2024-03-27, 10:25
Medlem
meiis avatar
Läser idag 👇🏻

"– Jag menar att mordet har skett i en hederskontext eftersom mannen ville bevara eller återupprätta sin och sin familjs heder genom att döda kvinnan som bar hans barn, säger statsåklagare Elisabeth Anderson, som är förundersökningsledare, i ett pressmeddelande."

Kan någon förklara för mig 🤔 har han inte varit med och skapat barnet hon bar på 🙄
"återupprätta sin och sin familjs heder" ????
Citera
2024-03-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Nej, han har mördat en person. Man kan inte i juridisk mening mörda eller dräpa ett foster. Inte heller kan man vålla ett fosters död. Däremot kan omständigheten att kvinnan vid tidpunkten för mordet, dråpet eller misshandeln var gravid utgöra en försvårande omständighet vid brottsrubricering, straffmätning och skadeståndsbedömning.

I juridisk mening kanske men han visste ju att det fanns ett barn i magen när han mördade henne. Man kan åberopa lagboken men ibland är det sunda förnuftet närmare sanningen tycker jag iallafall.
Citera
2024-03-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Alla typer av män det är en salig blandning,

Så du har slagit i en databas och har koll på alla fall? Dela gärna med dig i så fall!
Citera
2024-03-27, 10:31
Medlem
Återigen misslyckande av SÄPO som inte kan kartlägga vart hoten finns i landet. Ganska säker på familjen som mannen tillhörde inte har följt några som helst lagar när det gäller att få igenom deras religion. Kan tänka mig att det finns en ganska tjock pärm med papper på alla incidenter som familjemedlemmar har släpandes efter sig.

Man ser detta tydligt överallt idag. Polisen ryker på axlarna och tittar bort. Lite sorgligt att det inte heller blir bättre. Utan tvekan så lär han säkert gå martyr döden i framtiden efter han blivit frisläppt. Denna killen har ju ett iskallt hjärta och han är verkligen beredd att döda både sin tjej och sin son för hans doktrin.
Citera
2024-03-27, 10:33
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Rent generellt skulle det vara väldigt intressant att få statistik på hur många av dessa ca 20 kvinnomord per år i nära relation som begås av män med utomeuropeisk härkomst. Borde inte vara så jobbigt att ta reda på för någon som är lite insatt i den juridiska världen. Det är så mycket prat om att vi måste minska våld mot kvinnor, då borde det ju vara i allmänintresset att veta vilka som står för det.
Du tänker att om det är mestadels utomeuropéer så kan du ta dra lättnadens suck och tänka "Ha! Visste det!" Sen då? Vad ska du göra med den informationen? Är det inte ett lika stort problem då längre?
För även om invandrare är i majoritet så finns det likväl svenska förövare fortfarande.
Citera
2024-03-27, 10:33
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Nej, han har mördat en person. Man kan inte i juridisk mening mörda eller dräpa ett foster. Inte heller kan man vålla ett fosters död. Däremot kan omständigheten att kvinnan vid tidpunkten för mordet, dråpet eller misshandeln var gravid utgöra en försvårande omständighet vid brottsrubricering, straffmätning och skadeståndsbedömning.

Säger oss bara hur ruttet och nihilistiskt det svenska rättssystemet är.

Men ja, i juridisk mening har du rätt.
Citera
2024-03-27, 10:35
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Så du har slagit i en databas och har koll på alla fall? Dela gärna med dig i så fall!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dodade-kvinnor
Citera
2024-03-27, 10:36
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Gag läser flera hundra fuppar om året. Trodde det var allmänt känt att det är alla typer vav män som mördar och misshandlar kvinnor du kommer inte undan bara för att du tillhör överklassen. finns massor att läsa. Rättegångar på youtub
Citera
2024-03-27, 10:37
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Säger oss bara hur ruttet och nihilistiskt det svenska rättssystemet är.

Men ja, i juridisk mening har du rätt.

Jag skulle kalla det okristet, hedniskt.. kanske rentav satanistiskt till och med.
Citera
2024-03-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Du tänker att om det är mestadels utomeuropéer så kan du ta dra lättnadens suck och tänka "Ha! Visste det!" Sen då? Vad ska du göra med den informationen? Är det inte ett lika stort problem då längre?
För även om invandrare är i majoritet så finns det likväl svenska förövare fortfarande.

Jag skall inte göra något med informationen. Däremot är det viktigt för unga tjejer att veta om för att kunna göra informerade val när de väljer pojkvän. Även viktigt för allmänheten att veta när det är val vilket parti de skall rösta på. Välj MP, V eller C så röstar du för att vi tar in människor med kass kvinnosyn som vill kontrollera kvinnor och tvinga på dem sitt hederstänk.
Senast redigerad av saskatoon9786 2024-03-27 kl. 10:41.
Citera
2024-03-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Gag läser flera hundra fuppar om året. Trodde det var allmänt känt att det är alla typer vav män som mördar och misshandlar kvinnor du kommer inte undan bara för att du tillhör överklassen. finns massor att läsa. Rättegångar på youtub

Självklart mördas och misshandlas det i alla samhällsklasser och etniska grupper, det är inte det som var frågan. Det intressanta är ju statistiken. Är t.ex. nordafrikaner lika överrepresenterade som bland våldtäkter, ca 20 ggr.
Citera
2024-03-27, 10:45
Medlem
Fy fan för Sverige att ha importerat sånt här jävla patrask som är så missanpassade i det här samhället så man kan spy, ut med hela jävla familjen !

Sen har jag lite svårt att förstå att en svensk söt tjej blandar sig med en skitig jävla somalier och deras stenåldersmentalitet där förmodligen varenda kvinna i hans släkt även går runt i sina illaluktande tygsjok ! Hade jag haft en dotter som började springa med en sån hade jag fått ett tokspel. Men med det menar jag inte att hon får skylla sig själv eller att hon förtjänade att bli mördad, men vart var hennes föräldrar? Hon var dessutom bara 20 år och förmodligen väldigt naiv vilket hennes föräldrar även borde ha förstått !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in