2024-03-26, 00:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men dom har ju så tunn trupp och skulle vila spelare i omgång två av cupen

Får vi bara igång Musa nu som kan konkurrera med Hummet så har vi gjort århundradets fönster

Azerbajdzjans Lewandowski skulle inte ens färga i IFK Stocksund
2024-03-26, 00:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vem bryr sig om cupen?

Musa… älskade tanken. Har nu gett upp. Tänk om vi skeppat honom mot Ishak i detta fönster…

Det hade iof varit en riktigt trött värvning men ändå.

Nåja. Låt oss ha lite kul i sommar också
Har fortfarande inte gett upp honom helt. Hur många gånger har man inte sett en spelare som ser helt värdelös ut första säsongen för att säsongen efter dominera?

Lär ju dock inte hända med Musa för han kommer inte få starta även om han gör hattrick vid varje inhopp och KoT bestämt sig för Hummet som nummer ett på topp innan säsongen...
2024-03-26, 00:12
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Har fortfarande inte gett upp honom helt. Hur många gånger har man inte sett en spelare som ser helt värdelös ut första säsongen för att säsongen efter dominera?

Lär ju dock inte hända med Musa för han kommer inte få starta även om han gör hattrick vid varje inhopp och KoT bestämt sig för Hummet som nummer ett på topp innan säsongen...

Tino som ett exempel på någon som behövde tid. Finns inte det tålamodet idag med pengarna på kontot.

På gott (mestadels) och ont.
2024-03-26, 00:29
Avslutad
Supar-Bosse är verkligen desperat efter förra säsongens fiasko, stressad värvning så här i slutet.

Enda man är lite avundsjuk som vi inte fått in som kommit in denna vintern när det kommer till alla nyförvärv är norrbaggen från Bodö. Resten är verkligen mellanmjölk.
2024-03-26, 07:41
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Supar-Bosse är verkligen desperat efter förra säsongens fiasko, stressad värvning så här i slutet.

Enda man är lite avundsjuk som vi inte fått in som kommit in denna vintern när det kommer till alla nyförvärv är norrbaggen från Bodö. Resten är verkligen mellanmjölk.
En fjärdeplats är väl ändå inte fiasko om man inte är från Malmö. En besvikelse kan jag köpa men Gnagets säsong ifjol var ett fiasko, inte Djurgårdens.
2024-03-26, 07:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vem bryr sig om cupen?

Musa… älskade tanken. Har nu gett upp. Tänk om vi skeppat honom mot Ishak i detta fönster…

Det hade iof varit en riktigt trött värvning men ändå.

Nåja. Låt oss ha lite kul i sommar också
Hade ni värvat Ishak hade det varit lite piggt och nyfiket. Men jag tror att Bosse är för trött för att åka till Polen? 🤔 Halmstad - Kalmar - Bromma är ungefär så långt han orkar förflytta sig. Tokmac var ett undantag då han var desperat efter ett nytt kontrakt och Bosse redan hade scoutingen klar efter att ha sett en match med honom för 4 år sedan...
2024-03-26, 08:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Juryn är fortfarande ute gällande Gullöksson. Det jag sett ännu så länge är ett snyggt mål, att han dribblat av någon S1-spelare och gjort mål på en straff. Vågar inte hetsa för mycket gällande honom ännu men det är inte alls omöjligt att även han visar sig vara trött på sikt?
2024-03-26, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
En fjärdeplats är väl ändå inte fiasko om man inte är från Malmö. En besvikelse kan jag köpa men Gnagets säsong ifjol var ett fiasko, inte Djurgårdens.

Tänkte mest på fjolårets nyförvärv. Det är väl endast Azerbajdzjans Drogba kvar? En sak kan man ge Djurgården iaf, de är jäkligt duktiga på att skapa lebensraum.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Juryn är fortfarande ute gällande Gullöksson. Det jag sett ännu så länge är ett snyggt mål, att han dribblat av någon S1-spelare och gjort mål på en straff. Vågar inte hetsa för mycket gällande honom ännu men det är inte alls omöjligt att även han visar sig vara trött på sikt?

Jag tror det är en jättebra värvning. Rör sig jäkligt fint och erbjuder Djurgården en annan dimension i sitt spel. Verkar vara bra på att kombinera med de som spelar närmast honom, gör de bättre vilket är alltid ett plus när en spelare sticker ut. Jag tror att vänsterkanten med Dahl och Gullriksen kommer bli deras främsta vapen. Resten av nyförvärven håller jag med dig om helt, oerhört ljummet.

Märkligt egentligen hur lite uppmärksamhet ni (Linde, Zecevic, Lindberg samt Inoussa) och Elfsborg (Zeneli, Yegbe, Gudmunsson samt Krasniqi) fått för era nyförvärv.
2024-03-26, 13:56
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Tänkte mest på fjolårets nyförvärv. Det är väl endast Azerbajdzjans Drogba kvar? En sak kan man ge Djurgården iaf, de är jäkligt duktiga på att skapa lebensraum.

Jag tror det är en jättebra värvning. Rör sig jäkligt fint och erbjuder Djurgården en annan dimension i sitt spel. Verkar vara bra på att kombinera med de som spelar närmast honom, gör de bättre vilket är alltid ett plus när en spelare sticker ut. Jag tror att vänsterkanten med Dahl och Gullriksen kommer bli deras främsta vapen. Resten av nyförvärven håller jag med dig om helt, oerhört ljummet.

Märkligt egentligen hur lite uppmärksamhet ni (Linde, Zecevic, Lindberg samt Inoussa) och Elfsborg (Zeneli, Yegbe, Gudmunsson samt Krasniqi) fått för era nyförvärv.
Gulliksen är nog tyvärr the real deal.

Media har ju alltid ett storstadsfokus. Nu är de ju också fullt upptagna med att säga att Malmö kommer vinna serien innan sommaruppehållet och annat på det spåret. Av de du nämner tycker jag Eggert verkligen sticker ut. Ung, mångfassetterad och spännande spelare.
2024-03-26, 14:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Äh! Varken vi eller Elfsborg dominerade ju emot div-1 lag nu under försäsongen så det är naturligt att fokus hamnar annanstans. Jag har inget emot att smyga i vassen.
2024-03-26, 17:42
Medlem
snillet_1s avatar
Blåvitt plockar in rutinerade norrmannen Anders Kristiansen från Sarpsborg för att täcka upp för Dahlbergs långtidsskada:

Citat:
Anders Kristiansen är klar för IFK Göteborg.
Norrmannen ansluter från Sarpsborg 08 på ett lån säsongen ut.
– En väldigt positiv lösning för alla parter, säger Ola Larsson, teknisk direktör.

Efter 110 matcher i norska Eliteserien och en utlandssejour hos Union Saint-Gilloise i den belgiska högstaligan väntar nu Göteborg och Blåvitt för Anders Kristiansen.
Den 34-årige målvakten ansluter från norska Sarpsborg 08 på ett lån som sträcker sig säsongen ut.

https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2024/valkommen-anders-kristiansen/
2024-03-26, 19:12
Medlem
ardagulers avatar
Ryktet Paulinho till GAIS sprids av FD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här