2024-03-27, 13:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
För att citera mikrokuken, "klass". Dock inget färdigt än såvitt jag vet?

KLASS heter det
2024-03-27, 13:04
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
För att citera mikrokuken, "klass". Dock inget färdigt än såvitt jag vet?
Fucking klass rakt igenom! Nej repeterar bara blaskorna men han verkar vilja hem till Sverige iaf.
2024-03-27, 13:12
Medlem
cokehyenas avatar
Värva BP-talanger är väl vår grej?

Vad har hänt med Solnas akademi?
2024-03-27, 13:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Då var det deadline day. Blir det några bomber tro?

Göteborg agerade snabbt och löste en ny målvakt efter Dahlbergs tyvärr oturliga skada. Annars ryktas Mattias Johansson dit som varit klubblös nu i 9 månader... Så vad är tanken, köra med Johansson (mest troligt inte i speldugligt skick på ett tag) och Salomonsson som högerbackar och Santos flyttas upp till högerytter.

Hammarby är ute efter Frederik Winther (noll koll) då man verkar gå bet på Jarl. Allt är förstärkning här skulle jag säga. Blir det något mer här?

Sylisufaj på väg till ÖIS. Behöver speltid och lär inte få det i Sirius så logiskt att gå dit.

Det är väl det, annars är det ganska tyst i övrigt från vad jag kan se.

Jag hade gärna sett att man lånar ut Hugo Bolin till ett mer spelförande lag än som förra säsongen Degerfors ifall det går för att han ska få bygga upp erfarenheten för vi kan inte låta honom stå och stampa i utvecklingen. Värnamo hade varit perfekt.

Varför inte låna ut Bolin till IFK Göteborg?

De skriker efter en anfallare sedan Berg sträckte ut den gamla ryggen på vilomadrassen.

Hjälpa en fallen ängel, en konkurrent i maratontabellen, in need!
2024-03-27, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja det brinner i knutarna för Hjelmberg, diffendirekt skrev att Winther i stort sett var klar igår men det tror jag när jag ser det. Många Bajare extremt missnöjda med hans "spider" men jag väljer glädjen som genom hela processen. Tror han skulle kliva rätt in åtminstone framför Pinas, eventuellt även Vagic och Kurtulus (beroende på hur Kurt har det med huvudet).

Eventuellt skulle man vilja ha in två, men balansen på mittfältet kändes bättre i lördags med Tekie och Hammar som gav lite defensiv tyngd, och att avstå från att värva för mycket nu ger mer krut i sommar.

Spiders är överdrivna och ska inte tolkas in alltför mycket. Speciellt när det gäller lekmän som ska leka "experter". Man blir inte värvad till Bundesliga ifall man inte har något som sticker ut tänker jag rent spontant.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Varför inte låna ut Bolin till IFK Göteborg?

De skriker efter en anfallare sedan Berg sträckte ut den gamla ryggen på vilomadrassen.

Hjälpa en fallen ängel, en konkurrent i maratontabellen, in need!

Hehe.

Jag ser honom mer som ytter. Och där ser jag honom att få plats i Göteborg. Han petar nog varken Santos eller Petersson.
2024-03-27, 15:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Får AIK in något kul tro? Portugisen i Porto B?
2024-03-27, 17:58
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Får AIK in något kul tro? Portugisen i Porto B?
nä
2024-03-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja det brinner i knutarna för Hjelmberg, diffendirekt skrev att Winther i stort sett var klar igår men det tror jag när jag ser det. Många Bajare extremt missnöjda med hans "spider" men jag väljer glädjen som genom hela processen. Tror han skulle kliva rätt in åtminstone framför Pinas, eventuellt även Vagic och Kurtulus (beroende på hur Kurt har det med huvudet).

Eventuellt skulle man vilja ha in två, men balansen på mittfältet kändes bättre i lördags med Tekie och Hammar som gav lite defensiv tyngd, och att avstå från att värva för mycket nu ger mer krut i sommar.
Bajen går mot ännu ett runkfönster där hålen i lagbygget varit övertydliga hela tiden men där man återigen kommer få fylla hålen med spelare som inte är tillräckligt bra för att starta på sina normala positioner.

Även om Hjelmberg löser en spelare nu i slutet så tror jag inte det gör tillräckligt för att Bajen ska klättra i år. Man har knappt nån ytterback av mer än medioker allsvensk klass, reservation för att Karlsson och Skoglund är unga och att det kan hända saker, men i dagsläget är de inte där.

Två bra mittbackar men där tillgängligheten är ett stort frågetecken. Alternativen bakom är att likställa med valfri tjackis på läktaren.

Man har ingen sexa, inte ens någon som kan fylla in och man har heller ingen riktigt bra högerytter.

Man skulle behöva värva in fem spelare som går rakt in i elvan för att kunna utmana i toppen och det gör man inte på några timmar.
2024-03-27, 19:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hahaha ja det är helt korrekt uppfattat!

Du behöver absolut inte oroa dig för uppsidan i denna värvningen.

Varför oroa sig för något som inte kommer att ske?
2024-03-27, 19:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hummet!

Givetvis skolad i MFF från sex års ålder.
2024-03-27, 19:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Då var det deadline day. Blir det några bomber tro?

Göteborg agerade snabbt och löste en ny målvakt efter Dahlbergs tyvärr oturliga skada. Annars ryktas Mattias Johansson dit som varit klubblös nu i 9 månader... Så vad är tanken, köra med Johansson (mest troligt inte i speldugligt skick på ett tag) och Salomonsson som högerbackar och Santos flyttas upp till högerytter.

Hammarby är ute efter Frederik Winther (noll koll) då man verkar gå bet på Jarl. Allt är förstärkning här skulle jag säga. Blir det något mer här?

Sylisufaj på väg till ÖIS. Behöver speltid och lär inte få det i Sirius så logiskt att gå dit.

Det är väl det, annars är det ganska tyst i övrigt från vad jag kan se.

Jag hade gärna sett att man lånar ut Hugo Bolin till ett mer spelförande lag än som förra säsongen Degerfors ifall det går för att han ska få bygga upp erfarenheten för vi kan inte låta honom stå och stampa i utvecklingen. Värnamo hade varit perfekt.

Var inte Hugo Bolin på väg till Sarpsborg?
2024-03-27, 19:48
Medlem
God lycka till Sylisufaj i ÖIS. Vissa menar att han varit lite slö på träningarna, men jag tycker ändå han skött det bra fast han inte fått spela så mycket. I bakgrunden tycker jag faktiskt han är en bättre spelare nu än när han kom. Tvåsiffrigt i Superettan borde han kunna göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in