baserar du detta på? Det låter som fria fantasier, men jag ger dig möjligheten att utveckla det här trovärdigt.

ALLT, NATO är inte ens sammanhållet. fransk militär är skit, UK skit, samtliga är ren skit. Enda "någorlunda" starka är Polen.

Jag är ledsen men Rysslands kapacitet när de drar igång är ENORM, NATO är totalt 100% chanslösa utan USA.
Citera
2024-03-28, 01:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Men Vitryssland (ja det heter så) har väl för helvete inte en endaste liten chans mot Polen?
Citera
2024-03-28, 01:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
ALLT, NATO är inte ens sammanhållet. fransk militär är skit, UK skit, samtliga är ren skit. Enda "någorlunda" starka är Polen.

Det här duger inte. Jag kan också sitta och vräka ur mig allmänna påståenden helt utan källor eller förklaringar.

Kina är skit, Ryssland är skit, alla är skit.

Det blir inte riktigt för det.

När jag säger att jag kan förklara varför Ryssland inte skulle klara ett krig mot NATO, ens utan USA, så kan jag beskriva det i detalj. Jag förväntar mig att du, som ett absolut minimum, klarar av att allmänt förklara vari problemen ligger och var du fått den informationen ifrån.

Citat:
Jag är ledsen men Rysslands kapacitet när de drar igång är ENORM, NATO är totalt 100% chanslösa utan USA.

Vilken kapacitet är det du talar om då? Finns några historiska referenser? Vad sker i Ukraina då, ett mindre och svagare land, grannland dessutom (med allt vad det innebär för logistisk krigföring), som Ryssland inte förmått slå och inta på över 2 år nu?
Citera
2024-03-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det här duger inte. Jag kan också sitta och vräka ur mig allmänna påståenden helt utan källor eller förklaringar.

Kina är skit, Ryssland är skit, alla är skit.

Det blir inte riktigt för det.

När jag säger att jag kan förklara varför Ryssland inte skulle klara ett krig mot NATO, ens utan USA, så kan jag beskriva det i detalj. Jag förväntar mig att du, som ett absolut minimum, klarar av att allmänt förklara vari problemen ligger och var du fått den informationen ifrån.

Vilken kapacitet är det du talar om då? Finns några historiska referenser? Vad sker i Ukraina då, ett mindre och svagare land, grannland dessutom (med allt vad det innebär för logistisk krigföring), som Ryssland inte förmått slå och inta på över 2 år nu?
Ukraina är för fan tränat av USA Under flera år, men ändå håller det på att falla sönder efter bara 2 år, Europas största arme snart som bortblåst.

Frankrike är SKIT säger jag, Uk med, nato har helt enkelt ingen stark militär kapacitet utan USA, förstår du det?

Inte bara det, men MOTIVATIONEN inom nato är NOLL. Ingen vill kriga å usas vägnar, men Ryssarna är sinnessjukt motiverad.

Om usa drar är nato kört, tyvärr.
Citera
2024-03-28, 01:50
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ryssland kommer totalt 100% krossa NATO helt och hållet utan USA, tyvärr.
Funfact: UK har kärnvapen.
Frankrike har kärnvapen.
Citera
2024-03-28, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Funfact: UK har kärnvapen.
Frankrike har kärnvapen.
Hahaha, jaha? De ställer sig bra mot Rysslands kapacitet tror jag? Med deras 6000 nukes?

Frankrikes miltiär är ett stort jävla skämt, likaså UK.

Jag är ledsen, men nato är extremt EXTREMT svag utan USA, och vi vet det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in