2024-03-26, 19:23
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Bomben: Sirius lånar ut mittfältaren – till ESK

https://unt.se/sport/fotboll/artikel/sirius-lanar-ut-mittfaltaren-till-esk/rgxpov7j

Emil Özkan på lån till Enköping. Wow.
2024-03-26, 19:30
Medlem
Dalulvens avatar
Fy fasen!

Man lider med IFK Göteborg. Pontus Dahlberg korsbandsskadad.

Om det är illa för en utespelare så måste det vara ännu sämre för en målvakt.

Med tanke på hur hastigt och explosivt de rör sig i sidled, efter ha stått kalla långa stunder ...

Tror inte vi får se Dahlberg i match under 2024.

Vad ska IFK göra nu? Stänger inte fönstret strax? Vad har de för backup?

Är Oscar Linnér tillgänglig, kanske?
2024-03-26, 19:34
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Ryktet Paulinho till GAIS sprids av FD

Hade varit kul att få se Palle i allsvenskan igen och han är ju hemma i Göteborg. Varför inte? Jag kan se det hända.

Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris

https://unt.se/sport/fotboll/artikel/sirius-lanar-ut-mittfaltaren-till-esk/rgxpov7j

Det här slår det mesta vi sett i "bombväg" under många många år. Känns som att det uttrycket kan pensioneras efter detta?
2024-03-26, 19:46
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hade varit kul att få se Palle i allsvenskan igen och han är ju hemma i Göteborg. Varför inte? Jag kan se det hända.

Inte omöjligt, men han är väl pensionär?
2024-03-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Verkar ju vara i urusel form. Tvåårskontrakt varav en fjärdedel av tiden kommer ägnas åt att komma i form.

Med tanke på var han kommer ifrån kanske åldern ska ifrågasättas, 30 på pappret men är nog säkert 35-36 och slut.
2024-03-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris

Det är ju egentligen noll känslor i det när ESK är i divison 2 och lär förbli utanför elitfotbollen, men spontana känslan är att vi inte borde vara samarbetsklubbar..
2024-03-26, 23:35
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad ska IFK göra nu? Stänger inte fönstret strax? Vad har de för backup?

Är Oscar Linnér tillgänglig, kanske?
De har redan lånat in en norrman, se nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Blåvitt plockar in rutinerade norrmannen Anders Kristiansen från Sarpsborg för att täcka upp för Dahlbergs långtidsskada:
Citat:
Anders Kristiansen är klar för IFK Göteborg.
Norrmannen ansluter från Sarpsborg 08 på ett lån säsongen ut.
– En väldigt positiv lösning för alla parter, säger Ola Larsson, teknisk direktör.

Efter 110 matcher i norska Eliteserien och en utlandssejour hos Union Saint-Gilloise i den belgiska högstaligan väntar nu Göteborg och Blåvitt för Anders Kristiansen.
Den 34-årige målvakten ansluter från norska Sarpsborg 08 på ett lån som sträcker sig säsongen ut.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2024/valkommen-anders-kristiansen/
2024-03-26, 23:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
De har redan lånat in en norrman, se nedan.

Där ser man! Raskt agerat! Låter som en klok lösning.
2024-03-27, 04:25
Avslutad
Då var det deadline day. Blir det några bomber tro?

Göteborg agerade snabbt och löste en ny målvakt efter Dahlbergs tyvärr oturliga skada. Annars ryktas Mattias Johansson dit som varit klubblös nu i 9 månader... Så vad är tanken, köra med Johansson (mest troligt inte i speldugligt skick på ett tag) och Salomonsson som högerbackar och Santos flyttas upp till högerytter.

Hammarby är ute efter Frederik Winther (noll koll) då man verkar gå bet på Jarl. Allt är förstärkning här skulle jag säga. Blir det något mer här?

Sylisufaj på väg till ÖIS. Behöver speltid och lär inte få det i Sirius så logiskt att gå dit.

Det är väl det, annars är det ganska tyst i övrigt från vad jag kan se.

Jag hade gärna sett att man lånar ut Hugo Bolin till ett mer spelförande lag än som förra säsongen Degerfors ifall det går för att han ska få bygga upp erfarenheten för vi kan inte låta honom stå och stampa i utvecklingen. Värnamo hade varit perfekt.
2024-03-27, 09:03
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Då var det deadline day. Blir det några bomber tro?

Göteborg agerade snabbt och löste en ny målvakt efter Dahlbergs tyvärr oturliga skada. Annars ryktas Mattias Johansson dit som varit klubblös nu i 9 månader... Så vad är tanken, köra med Johansson (mest troligt inte i speldugligt skick på ett tag) och Salomonsson som högerbackar och Santos flyttas upp till högerytter.

Hammarby är ute efter Frederik Winther (noll koll) då man verkar gå bet på Jarl. Allt är förstärkning här skulle jag säga. Blir det något mer här?

Sylisufaj på väg till ÖIS. Behöver speltid och lär inte få det i Sirius så logiskt att gå dit.

Det är väl det, annars är det ganska tyst i övrigt från vad jag kan se.

Jag hade gärna sett att man lånar ut Hugo Bolin till ett mer spelförande lag än som förra säsongen Degerfors ifall det går för att han ska få bygga upp erfarenheten för vi kan inte låta honom stå och stampa i utvecklingen. Värnamo hade varit perfekt.

Ja det brinner i knutarna för Hjelmberg, diffendirekt skrev att Winther i stort sett var klar igår men det tror jag när jag ser det. Många Bajare extremt missnöjda med hans "spider" men jag väljer glädjen som genom hela processen. Tror han skulle kliva rätt in åtminstone framför Pinas, eventuellt även Vagic och Kurtulus (beroende på hur Kurt har det med huvudet).

Eventuellt skulle man vilja ha in två, men balansen på mittfältet kändes bättre i lördags med Tekie och Hammar som gav lite defensiv tyngd, och att avstå från att värva för mycket nu ger mer krut i sommar.
2024-03-27, 11:17
Medlem
ardagulers avatar
AIK är detaljer ifrån att värva Aaron Stoch Rydell för dryga miljonen.
2024-03-27, 12:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
AIK är detaljer ifrån att värva Aaron Stoch Rydell för dryga miljonen.
För att citera mikrokuken, "klass". Dock inget färdigt än såvitt jag vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in