2024-03-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Kläggmedias fascination för kriminella är motbjudande. Allra helst ska det vara en med invandrarbakgrund. Då kittlar det skönt mellan benen på dessa avskrap.
Håller fullstänigt med dig.
Citera
2024-03-26, 11:53
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Till Paolos fördel kan man säga att han iaf tog chansen o gjorde nåt bra av sitt liv. Mer än man kan säga om de gängkriminella som lyfts upp av media idag.. de lever kvar i sin värld o promotas av massa batikkärringar som tycker de är "spännande".

Fast det finns många av dem som gör något positivt också, Dree Low har lagt ner musiken helt och fokuserar på sin välgörenhetsorganisation, även plockat bort mycket musik, 1cuz har också tagit enormt avstånd från sin tidigare musik då han pratat om hur det påverkar småbarn, längre bak har vi Sebbe Staxx som satt inne hela tiden men idag är en kristen predikant, finns gott om exempel på gängkriminella som lyfts upp av media och gjort en helomvändning
Citera
2024-03-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggdansaren
Han beter sig mer oreko och osympatiskt än kemo. Får mer kriminella vibbar av honom helt ärligt.

Ja hade man fått gissa baserat på sin stereotyper så hade jag också landat där. Men ibland har magkänslan fel.
Citera
2024-03-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porros
Japp, rätt snubbe.
Han åkte på vapenbrott, fängelse 9 mån.
B2199-20 (2020-08-19)

Hej, är det Lund TR?
Citera
2024-03-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Ja hade man fått gissa baserat på sin stereotyper så hade jag också landat där. Men ibland har magkänslan fel.

Fast när man läser artikeln om hur han uttalat sig och vad som hände ( har ej läst FUP) så tycker jag det stämmer överens med vad man sett på tv. Han verkar deep Down va en bra kille
Citera
2024-03-26, 12:38
Medlem
1754s avatar
Undrar om dom andra deltagarna fick reda på att dom har en gängkriminell bland sig på ön?

Den där somaliska socialarbetaren känns tveksam även han.
Citera
2024-03-26, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4202
Någon som sitter på domen?

DOM B 1792-20

https://gofile.io/d/PLGwlI
Citera
2024-03-26, 13:58
Avslutad
Citat:
DOM B 1792-20

https://gofile.io/d/PLGwlI

HOVRÄTTSDOM B 2791-20

https://gofile.io/d/P6EHOn
Citera
2024-03-27, 09:10
Medlem
Citat:
HOVRÄTTSDOM B 2791-20

https://gofile.io/d/P6EHOn

Sjukaste i fallet är väl att alla involverade är väl redan ute? Den där Alejandro bor ju i Lund bredvid en högstadie. De klart myndigheterna tycker att en sån person ska bo bredvid en högstadieskola och sedan så undrar dom vart all knark, våld och brott kommer ifrån. De frågar sig hur kan brott och knark infinna sig i en skola?!!

Har jag fel? Eller fick han livstid denna gången? Lagen är märklig i Sverige att du in begå brott gång på gångna och straffen är aldrig ett straff utan mer en skön internet semester där du får träffa likasinnade
Senast redigerad av WhatTheHeck 2024-03-27 kl. 09:23.
Citera
2024-03-27, 13:54
Medlem
Antar en neger eller babbeluring.
Citera
2024-03-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggdansaren
Fast när man läser artikeln om hur han uttalat sig och vad som hände ( har ej läst FUP) så tycker jag det stämmer överens med vad man sett på tv. Han verkar deep Down va en bra kille

Hahaha! "Här, ta min pikadoll och göm den åt mig". "Självklart ska jag ta hand om ditt vapen åt dig"
Bra kille där!
Citera
2024-03-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Fast det finns många av dem som gör något positivt också, Dree Low har lagt ner musiken helt och fokuserar på sin välgörenhetsorganisation, även plockat bort mycket musik, 1cuz har också tagit enormt avstånd från sin tidigare musik då han pratat om hur det påverkar småbarn, längre bak har vi Sebbe Staxx som satt inne hela tiden men idag är en kristen predikant, finns gott om exempel på gängkriminella som lyfts upp av media och gjort en helomvändning
Mmm... fast vill gärna se de under längre tid... Paolo har vi 30+ år skötsamhet på. O sen döda inte Paolo nån.. vet inte hur d är med dagens skottglada gangsters... de verkar gå skytteltrafik mellan glammis o förhör för mordförsök!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in