Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
En fjärdeplats är väl ändå inte fiasko om man inte är från Malmö. En besvikelse kan jag köpa men Gnagets säsong ifjol var ett fiasko, inte Djurgårdens.
Tänkte mest på fjolårets nyförvärv. Det är väl endast Azerbajdzjans Drogba kvar? En sak kan man ge Djurgården iaf, de är jäkligt duktiga på att skapa lebensraum.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Juryn är fortfarande ute gällande Gullöksson. Det jag sett ännu så länge är ett snyggt mål, att han dribblat av någon S1-spelare och gjort mål på en straff. Vågar inte hetsa för mycket gällande honom ännu men det är inte alls omöjligt att även han visar sig vara trött på sikt?
Jag tror det är en jättebra värvning. Rör sig jäkligt fint och erbjuder Djurgården en annan dimension i sitt spel. Verkar vara bra på att kombinera med de som spelar närmast honom, gör de bättre vilket är alltid ett plus när en spelare sticker ut. Jag tror att vänsterkanten med Dahl och Gullriksen kommer bli deras främsta vapen. Resten av nyförvärven håller jag med dig om helt, oerhört ljummet.
Märkligt egentligen hur lite uppmärksamhet ni (Linde, Zecevic, Lindberg samt Inoussa) och Elfsborg (Zeneli, Yegbe, Gudmunsson samt Krasniqi) fått för era nyförvärv.