Citat:
Dels kan de söka ändå - dels fanns här skäl för att söka eftersom hon hade IF.Micro, micro micro…… Att du fortfarande inte har fattat hur saker funkar är verkligen beklämmande. Hur många gånger ska jag och andra behöva tala för dig att 1) Det är svårt att leta efter någon när man inte vet ens i vilken stad man ska leta. 2) Polisen har inte lagliga befogenheter att bara börja leta efter någon om det inte finns anledning att anta brott eller eller det finns skäl för en sökinsats enligt lagen om skydd mot olyckor.
Dels så försökt inte ens berätta för mig - tror jag är mer insatt än du faktiskt.
Citat:
Del repeterar du nu enbart trådsanningar - dels är kravet att de skulle agerat, inte att de skulle dra igång skallgång över hela Sverige.
Ja, det är precis så det är. Det finns ingen rim och reson i att dra igång en sökinsats i både Kinna, Norrköping och Stockholm bara för att Maja 17 är försvunnen i Marks kommun.
Citat:
Jag skrattar ihjäl mig - du är definitivt inte polischef eller motsvarande. Du är ju bara en spekularande mupp.
Det märks verkligen att du inte arbetar med ett yrke som kräver någon form av kvalificerat beslutsfattande, ex.vis polischef. För om så vore fallet hade väl all personal varit uppbunden med att leta efter försvunna individer dagarna i ända.
Citat:
Bra - då bör ju polisen kunna förklara vad som var så mycket mer prioriterat än att ens påbörja något.
Det är alltid fråga om resuser. Resurser är aldrig oändliga. Sådana hänsyn har tagits när lagstiftningen utformandes. Försök att få in det i din tröga lilla hjärna nu.
Varför pratade de inte med MGM redan på lördagen t ex.