2022-03-05, 12:30
Medlem
I takt med att kriget trappas upp och antalet stupade ökar, kan vi komma att se attentat i Moskva, St. Petersburg eller andra storstäder? Ukrainare kan i de flesta fallen tala ryska och kan orientera sig i en rysk miljö. Begär efter hämnd och vedergällning lär knappast minska över tid. Sverige har ju själva fått genomlida attentat som det på Drottninggatan vilken bara krävde en lastbil för att orsaka förödelse.
Citera
2022-03-05, 12:37
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Vilka var det som dödade alla människor på den där teatern i Moskva för flera år sedan?

Jag tror nog hemliga och öppna polisen i Ryssland har rätt bra koll på läget.

/Linda.
Citera
2022-03-05, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
I takt med att kriget trappas upp och antalet stupade ökar, kan vi komma att se attentat i Moskva, St. Petersburg eller andra storstäder? Ukrainare kan i de flesta fallen tala ryska och kan orientera sig i en rysk miljö. Begär efter hämnd och vedergällning lär knappast minska över tid. Sverige har ju själva fått genomlida attentat som det på Drottninggatan vilken bara krävde en lastbil för att orsaka förödelse.
Tror inte det blir några interna attentat, även om vi har de tjetjeniska attentatet på Dubrovkateatern 2002 som exempel på att attentat förekommit. Skälet för min tveksamhet är att Ryssland nu i princip är en militärdiktatur med ett extremt vaksam underrättelse- och säkerhetstjänst. Putin kommer snart börja uppträda i uniformsliknande kläder för att understryka att han nu är landets militäre befälhavare och militära undantagslagar införs allmänt eftersom han inom kort kommer att proklamera att hela Ryssland nu är under attack.
Citera
2022-03-05, 13:19
Medlem
trngws avatar
Det är nog för närvarande det mest sannolika "slutet" på denna aggression.
Låt oss hoppas att det är mycket nära förestående.
Citera
2022-03-05, 13:37
Medlem
trngws avatar
Tänk vilken grej om några av de vapen som nu skickas in i Ukraina tar sig vidare till Moskva och "landar" i Kreml.

Det hade varit en sight for sore eyes att se Kreml explodera i en kaskad av flammor och rök.
Citera
2022-03-05, 14:44
Medlem
Tror inte det kommer hända så många attentat.

Kriget tar slut, Ryssland fick Ukraina och efter några veckor har vi i väst glömt det hela då vi börjar matas med nya katastrofer 24/7.
Klimat, nya så kallade virus, inflation utan motstycke.
The Great Reset ska uppnås och agenda 2030 fortsätter hänsynslöst.

Nu har dock politikerna fått någon att skylla på.
Elpriser, bensinpriser och inflationen som följd kan skyllas på ryssen.
Ansvarsbefrielse kallas det.

Folket som återvänder till Ukraina kommer leva på. Människan är anpassningsbar.

Min analys.
Citera
2022-03-05, 14:46
Medlem
Man kan ju alltid hoppas att ngn bombar Putin.
Men mest troligt inte då det är han som stått för alla oroligheter i landet tidigare.
Citera
2024-03-22, 19:11
Medlem
Är detta svar på min egen trådstart?

Skjutning i Moskva:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-skjutning-i-moskva
Citera
2024-03-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Är detta svar på min egen trådstart?

Skjutning i Moskva:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-skjutning-i-moskva
Vi får hoppas att det är relaterat till kriget. Men det är knappast någon Ukraina operation.
Förmodligen Putin som rensat ut några oliktänkande.
Citera
2024-03-27, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
Vilka var det som dödade alla människor på den där teatern i Moskva för flera år sedan?

Jag tror nog hemliga och öppna polisen i Ryssland har rätt bra koll på läget.

/Linda.

Det här åldrades inte bra alls, skratt!!!!!
Citera
2024-03-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Tror inte det blir några interna attentat, även om vi har de tjetjeniska attentatet på Dubrovkateatern 2002 som exempel på att attentat förekommit. Skälet för min tveksamhet är att Ryssland nu i princip är en militärdiktatur med ett extremt vaksam underrättelse- och säkerhetstjänst. Putin kommer snart börja uppträda i uniformsliknande kläder för att understryka att han nu är landets militäre befälhavare och militära undantagslagar införs allmänt eftersom han inom kort kommer att proklamera att hela Ryssland nu är under attack.

LoL! Precis allt visade sig vara fel. Men jag klagar inte..
Citera
2024-03-27, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
LoL! Precis allt visade sig vara fel. Men jag klagar inte..
Ja, jag borde ha insett att attentatsrisken är stor eftersom diktaturer generellt sett jagar meningsmotsägare, medan de därmed blundar för annat. Assange och Wikileaks är ett liknade uttryck för samma enögdhet. Jag får skärpa till mig i min analys.

Tror dock att vi kommer se Putin i militäruniformsliknande kläder inom några månader, kanske i höst eller vinter. Särskilt om han gör en stor mobilisering och en tid innan han sätter i kärnvapen. Du får följa upp mina förutsägelser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in