Citat:
Ursprungligen postat av
bananjuice
Ja det brinner i knutarna för Hjelmberg, diffendirekt skrev att Winther i stort sett var klar igår men det tror jag när jag ser det. Många Bajare extremt missnöjda med hans "spider" men jag väljer glädjen som genom hela processen. Tror han skulle kliva rätt in åtminstone framför Pinas, eventuellt även Vagic och Kurtulus (beroende på hur Kurt har det med huvudet).
Eventuellt skulle man vilja ha in två, men balansen på mittfältet kändes bättre i lördags med Tekie och Hammar som gav lite defensiv tyngd, och att avstå från att värva för mycket nu ger mer krut i sommar.
Bajen går mot ännu ett runkfönster där hålen i lagbygget varit övertydliga hela tiden men där man återigen kommer få fylla hålen med spelare som inte är tillräckligt bra för att starta på sina normala positioner.
Även om Hjelmberg löser en spelare nu i slutet så tror jag inte det gör tillräckligt för att Bajen ska klättra i år. Man har knappt nån ytterback av mer än medioker allsvensk klass, reservation för att Karlsson och Skoglund är unga och att det kan hända saker, men i dagsläget är de inte där.
Två bra mittbackar men där tillgängligheten är ett stort frågetecken. Alternativen bakom är att likställa med valfri tjackis på läktaren.
Man har ingen sexa, inte ens någon som kan fylla in och man har heller ingen riktigt bra högerytter.
Man skulle behöva värva in fem spelare som går rakt in i elvan för att kunna utmana i toppen och det gör man inte på några timmar.