2024-02-04, 00:50
Medlem
Är det någon som har film intervju av en rysk officer som förklarar hur 9/11 attacken gick till?

Hittade den av en slump på Youtube, för 10 år sedan. Men nu hittar jag den inte alls. Mycket korkat att jag inte sparade en kopia av den. Är det någon som har den?

Den förklaringen var den mest relevanta jag sett av allt annat trams som de försöker vilseleda med.
Citera
2024-02-22, 21:40
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izvek
Är det någon som har film intervju av en rysk officer som förklarar hur 9/11 attacken gick till?

Hittade den av en slump på Youtube, för 10 år sedan. Men nu hittar jag den inte alls. Mycket korkat att jag inte sparade en kopia av den. Är det någon som har den?

Den förklaringen var den mest relevanta jag sett av allt annat trams som de försöker vilseleda med.

Är det denna?
https://m.youtube.com/watch?v=9YF5Xh4lmYY
Citera
2024-03-27, 05:17
Medlem
Nej. Det var en talkshow kan man säga. En american som intervjuade denna officer. en väldigt stor studioinspelning med en publik.
Intervjun varade i nästan 4 timmar vill jag minnas.

Allt han sa var mycket trovärdigt och amerikanen ställde helatiden dom kniviga frågorna som man ville få svar på.
Citera
2024-05-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Eh…

Vilka bevis har du för att ”resten av världens ingenjöre känner knappt till B7 alls”….? Eller är det bara vad du tror och tycker…?

Eh…. 2
Nej, UAF undersökning säger inte alls att B7 inte kunde ha kollapsat så där p g a brand… De föreslår att den inte kan ha gjort det… Men du glömde ju att svara på hur denna undersökning mottagits och resulterat i…. Men skyltar med att du svalde allt okritiskt med hull o hår för det passade din åsikt…
En sak är 100% bevisad.

Ansvariga dammsög WTC7's rasplats på allt bevismaterial (inklusive allt stål), fraktade bort det i skytteltrafik, högg upp det (förstörde all forensisk bevisning), sålde och skeppade ut det till högstbjudande INNAN de sent-omsider lät genomföra en 'utredning' av hur och varför byggnaden kollapsade som den gjorde = mörkläggning.

Så, varför denna minst sagt massiva mörkläggning om det inte fanns något att mörklägga?

Vet du det?
Senast redigerad av onopono 2024-05-21 kl. 20:20.
Citera
2024-05-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
En sak är 100% bevisad.

Ansvariga dammsög WTC7's rasplats på allt bevismaterial (inklusive allt stål), fraktade bort det i skytteltrafik, högg upp det (förstörde all forensisk bevisning), sålde och skeppade ut det till högstbjudande INNAN de sent-omsider lät genomföra en 'utredning' av hur och varför bygganden kollapsade som den gjorde = mörkläggning.

Så, varför denna minst sagt massiva mörkläggning om det inte fanns något att mörklägga?

Vet du det?

Är du här och spy lite lögn och desinformation?
Du är medveten om att alla rasmassorna dokumenterats INNAN de flyttades, säg bara till så tar jag fram massor av dokumentation som du kan läsa.
Citera
2024-05-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Är du här och spy lite lögn och desinformation?
Du är medveten om att alla rasmassorna dokumenterats INNAN de flyttades, säg bara till så tar jag fram massor av dokumentation som du kan läsa.
Till.
Citera
2024-05-21, 20:36
Medlem
Citat:
Till.

Du får börja med denna rapport
https://tsapps.nist.gov/publication/...?pub_id=101019

Läs speciellt under 1.3.2 så ser du att inget har gömt undan.
Man sålde dessutom inget innan dokumentationen var klar.
Senast redigerad av Homogeneous-Evil 2024-05-21 kl. 20:58.
Citera
2024-05-21, 21:51
Medlem
Citat:
Du får börja med denna rapport
https://tsapps.nist.gov/publication/...?pub_id=101019

Läs speciellt under 1.3.2 så ser du att inget har gömt undan.
Man sålde dessutom inget innan dokumentationen var klar.
Om jag inte missminner mig så lyckades NIST med att hitta mindre än 3 promille (vikt) av stålet från WTC 1-2, och exakt NOLL promille av stålet från WTC 7, som ju frågan gäller (WTC 1-2 tar jag gärna senare).

Här har du nya sensationella uppgifter?

Citera, förklara och hänvisa till källa.

Edit: Från din länkade rapport:
• No pieces could be unambiguously identified as being from WTC 7.
Sic.
Senast redigerad av onopono 2024-05-21 kl. 21:56.
Citera
2024-05-21, 22:13
Medlem
Citat:
Om jag inte missminner mig så lyckades NIST med att hitta mindre än 3 promille (vikt) av stålet från WTC 1-2, och exakt NOLL promille av stålet från WTC 7, som ju frågan gäller (WTC 1-2 tar jag gärna senare).

Här har du nya sensationella uppgifter?

Citera, förklara och hänvisa till källa.

Edit: Från din länkade rapport:
Sic.

Om du läser rapporten så ser du varför det var svårt att identifiera bråtet att tillhört just byggnad 7, men du vill väl att någon i sin källare skulle analyserat det istället?
Visa nu på att endast den lilla delen du påstår hittades, jag hänvisade dig till en rapport av väldigt många.

Du som säger du inte misstror allt och alla, visa nu de officiella dokumenten på ditt påstående för vad du minns litar jag definitivt inte på med din track record.
Citera
2024-05-21, 22:32
Medlem
Citat:
Om du läser rapporten så ser du varför det var svårt att identifiera bråtet att tillhört just byggnad 7, men du vill väl att någon i sin källare skulle analyserat det istället?
Nej, jag vill att du citerar och hänvisar till dina bevis för det här:
Dvs, din länkade rapport bevisar ju tvärtom motsatsen till det du hävdar att den bevisar.

Du kanske av misstag länkade till fel rapport?

Citat:
Visa nu på att endast den lilla delen du påstår hittades, jag hänvisade dig till en rapport av väldigt många.
Lol. Hur "väldigt många" då?

Citat:
Du som säger du inte misstror allt och alla,
LÖGN!!!

Citat:
visa nu de officiella dokumenten på ditt påstående för vad du minns litar jag definitivt inte på med din track record.
Vad jag minns och inte minns avseende WTC 1-2 är inte ämnet för tråden.

Håll dig till trådämnet, WTC 7.
Citera
2024-05-21, 22:44
Medlem
Citat:
Nej, jag vill att du citerar och hänvisar till dina bevis för det här:
Dvs, din länkade rapport bevisar ju tvärtom motsatsen till det du hävdar att den bevisar.

Du kanske av misstag länkade till fel rapport?

Lol. Hur "väldigt många" då?

LÖGN!!!

Vad jag minns och inte minns avseende WTC 1-2 är inte ämnet för tråden.

Håll dig till trådämnet, WTC 7.

Du vill spela lite dum även i denna tråd?
Står klart och tydligt att samtliga bråte har dokumenterats, står klart och tydligt varför det var svårt att fastställa ursprunget osv osv.
Bara för att du tror det är någit mystiskt med allt du inte förstår så är det inte så.

Från NIST finns det 43 rapporter på omkring 10000 sidor, har du läst igenom alla dessa för att kunna uttala dig om att något inte står rätt till? Har du sen rätt kunskap att uttala dig om att något är fel eller kör du med taktiken även här att det är bättre att tro på en källaranalys där man aldrig får se rapporten?

Något du kommer förstå när du går igenom alla dessa 43 rapporter är att det står om samtliga byggnader lite blandat men jag förstår att du vill cherry picka lite igen?

Du påstår att exakt 0 promille stål har hittats från byggnad 7 och det vill jag att du läser igenom de 43 rapporterna och påvisar, det var alltså inte om de andra byggnaderna jag ville du skulle bevisa ditt påstående om.
Senast redigerad av Homogeneous-Evil 2024-05-21 kl. 22:57.
Citera
2024-05-21, 23:21
Medlem
Citat:
Du vill spela lite dum även i denna tråd?
PERSONANGREPP!!!

Citat:
Står klart och tydligt att samtliga bråte har dokumenterats,
Nej, rapporten räknar upp ett löjligt litet antal balkbitar hit och dit, men de är samtliga från WTC 1-2. Tråden handlar fortfarande om WTC 7 och här säger rapporten precis i det stycke 1.3.2 som du refererar till, raka motsatsen till vad du hävdar:
Hur du får det här till att:
alla rasmassorna dokumenterats INNAN de flyttades
...är nog tyvärr något du i vanlig ordning bör ta med din stackars läkare.

Jag har inte den kompetensen.

Citat:
står klart och tydligt varför det var svårt att fastställa ursprunget osv osv.
Om alla rasmassorna från WTC 7 dokumenterades innan de flyttades så ska de per definition vara möjliga att identifiera som tillhörande just WTC 7.

Om inte, så har de per definition inte dokumenterats.

Citat:
Bara för att du tror det är någit mystiskt med allt du inte förstår så är det inte så.
Uppenbarligen tillräckligt mystiskt för att du helt ska snurra till det.

Nej, det blir bara mystiskt om förstörandet av brottsplatsen och all forensisk bevisning innan en brandteknisk utredning tillsattes, INTE var led i en aktiv mörkläggning av vad som verkligen skedde med WTC 7 den dagen.

Bara då.

Citat:
Från NIST finns det 43 rapporter på omkring 10000 sidor, har du läst igenom alla dessa för att kunna uttala dig om att något inte står rätt till?
Det är ju inte första gången som just den här frågan har diskuterats här på forumet och nej, jag har fortfarande inte hittat någon dokumentation av WTC 7's rasplats innan rasmassorna fraktades bort, ej heller av rasmassorna, inklusive allt stål.

Det har du, men länkade av misstag till en rapport som uttryckligen säger precis motsatsen av det du vill bevisa?
Du får en chans till.

Citat:
Har du sen rätt kunskap att uttala dig om att något är fel eller kör du med taktiken även här att det är bättre att tro på en källaranalys där man aldrig får se rapporten?
Det går utmärkt att citera det du menar inte stämmer och förklara varför.

Så här långt så har det ju inte gått så bra för dig.

I den här tråden heller....

Citat:
Något du kommer förstå när du går igenom alla dessa 43 rapporter är att det står om samtliga byggnader lite blandat men jag förstår att du vill cherry picka lite igen?
Då letar du reda på det material som du menar säger något annat.

Citat:
Du påstår att exakt 0 promille stål har hittats från byggnad 7 och det vill jag att du läser igenom de 43 rapporterna och påvisar, det var alltså inte om de andra byggnaderna jag ville du skulle bevisa ditt påstående om.
Igen, det är vad ansvariga utredare själva säger:
Här har du andra uppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in