2024-03-27, 09:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
pga...vad?
Lär dig för fan skilja på den faktiska existensen av flera kulturer i ett land och acceptansen av detta faktum.
Acceptansen finns inte. Så vad du vill säga vet jag inte. Du följer bara dogmerna. Du är snedbildad och tror på det som de som du ser som auktoriteter säger. Varför skulle jag lyssna på dig. Du har fel om allt du säger och när man visar du har det, börjar du prata om annat eller som nu, försöker framställa andra som dumma och du som någon som vet något. Nu handlade det om Per Albins folkhem. I hemmet bor familjen. Inte andra familjer och andra obekanta huller om buller.

Citat:
Nej tillit i ett samhälle handlar mestadels om tillit till trygghet och rättvisa i samhället och inte om vilken hudfärg eller religion folk råkar ha omkring dig.
Nej det är inte sant. Det är bara något du hittat på, antingen själv eller att någon har ljugit för dig. Kan du visa någonstans i världen där det är som du säger?

För att ett multikulturellt samhälle ska hålla ihop, måste man ha repressiva lagar som trycker ned motsättningarna, med våld om så behövs. Oftast har man någon typ av garde som rycket ut och slår ned upplopp och annat med våld. Så var det hos ottomanerna, så var det hos romarna, så är det i Frankrike, så är det i USA, så är det i Singapore. Så är det överallt i alla multikulturella samhällen. Gör man inte det, blir det som i Rwanda, där en folkgrupp mördade en annan. Eller som i USA där svarta angrep asiater.

Citat:
Att påpeka faktumet av att vissa grupper besitter större privilegier i ett samhälle än andra grupper är inte "hat" kära du. inte heller att aktivt arbeta för att dessa privilegier ska försvinna och övergå till lika rättigheter och möjligheter istället.
Att förvägra "vissa" grupper av människor samma rättigheter och möjligheter som man glatt ger sig själv däremot är hat. Samt att sitta på ett forum ex. och förvara idéer om att vissa är bättre än andra och därför ska förtjäna privilegier medan andra är sämre och "förtjänar" förtryck.
Kan du visa att du har privilegier som inte beror på utbildning och intelligens eller andra personliga egenskaper. Varför avskaffar du inte dina egna vita privilegier? Varför förhindrar du lika möjligheter och rättigheter hos färgade kvinnor och män? Varför förtrycker du dem som vit kvinna. Är du ond?

För handlar det bara om hudfärg, är du förstås själv en förtryckare av färgade. Att du säger att du vill avskaffa vita privilegier, gör dig inte fri från din egen skuld utifrån din medfödda hudfärg, om du tror på dina egna teorier. Svara gärna på det här om du kan.

De som enligt din påhittade rasistiska marxistiska teorier har mest privilegier är judar, varför kräver du inta att deras privilegier avskaffas först? Pekar du ut en grupp som är under dem, som faktiskt enligt dina egna teorier är förtryckta av judar, följer du förstås inte dina egna teorier, utan plockar bara ut en, enligt dina egna teorier, av judar förtryckt grupp.

Du är inte heller för lika möjligheter och rättigheter om en grupp lyckas bättre än en annan grupp.

Men eftersom du är feg och falsk, kommer du inte att svara på mina frågor. Eller hur?
Citera
2024-03-27, 09:52
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Suck, vikingarna tillhör en art som heter homo sapiens. Denna art kan bo på olika ställen med helt skilda miljöer, och därför utveckla olika hudfärger och olika kulturer, men de är alltså fortsatt samma.

Vilken "grupp" tillhörde vikingar inbillar du dig? Vad tänkte en människa som bodde i Skåne 900 om en människa som kom från Norrland?
Fatta att "sverige" som nation, geografiskt eller "folkligt" fanns inte under vikingatiden.

och fatta också att de människor som hade möjlighet under vikingatiden glatt gav sig ut på haven och lika glatt hängde med mängder av andra människor lite överallt i världen, de tom stannade och skapade samhällen och gängade sig med andra lite överallt.

Här läs in dig lite
https://historiska.se/upptack-historien/artikel/vilka-var-vikingarna/

Du är tröttsamt okunnig och ogenomtänkt i hur du resonerar.
Lyft skallen från backen tack.

Vikingarna kanske inte formellt definierade sin stam som en "ras", men de hade en djup förståelse för grupptillhörighet och identitet snarare än att betrakta sig själva som rotlösa kosmopoliter eller världsmedborgare utan lojalitet förutom mot sig själva som individer.

Sen så fanns det inget Sverige som enhetlig nation under vikingatiden. Istället bestod området av olika stammar med sina egna regionala identiteter. De två mest kända folken var Götar, Svear och Goter, som bebodde olika delar av dagens Sverige. Det fanns en tydlig uppfattning om "vi och dem", där lojaliteten låg hos den egna gruppen.

I Vikingatiden levde människorna i små, nära sammanhållna samhällen där individernas överlevnad starkt var beroende av deras stammar, till skillnad från dagens samhälle där en person kan bete sig utan konsekvenser och ändå få stöd från staten för sin existens. Idag kan en svensk till och med gå till extremiteter som utan att behöva ta ansvar för sina handlingar, eftersom andra medborgare har begränsad makt att korrigera personens beteende. I och med att det inte fanns någon utvecklad välfärdsstat och liberalism i Skandinavien på vikingatiden kan vi med säkerhet räkna ut att individualismen inte var så stark.

Däremot är individualism och liberalism inget nytt fenomen, den fanns även i antiken, men dock i de större imperium. Ett exempel är Romarriket, där människors egenintresse bidrog till rikets förfall och sammanbrott. På liknande sätt har Babylons fall associerats med interna konflikter och bristande solidaritet, vilket beror på individuell maktsträvan och brist på gemensamhet.

Därför är det tydligt att även om vårt samhälle idag kan se funktionellt ut på ytan, är det i själva verket i förfall, med socialt kapital som stadigt minskar. Det är inte längre en fråga om ifall vårt samhälle kommer att kollapsa, utan snarare när. Vissa personer kan kämpa för att upprätthålla det med alla medel, men historien visar vart sådana Babylonprojekt leder.
Citera
2024-03-27, 10:05
Medlem
[quote=EnCarte|87796686]
Citat:
Acceptansen finns inte. Så vad du vill säga vet jag inte. Du följer bara dogmerna. Du är snedbildad och tror på det som de som du ser som auktoriteter säger. Varför skulle jag lyssna på dig. Du har fel om allt du säger och när man visar du har det, börjar du prata om annat eller som nu, försöker framställa andra som dumma och du som någon som vet något. Nu handlade det om Per Albins folkhem. I hemmet bor familjen. Inte andra familjer och andra obekanta huller om buller.

Var ärlig åtminstone, acceptansen finns inte hos sånna som tänker som dig.
Och menar du seriöst att jag mer ska tro på div stollar på flashback eller övriga sociala medier?
Jag är utbildad dvs tränad till att söka fakta, när jag ska bilda mig en uppfattning om något, och den faktan hittar jag på de institutioner som jobbar med just sådant, så tala för dig själv tack.
Och du eller nån annan av de motdebattörer jag tenderar fräsa åt har extremt sällan "motbevisat" mig ett endaste skit, och det vet du också.

Citat:
Nej det är inte sant. Det är bara något du hittat på, antingen själv eller att någon har ljugit för dig. Kan du visa någonstans i världen där det är som du säger?

För att ett multikulturellt samhälle ska hålla ihop, måste man ha repressiva lagar som trycker ned motsättningarna, med våld om så behövs. Oftast har man någon typ av garde som rycket ut och slår ned upplopp och annat med våld. Så var det hos ottomanerna, så var det hos romarna, så är det i Frankrike, så är det i USA, så är det i Singapore. Så är det överallt i alla multikulturella samhällen. Gör man inte det, blir det som i Rwanda, där en folkgrupp mördade en annan. Eller som i USA där svarta angrep asiater.

Har redan skrivit om detta, tänker inte upprepa mig.
"Den svenska tilliten har inte påverkats av ökad mångkultur"
https://www.forskning.se/2020/06/08/den-svenska-tilliten-har-inte-paverkats-av-okad-mangkultur/

Citat:
Kan du visa att du har privilegier som inte beror på utbildning och intelligens eller andra personliga egenskaper. Varför avskaffar du inte dina egna vita privilegier? Varför förhindrar du lika möjligheter och rättigheter hos färgade kvinnor och män? Varför förtrycker du dem som vit kvinna. Är du ond?

För handlar det bara om hudfärg, är du förstås själv en förtryckare av färgade. Att du säger att du vill avskaffa vita privilegier, gör dig inte fri från din egen skuld utifrån din medfödda hudfärg, om du tror på dina egna teorier. Svara gärna på det här om du kan.

De som enligt din påhittade rasistiska marxistiska teorier har mest privilegier är judar, varför kräver du inta att deras privilegier avskaffas först? Pekar du ut en grupp som är under dem, som faktiskt enligt dina egna teorier är förtryckta av judar, följer du förstås inte dina egna teorier, utan plockar bara ut en, enligt dina egna teorier, av judar förtryckt grupp.

Du är inte heller för lika möjligheter och rättigheter om en grupp lyckas bättre än en annan grupp.

Men eftersom du är feg och falsk, kommer du inte att svara på mina frågor. Eller hur?

Du menar seriöst kan jag påvisa att det finns diskriminering i samhället avseende ex. härkomst eller kön för den delen?
Här vi kan ta bostadsmarknaden som övertydligt exempel på diskriminering som ger mig som etnisk vit svensk klara privilegier kontra ex en invandrad somalier.
https://diskriminering-bostad.do.se/forekommer-det-diskriminering-pa-hyresmarknaden

Varsågod.

jag kan inte som individ "avskaffa" diskriminering av denna typ, det jag kan göra är att rösta rätt, arbeta politiskt, protestera när jag själv ser diskriminering och ex. sitta här och banka skiten ur sånna som du.
Citera
2024-03-27, 10:16
Medlem
[quote=RobertEriksson99|87796690]
Citat:
Vikingarna kanske inte formellt definierade sin stam som en "ras", men de hade en djup förståelse för grupptillhörighet och identitet snarare än att betrakta sig själva som rotlösa kosmopoliter eller världsmedborgare utan lojalitet förutom mot sig själva som individer.

Grupptillhörighet är inte vad vi diskuterar här, utan dina åsikter av att man ska värdera sin egen grupp som mer värd än andra.

Citat:
Sen så fanns det inget Sverige som enhetlig nation under vikingatiden. Istället bestod området av olika stammar med sina egna regionala identiteter. De två mest kända folken var Götar, Svear och Goter, som bebodde olika delar av dagens Sverige. Det fanns en tydlig uppfattning om "vi och dem", där lojaliteten låg hos den egna gruppen.

precis...alltså var average skånsk viking lika "rasistisk" mot norrlänningen som ex moren.

Citat:
I Vikingatiden levde människorna i små, nära sammanhållna samhällen där individernas överlevnad starkt var beroende av deras stammar, till skillnad från dagens samhälle där en person kan bete sig utan konsekvenser och ändå få stöd från staten för sin existens. Idag kan en svensk till och med gå till extremiteter som utan att behöva ta ansvar för sina handlingar, eftersom andra medborgare har begränsad makt att korrigera personens beteende. I och med att det inte fanns någon utvecklad välfärdsstat och liberalism i Skandinavien på vikingatiden kan vi med säkerhet räkna ut att individualismen inte var så stark.

Var det därför som vikingar då och då gav sig iväg på raider för att plundra, eller gav sig ut med sina små båtar på haven för att handla med massa andra grupper av människor, världen över? för att ta hem kunskaper, resurser, rikedomar etc etc...
för att de var så "beroende av sina egna stammar"?
TÄNK lite tack.

Inga samhällen, speciellt inte vi här uppe i norr, hade klarat sig speciellt bra, utan kontakt och handel med andra samhällen världen över. Det är tack vare andra folkgruppers upptäckter och resurser som vi överhuvudtaget utvecklats.

och samma går att säga idag, igen samhälle klarar sig på egen hand, vi (Sverige) är helt beroende av handel med andra länder och folk.

Citat:
Däremot är individualism och liberalism inget nytt fenomen, den fanns även i antiken, men dock i de större imperium. Ett exempel är Romarriket, där människors egenintresse bidrog till rikets förfall och sammanbrott. På liknande sätt har Babylons fall associerats med interna konflikter och bristande solidaritet, vilket beror på individuell maktsträvan och brist på gemensamhet.

Därför är det tydligt att även om vårt samhälle idag kan se funktionellt ut på ytan, är det i själva verket i förfall, med socialt kapital som stadigt minskar. Det är inte längre en fråga om ifall vårt samhälle kommer att kollapsa, utan snarare när. Vissa personer kan kämpa för att upprätthålla det med alla medel, men historien visar vart sådana Babylonprojekt leder.

Rom föll pga för stor expansionspolitik, dvs en liten elits "egenintresse".
har alltså absolut NADA med någon liberalism att göra.
Citera
2024-03-27, 10:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vilka var upprörda, övertygade feminister som skrek i högan sky, eller föräldrar med flickor.

Det får du berätta, jag läste aldrig artikeln gällande handväskan/orna som riktades mot småflickor.

Citat:
Om du menar, skrev jag. Inte, jag menar.

Vi har redan rett ut detta. Kvinnor har alltid arbetat som bönder, som fabriksarbetare, på tvätterier, som tjänstefolk, etc etc. Utöver detta har de alltid tagit huvudansvaret för hem och barn, vilket inte var så lite när det inte fanns maskiner eller kylskåp.

Citat:
Troligen? Vad baserar du det på? En önskan. Det fanns tillfällen när man troligen samarbetade, t.ex. när man jagade in fisk i fällor, eller liknande. Det förekom säkert att männen samlade in saker, men det var inte normen. Det finns egentligen inte mycket som pekar på det. Det är som i alla samhällen som varit. Man delade in arbetet efter fysiska förutsättningar. Männen det mer fysiska och kvinnor det lättare. Allt annat vore dumt. Sen måste förstås någon ta hand om barnen. Det var inte männen.

Ok, så männen var ute och jagade och krigade och kvinnorna gjorde allt det andra. Tja det låter som det alltid har varit. Kvinnorna har stått för två tredjedelar av allt arbete medans männen sprungit runt och lekt krig och skjutit nåt rådjur då och då.

Citat:
Men de har levt in i vår tid. Googla. Jag har läst väldigt mycket, det mesta från böcker. Jag kan inte hålla reda på allt jag läst och var. Kommer du fram till att jag har fel får du väl visa det. Jag vet i alla fall att man hittat gamla, enkla dockor.

Men nutida stammar är starkt påverkade av omvärlden. Jag har också läst och sett väldigt mycket, men som sagt, har aldrig hittat så detaljerade beskrivningar om hur och med vad barnen lekte eller hur de delade upp arbetet. Det mesta man läser om detta är spekulationer och kvalitativa gissningar utifrån nåt skelett man hittat eller från olika jordlager/lämningar, grottmålningar och liknande.

Man hittade till exempel ett skelett efter en 16 årig tjej i ett vattenfyllt hål i en grotta i djungeln i Sydamerika. Hennes lårben var lika grova som en nutida genomsnittlig man i 35 års åldern. De var mycket starkare och uthålligare, de var inte som oss eller ens som nutida stammar. Man vet att de vandrade över stora ytor. Att många samexisterade med neandertalarna under mycket lång tid.

Citat:
Men skillnaderna är fler och beror på biologin. Hur vi är skapade av naturen, inte bara av samhället och normer. De kan ändras men människan består och kan bara tvingas att agera mot sin natur med tvång eller tryck. Det mår de inte bra av.

Nej ingen mår bra av att tvingas in i mallar/roller de inte mår bra av. Många hemmafruar på 50-talet mådde inte bra till exempel. Och dåtida borgarklassens hemmagående uttråkade kvinnor drabbades av hysteri och fick gå till doktorn för att få en förlösande orgasm då och då.

Citat:
Har ingen aning om vad du vill jag ska utveckla då stycket innehöll flera saker.
Dina egna känslor?
Att du inte kunde komma ihåg Butlers namn?
Att feminismen normer för hur kvinnor bör vara, bygger på hur lesbiska kvinnor känner och är, inte heterosexuella kvinnor?

Jag tycker vi lämnar Simone och Judith därhän nu, shall we? Jag har som sagt ingen koll på något de skrivit eller uttalat sig om. Men om du säger att de var manhaftiga lebbor som satte sin lesbiska manhaftiga prägel på omvärlden så har du säkert rätt. Kanske därför som kvinnor började bära byxor rent av och klippte håret kort på 20-talet?
Senast redigerad av Jenny9 2024-03-27 kl. 10:44.
Citera
2024-03-27, 10:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Fast stämmer det där helt? Många "bossgirls" kallar sig feminister och vill hellre prata bolagsstyrelse än hur man kan hjälpa verkligt fattiga och lidande kvinnor. Detta har jag sett med egna ögon. Jag tycker att jag som inte kallar mig feminist är mycket mer feminist i praktiken än många jag träffat som kallar sig feminister.
Jag har hjälpt dessa kvinnor mycket mer än många av dessa damer i samhällets toppskikt.

Visst finns det en högerfeminism också. Den handlar bara om att just "jag" ska få göra vad jag vill, skit i andra kvinnor.
Citera
2024-03-27, 10:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hela din världsbild är materialism och pengar. Det är allt du kan föreställa dig. I ett lågskattesamhälle där vi inte måste försörja en massa främlingar via skattesedeln är det inte särskilt svårt - det är inte så svårt som många tror. Lönerna har dessutom kraftigt dumpats på grund av massinvandring och att kvinnor ska konkurrera med män överallt i arbetslivet.

Svenska samhället är idag strukturerat på det viset att svenska kvinnor ska slita på jobbet och sedan via sin inbetalade skatt försörja andra folkslags kvinnor och barn så att invandrare kan föda hur många barn som helst och bli försörjda istället för att vi ser till att svenska kvinnor kan skaffa barn. Hur är det rimligt att svenska kvinnor ska slita för att försörja andra folkslags barn? Hur är det rimligt att svenska kvinnor ska må dåligt, gå in i väggen och känna otrygghet i vardagen så att somalier kan skaffa 10 ungar och stanna hemma?

Nämen ojdå, jag som trodde jag levde någorlunda sparsamt och downsizat. Så är allt jag kan föreställa mig materialism och pengar

Jag undrar fortfarande - hur länge ska kvinnor gå hemma? Eller ska kvinnor inte jobba alls? Ska skola och vård avvecklas då eller?

Ska alla invandrare bort, även de som jobbar och betalar skatt och aldrig har gjort skada?
Senast redigerad av Jenny9 2024-03-27 kl. 11:05.
Citera
2024-03-27, 11:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Var ärlig åtminstone, acceptansen finns inte hos sånna som tänker som dig.
Och menar du seriöst att jag mer ska tro på div stollar på flashback eller övriga sociala medier?
Jag är utbildad dvs tränad till att söka fakta, när jag ska bilda mig en uppfattning om något, och den faktan hittar jag på de institutioner som jobbar med just sådant, så tala för dig själv tack.
Och du eller nån annan av de motdebattörer jag tenderar fräsa åt har extremt sällan "motbevisat" mig ett endaste skit, och det vet du också.
Du är förstås själv en stolle på Flashback och sociala medier, enligt dig själv nu. Jag har jag visst visat att du har fel, även att dina teorier är rasistiska. Vilket är uppenbart då du bara pratar om hudfärg som vilken nazist som helst.
Att du kan googla imponerar inte, de flesta behöver ingen utbildning för det, mer än du då.

Citat:
Har redan skrivit om detta, tänker inte upprepa mig.
"Den svenska tilliten har inte påverkats av ökad mångkultur"
https://www.forskning.se/2020/06/08/den-svenska-tilliten-har-inte-paverkats-av-okad-mangkultur/

Eftersom internationella studier visar att den minskar, enligt din egen länk, så är den här bara en anomali. Internationella undersökningar visar faktiskt att jag har rätt. Även om det jag pratar om, är mellan olika grupper, inte inom grupper. Det här är en sidofråga

Lite citat, för du har väl läst själva undersökningen?

Citat:
Putnams hypotes har också gjorts i flera sammanhang i Sverige.
Resultaten har tenderat att peka på vissa svaga samband mellan lokal etnisk mång-
fald och lägre grad av social tillit.

Citat:
Hans huvudslutsats är att ”Etnisk mångfald på kommunal nivå är korrelerad med lägre tillitsnivåer bland
innevånarna
Så man säger att den minskar, enligt undersökningar andra gjort, samtidigt som deras egen undersökning visar att den inte gjort det. Så resultatet känns inte solklart.

Rothstein, som är en av de som gjort undersökningen, är förstås en privilegierad jude, enligt dina egna teorier, som genom strukturer vill bevara sina privilegier. Eller så är dina teorier fel. Välj själv.

Sen kan väl även jag googla, faktiskt utan utbildning, självlärd och få fram nyare undersökningar, som visar något annat.
https://www.altinget.se/artikel/tilliten-minskar-klart-samband-med-inkomstnivaaer

Citat:
Du menar seriöst kan jag påvisa att det finns diskriminering i samhället avseende ex. härkomst eller kön för den delen?
Här vi kan ta bostadsmarknaden som övertydligt exempel på diskriminering som ger mig som etnisk vit svensk klara privilegier kontra ex en invandrad somalier.
https://diskriminering-bostad.do.se/forekommer-det-diskriminering-pa-hyresmarknaden
Varsågod.

jag kan inte som individ "avskaffa" diskriminering av denna typ, det jag kan göra är att rösta rätt, arbeta politiskt, protestera när jag själv ser diskriminering och ex. sitta här och banka skiten ur sånna som du.
Så du skriver om något annat då. Vad var det jag sa?
Så du har alltså tänkt syssla med symbolhandlingar för att behålla dina vita privilegier. Det är din plan. Samtidigt som du kräver att "andra" ska överge sina. Förklara varför du menar att du har rätt att behålla dina, men inte andra sina. Det som var själva frågan.

Frågan om de mest privilegierade hoppade du förstås över. Men sån är du hela tiden.
Citera
2024-03-27, 12:49
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
På en timme om dagen hinner man inte arbeta ihop sin lön.

Sen i övrigt, du förstår att vi inte diskuterar detta på individnivå va?

Varför är du emot 6-timmars arbetsdag eller 4-dagars arbetsvecka?

Prova att starta eget företag sen kommer du aldrig mer behöva undra över den frågan.
Citera
2024-03-27, 13:27
Medlem
Citat:
Nämen ojdå, jag som trodde jag levde någorlunda sparsamt och downsizat. Så är allt jag kan föreställa mig materialism och pengar

Det är det enda du pratar om, så ja. Men det är självfallet vad man kan förvänta sig av en hjärna marinerad i vänsterideologi.

Citat:
Jag undrar fortfarande - hur länge ska kvinnor gå hemma? Eller ska kvinnor inte jobba alls? Ska skola och vård avvecklas då eller?

Dina tramsiga halmgubbar kan du ta med någon annan. Det handlar inte om att kvinnor inte ska jobba alls. Det handlar om att strukturera samhället så att inget någonsin får stå i vägen för en svensk kvinna som vill bli mamma. Hela samhället måste vara byggt kring kärnfamiljen, och allt som är skadligt för kärnfamiljen, så som feminism, men även mycket annat, måste bekämpas.

Citat:
Ska alla invandrare bort, även de som jobbar och betalar skatt och aldrig har gjort skada?

Jag noterar att det inte rör dig i ryggen att svenska kvinnor ska jobba och slita tills de mår både psykiskt och fysiskt dåligt för att försörja invandrare. Du verkar inte ha någon invändning mot att svenska kvinnan ska ge upp tanken på att bilda familj och istället jobba ihjäl sig för att försörja invandrarens kvinna som går hemma och föder barn efter barn. Den svenska feminismen och samhället i ett nötskal, och det sorgliga är att så många kretiner tror att vi måste leva såhär.
Citera
2024-03-27, 13:51
Medlem
Feminismen känns numera som en rörelse fullt med helt fel sorts medlemmar.
Elaka människor bara. Vissa verkar inte riktigt kloka. På en del syns det rent av utåt.
Sedan gör de inget för att hjälpa någon heller på riktigt. Tyckande är deras grej. Samtidigt far människor illa på riktigt. Manshatare och passiv skenempati för lidande kvinnor.
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-03-27 kl. 13:53.
Citera
2024-03-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
I särklass det mest kloka och bäst förklarade inom ämnet som jag någonsin läst.
Hatten av.

Önskar att denna text nådde så många svenska kvinnor det bara går!

Kvinnorna, särskilt unga kvinnor, nås bäst genom estetiskt tilltalande videos av andra kvinnor på sociala medier som TikTok där "trad wife"-trenden numera är väldigt stor. Så stor att till och med svenska statliga propagandaorgan som SVT har börjat få panik trots att trenden existerat och varit stor i flera år nu. Traditionella värderingar måste säljas in till unga kvinnor på ett smart och estetiskt sätt, precis på samma sätt som feminismen sålde in sin lögn och narrativ till unga kvinnor i decennier att det var befriande, stärkande, självförverkligande och så vidare med en så kallad "girl boss". Feminismen visade upp något som estetiskt tilltalande i en feministisk "girl boss" men som i själva verket bestod av ett liv som slutade i ensamhet, depression, utan familj och barnlöshet. Högern har äntligen, sakta men säkert, förstått vikten av propaganda, för dessa TikTok-videos med "trad wifes" är förstås en form av propaganda fast för en bra sak.

Reaktionerna på denna trend är väldigt talande i sig. Feministerna är verkligen helt vansinniga över att det mest naturliga som finns, nämligen att skaffa familj och barn och uppfostra dem själv, framställs som något positivt. Det säger allt man behöver veta om feminismen egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in