Citat:
Ursprungligen postat av
Homogeneous-Evil
Du vill spela lite dum även i denna tråd?
PERSONANGREPP!!!
Citat:
Står klart och tydligt att samtliga bråte har dokumenterats,
Nej, rapporten räknar upp ett löjligt litet antal balkbitar hit och dit, men de är samtliga från WTC 1-2. Tråden handlar fortfarande om WTC 7 och här säger rapporten precis i det stycke
1.3.2 som du refererar till, raka motsatsen till vad du hävdar:
• No pieces could be unambiguously identified as being from WTC 7.
Hur du får det här till att:
alla rasmassorna dokumenterats INNAN de flyttades
...är nog tyvärr något du i vanlig ordning bör ta med din stackars läkare.
Jag har inte den kompetensen.
Citat:
står klart och tydligt varför det var svårt att fastställa ursprunget osv osv.
Om alla rasmassorna från WTC 7 dokumenterades innan de flyttades så ska de per definition vara möjliga att identifiera som tillhörande just WTC 7.
Om inte, så har de per definition inte dokumenterats.
Citat:
Bara för att du tror det är någit mystiskt med allt du inte förstår så är det inte så.
Uppenbarligen tillräckligt mystiskt för att du helt ska snurra till det.
Nej, det blir bara
mystiskt om förstörandet av brottsplatsen och all forensisk bevisning innan en brandteknisk utredning tillsattes, INTE var led i en aktiv mörkläggning av vad som verkligen skedde med WTC 7 den dagen.
Bara då.
Citat:
Från NIST finns det 43 rapporter på omkring 10000 sidor, har du läst igenom alla dessa för att kunna uttala dig om att något inte står rätt till?
Det är ju inte första gången som just den här frågan har diskuterats här på forumet och nej, jag har fortfarande inte hittat någon dokumentation av WTC 7's rasplats innan rasmassorna fraktades bort, ej heller av rasmassorna, inklusive allt stål.
Det har du, men länkade av misstag till en rapport som uttryckligen säger precis motsatsen av det du vill bevisa?
Du får en chans till.
Citat:
Har du sen rätt kunskap att uttala dig om att något är fel eller kör du med taktiken även här att det är bättre att tro på en källaranalys där man aldrig får se rapporten?
Det går utmärkt att citera det du menar inte stämmer och förklara varför.
Så här långt så har det ju inte gått så bra för dig.
I den här tråden heller....
Citat:
Något du kommer förstå när du går igenom alla dessa 43 rapporter är att det står om samtliga byggnader lite blandat men jag förstår att du vill cherry picka lite igen?
Då letar du reda på det material som du menar säger något annat.
Citat:
Du påstår att exakt 0 promille stål har hittats från byggnad 7 och det vill jag att du läser igenom de 43 rapporterna och påvisar, det var alltså inte om de andra byggnaderna jag ville du skulle bevisa ditt påstående om.
Igen, det är vad ansvariga utredare själva säger:
Här har du andra uppgifter?