2024-03-26, 22:44
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är helt normala uppgifter som inte säger något om utredningen - så vad menar du?

Detta är det definitivt inte några "helt normala uppgifter":
Tonårspojken uppgav först att han och Maja skildes åt, men ändrade senare sin version till att Maja visat honom ett ”hemligt ställe” vid en järnvägsbro, enligt Expressens uppgifter.

Polisen fokuserade då sitt sökande på järnvägsbroar – och det var vid en sådan som Majas kropp senare hittades. Kroppen låg i grunt vatten precis vid strandkanten och hade skador som visade att hon utsatts för kraftigt våld, erfar Expressen.
Det kommer ju inte från någon presskonferens utan det är "uppgifter till Expressen" och ska inte komma ut under pågående förundersökning. Så antingen har Expressen en källa som ljugit ihop det för att tjäna en hacka eller så har någon på polisen läckt detta och i så fall är det är allvarligt.
Citera
2024-03-26, 22:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Detta är det definitivt inte några "helt normala uppgifter":
Tonårspojken uppgav först att han och Maja skildes åt, men ändrade senare sin version till att Maja visat honom ett ”hemligt ställe” vid en järnvägsbro, enligt Expressens uppgifter.

Polisen fokuserade då sitt sökande på järnvägsbroar – och det var vid en sådan som Majas kropp senare hittades. Kroppen låg i grunt vatten precis vid strandkanten och hade skador som visade att hon utsatts för kraftigt våld, erfar Expressen.
Det kommer ju inte från någon presskonferens utan det är "uppgifter till Expressen" och ska inte komma ut under pågående förundersökning. Så antingen har Expressen en källa som ljugit ihop det för att tjäna en hacka eller så har någon på polisen läckt detta och i så fall är det är allvarligt.
Vi är helt överens om det.
Citera
2024-03-26, 22:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalformaga
Missade skriva von utfall, men har lagt till det i orginal posten. Det är två troll, Nicke o utfall som sitter o skriver ren skit om bo.
Du påstår att dom skriver ren skit om BO. Jag ser info.
Här har du ett till troll som du vill kalla dom men du får läsa alla 58 inläggen själv av Backad i tråden.
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1539294&threadid=359 5075

När du ändå är igång kan du läsa von-Utfalls alla inlägg också. Många troll i tråden...
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=501641&threadid=3595 075
Citera
2024-03-26, 22:52
Medlem
Venators avatar
Citat:
Enligt grevens sammanställning så kommer all info om bos påstådda rymning från von utfall och Nickenyfiken, Nicke har vid flera tillfällen som jag uppmärksammat försökt sig på att förtala bo med både spekulationer och direkt smutskastning.

"Om Majas rymning till sin dåvarande pojkvän i Norrköping:
- Maja har rymt vid flertal tillfällen. Till sin pojkvän i Norrköping, från skolan och från skolutflykter.
- Maja rymde till sin pojkvän 2023. Hon fick tydliga, enkla riktlinjer från expojkvän i telefon, så hon klarade det. Efter det spärrade hennes föräldrar telefonen så hon inte skulle va så impulsiv.
- Halvvägs till Norrköping ska hon ringt hem och berättat om det, men vet inte om hon blev hämtad eller fick vara där tiden hon tänkt (Von-utfall)
- Maja kunde "busa" genom att sticka från utflykter. När det inte var kul längre ringde hon hem för upphämtning. (Von-utfall)
- Finns registrerat i skolan att hon avvikit självmant från skolan samt skolutflykt. (Nickenyfien1234)"

Förstår inte vad som skulle vara förtal och smutskastning i detta? Hon var som hon var, en levnadsglad tjej men med en intellektuell funktionsnedsättning. Möjligen kan man ha synpunkter på att alls diskutera hennes eller MGM:s karaktär och beteenden, utifrån respekt för deras anhöriga och deras utsatta situation, men just detta hör väl till det mer oproblematiska som kommit fram i tråden.

Har du något enda belägg som visar att det skulle vara fel i sak det som dessa användare hävdar?
Citera
2024-03-26, 22:59
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Missade skriva von utfall, men har lagt till det i orginal posten. Det är två troll, Nicke o utfall som sitter o skriver ren skit om bo.

Jag har inte förtalat BO utan citerat neutralt vad min sambo säger. Nickenyfiken är den som la in värdering i BOs klädsel
Citera
2024-03-26, 23:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du påstår att dom skriver ren skit om BO. Jag ser info.
Här har du ett till troll som du vill kalla dom men du får läsa alla 58 inläggen själv av Backad i tråden.
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1539294&threadid=359 5075

När du ändå är igång kan du läsa von-Utfalls alla inlägg också. Många troll i tråden...
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=501641&threadid=3595 075
Vad är info i din tanke?
De som skriver det som bekräftar det du tänker?
Citera
2024-03-26, 23:05
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
OK - så nu skall vi etablera en trådsanning som säger att hon var resultat av inavel ... på vilken grund då?

Ingen har påstått att BO var inavlad men du kan utan vidare helt utesluta att den risken finns? BOs handikapp kanske var förvärvat, men det kan också vara resultat av inavel - om hon nu var inavlad. Något vi inte vet något om men knappast med säkerhet kan avfärda.
Citera
2024-03-26, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Jag har inte förtalat BO utan citerat neutralt vad min sambo säger. Nickenyfiken är den som la in värdering i BOs klädsel
Det är förtal det du skriver - oavsett om din sambo sagt det eller inte. Oavsett om det är sant eller inte osv.

Däremot är det inte fakta du skriver om du inte kan styrka det ... men när det gäller att solka ner BO och gullprata om GM är inte fakta viktigt i tråden ... så du gör bra ifrån dig -- fortsätt häva ur dig obekräftat skit som får BO och hennes föräldrar att framstå i dålig dager .. Tråden älskar det.

Jag älskar det inte. Tvärtom.
Citera
2024-03-26, 23:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Ingen har påstått att BO var inavlad men du kan utan vidare helt utesluta att den risken finns? BOs handikapp kanske var förvärvat, men det kan också vara resultat av inavel - om hon nu var inavlad. Något vi inte vet något om men knappast med säkerhet kan avfärda.
Utesluta att risken finns??

Skojar du med mig?

Edit
Men sånt skit har nog sin plats i tråden det också -- bara du inte kritiserar polisen så får du framföra vilka sjuka fantasier som helst om BO...
Citera
2024-03-26, 23:07
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Det är förtal det du skriver - oavsett om din sambo sagt det eller inte. Oavsett om det är sant eller inte osv.

Däremot är det inte fakta du skriver om du inte kan styrka det ... men när det gäller att solka ner BO och gullprata om GM är inte fakta viktigt i tråden ... så du gör bra ifrån dig -- fortsätt häva ur dig obekräftat skit som får BO och hennes föräldrar att framstå i dålig dager .. Tråden älskar det.

abow mannen nu förtalar du han
Citera
2024-03-26, 23:10
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:

nu fattar jag ingenting var har jag förtalat hon och var har jag gullat med GM
Citera
2024-03-26, 23:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
nu fattar jag ingenting var har jag förtalat hon och var har jag gullat med GM
Ok -- så dina uttalanden om BO har syftat till att framställa henne i bra dager?
GM har du sannerligen inte förtalat - utan klätt in i bomull och förståelse.
Nästan så vi alla vill krama om det stackars lilla barnet ...

Vi kan konstatera i alla fall att du inte kan belägga ett enda av dina uttalanden med källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in