2024-03-27, 21:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vessigebro
https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen;

"Den potentielle pedofil som ringer Impulskollen föreslås en paketlösning. Förutom några timmars telefonsnack med en frilansande terapeut, utan expertis på sexuella störningar, så ingår också skadekontroll. Impulskollen hävdar att de kan begränsa den digitala skadan av att bli brännmärkt som pedofil av Dumpen. Prislapp: 135 000 kronor. Att betala på ett bräde."

Under flera års tid har Sara Nilssons personliga bakgrund (från olika håll) diskuterats. Visst ska en människa få chanser i livet oavsett vad den gjort tidigare. Göra en bra grej, gå vidare. Men att nyktert se vad Dumpen som projekt egentligen baserar sig på, vad den livnär sig på helt enkelt. Ger bara en besk eftersmak i munnen. Jag tror om folk tar bort det känslomässiga tillståndet runt temat och ser på saken med nyktra ögon, så inser de hur skevt det hela egentligen är. Det finns fog för diskussion när det gäller en människa som inte ens har någon relevant akademisk utbildning, egentligen noll kompetens inom ämnesområdet. Att driva ett sådant här projekt. När sanningen nu uppdagas, gör det hela mycket enklare och förstå vad den hysteriska agendan egentligen handlat om.

Jo lite det som varit uppe för debatt från början. Att en person ska sitta med så mycket makt som hon faktiskt gör numera. Sedan om det blir kritiska frågor skicka Dumpen-drevet efter denna stackars journalist.

Huruvida upplägget så 135K. Ja vissa av dessa gäddor är rika så finns säkert pengar att hämta. Frågan där blir vad denna "digitala lösning" går ut på. Om den är en simpel sådan. Alltså hjälp med att plocka bort alla uppgifter från olika söktjänster. Hjälp med att rensa bort gamla artiklar med personens namn osv. Ganska saftig summa för det som för en datorkunnig tar ett par timmar. Möjligen ingår det extra med att kontakta sådana som skrivit namnet på gäddan i sociala medier. Hota med förtalsanmälan alltså.

Men annars så vitt jag vet har inte många som blivit uthängd på Dumpen försvunnit därifrån. Minns att det var en snubbe som var utvecklingsstörd som man plockade bort sedan ett par av de som begått självmord men annars finns det ju där inga bevis på någon bortrensning.
Citera
2024-03-27, 21:47
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:

– "Impulskollens ägare (Dumpens samarbetspartner) Michael Strandberg svarade och efter tio minuter sa han att det här samtalet är gratis, men sedan kostar det 135 000 kronor. Han sa att det inte finns någon vård som är gratis. Och att han har direktkontakt med Dumpen, att han känner dem affärsmässigt. Jag upplevde det väldigt tydligt som att han kunde stoppa min uthängning om jag betalade, berättar Erik.

Impulskollens ägare Michael Strandberg berättar i ett senare samtal att han har fått förhandstitta på Eriks chattloggar med 14-åringen, innan de publicerats på Dumpen, och säger att ”det ser inte så bra ut för dig”.

20 timmar mindfulness
Familjefaderns hjärna är i fritt fall. Han tar ett blancolån. Och bara ett par dagar efter sin konfrontation för han över 135 000 kronor till ett bankkonto som tillhör MM Framtid AB, det bolag som Michael Strandberg och Mikael Johansson äger ihop. Dagens ETC har sett överföringen inne i Eriks bankapp.

– Det tog rätt lång tid från att jag åkte dit till att jag publicerades. Jag blev mer och mer ängslig. Michael Strandberg sa att han kunde ringa och kolla läget åt mig. Dagen efter att han gjort det lades jag ut".

Du anser inte att ovanstående på något vis är problematiskt? Helt okej tillvägagångssätt i din bok? Till varje pris som det heter?
Det där låter inte som utpressning. Vad tomten på ETC håller på med bryr jag mig inte om heller, koka soppa på en spik låter det som.

Det är nu positivt om Dumpen försöker hänvisa pedofilerna till någon form av vård. Att pedofilerna sen är så verklighetsfrånvända att de ska kunna betala sig ifrån att få sin läggning exponerad visar bara hur sjuka de är, som tror att någon bryr sig om pengar från pedofiler. Det är bara andra pedofiler som bryr sig om pedofiler.
Citera
2024-03-27, 21:49
Medlem
Citat:
https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen;

"Den potentielle pedofil som ringer Impulskollen föreslås en paketlösning. Förutom några timmars telefonsnack med en frilansande terapeut, utan expertis på sexuella störningar, så ingår också skadekontroll. Impulskollen hävdar att de kan begränsa den digitala skadan av att bli brännmärkt som pedofil av Dumpen. Prislapp: 135 000 kronor. Att betala på ett bräde."

Under flera års tid har Sara Nilssons personliga bakgrund (från olika håll) diskuterats. Visst ska en människa få chanser i livet oavsett vad den gjort tidigare. Göra en bra grej, gå vidare. Men att nyktert se vad Dumpen som projekt egentligen baserar sig på, vad den livnär sig på helt enkelt. Ger bara en besk eftersmak i munnen. Jag tror om folk tar bort det känslomässiga tillståndet runt temat och ser på saken med nyktra ögon, så inser de hur skevt det hela egentligen är. Det finns fog för diskussion när det gäller en människa som inte ens har någon relevant akademisk utbildning, egentligen noll kompetens inom ämnesområdet. Att driva ett sådant här projekt. När sanningen nu uppdagas, gör det hela mycket enklare och förstå vad den hysteriska agendan egentligen handlat om.
Page not found.
Tur är väl det, de ljuger bara en massa.
Citera
2024-03-27, 21:52
Medlem
Citat:

– "Impulskollens ägare (Dumpens samarbetspartner) Michael Strandberg svarade och efter tio minuter sa han att det här samtalet är gratis, men sedan kostar det 135 000 kronor. Han sa att det inte finns någon vård som är gratis. Och att han har direktkontakt med Dumpen, att han känner dem affärsmässigt. Jag upplevde det väldigt tydligt som att han kunde stoppa min uthängning om jag betalade, berättar Erik.

Impulskollens ägare Michael Strandberg berättar i ett senare samtal att han har fått förhandstitta på Eriks chattloggar med 14-åringen, innan de publicerats på Dumpen, och säger att ”det ser inte så bra ut för dig”.

20 timmar mindfulness
Familjefaderns hjärna är i fritt fall. Han tar ett blancolån. Och bara ett par dagar efter sin konfrontation för han över 135 000 kronor till ett bankkonto som tillhör MM Framtid AB, det bolag som Michael Strandberg och Mikael Johansson äger ihop. Dagens ETC har sett överföringen inne i Eriks bankapp.

– Det tog rätt lång tid från att jag åkte dit till att jag publicerades. Jag blev mer och mer ängslig. Michael Strandberg sa att han kunde ringa och kolla läget åt mig. Dagen efter att han gjort det lades jag ut".

Du anser inte att ovanstående på något vis är problematiskt? Helt okej tillvägagångssätt i din bok? Till varje pris som det heter?
Problemet är dels pedofilerna, men det stora problemet är att ETC håller pedofilerna bakom ryggen. Svin gör vad svin ska, lukta skit!
Citera
2024-03-27, 21:53
Avslutad
Rättsvidrigt. Finns mycket bättre sätt att hantera pedofiler.

Låt dem introducera sig för alla nyinflyttade istället.

Inte förvånad att dumpen bedriver olaglig utpressning, Sjöberg har väl inga pengar kvar.
Citera
2024-03-27, 21:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

20 timmar mindfulness

Om rätt ska vara rätt så är det inte fråga om utpressning. Utpressning hade varit att säga: betala X eller så publicerar vi. Nu publicerade ju Dumpen trots att "familjefadern" betalade hjärnskrynklaren. En annan sak är att hjärnskrynklaren säljer luft till en person som behöver få en kemisk kastrering.
Citera
2024-03-27, 21:58
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Problemet är dels pedofilerna, men det stora problemet är att ETC håller pedofilerna bakom ryggen. Svin gör vad svin ska, lukta skit!
Fråga de utsatta barnen vad som är värst, peddos eller den knappt lästa skrikvänstertidskriften ETC.
Citera
2024-03-27, 22:17
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Rättsvidrigt. Finns mycket bättre sätt att hantera pedofiler.

Låt dem introducera sig för alla nyinflyttade istället.

Inte förvånad att dumpen bedriver olaglig utpressning, Sjöberg har väl inga pengar kvar.

This.

Jag hyser definitivt inga kärleksfulla känslor mot människor som förgriper sig på barn, helst menar jag väl att de skulle dömas till livstids straffarbete i mildare fall, och döden i graverande fall.

Det är dock inte det som tråden avhandlar. Tråden avhandlar vad som verkar vara rena utpressningsförsök i syfte att tjäna stora summor pengar. Omtanke om barnen verkar ha förbytts i "hey, vi kan ju tjäna storkovan på de här snuskgubbarna..." baserat på ganska tunn bevisning i diverse chattloggar och telefonsamtal.

Det är varken smakfullt eller ett korrekt agerande. Problemet är ju att vi antingen har ett rättssamhälle, eller så har vi det inte. Vi kan inte åsidosätta det bara för att det finns en eller några kategorier brottslingar vi tycker extra mycket illa om. Om man anser att dessa ska dömas hårdare och verksamheten för att hitta och lagföra dem utökas i effektivitet, så är det en helt annan sak.
Citera
2024-03-27, 22:17
Medlem
fjiskens avatar
Härligt att äckelsajten etc försvarar pedofiler.

Starkt.
Citera
2024-03-27, 22:19
Medlem
Kukloskans avatar
Den får gärna göra peddon fattiga.. skiter i vad som driver dem.
Citera
2024-03-27, 22:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om rätt ska vara rätt så är det inte fråga om utpressning. Utpressning hade varit att säga: betala X eller så publicerar vi. Nu publicerade ju Dumpen trots att "familjefadern" betalade hjärnskrynklaren. En annan sak är att hjärnskrynklaren säljer luft till en person som behöver få en kemisk kastrering.

Det man kan invända mot är just att Dumpen samarbetar med sådana här aktörer. Sedan hur ser fördelningen ut. Av dessa 135k hur mycket går till Sara och Dumpen? Om de tar en slant är det ju extremt illa.

Sett till behandling så japp all sådan är nog luft. Minns en Dumpen tog han hade suttit i sådana här samtal hos olika hjärnskrynklare i 10 år utan minsta ändring. Det enda som verkar funka efter man sett i USA är just kemisk kastrering.
Citera
2024-03-27, 22:21
Avstängd
Kan man ens bli mer hora än ETC?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här