2024-03-26, 11:47
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Som jag skrivit flera gånger. Barnen är 50% hans ansvar. Vad som hänt, hur det gick till osv osv allt detta svammel är liksom skitsamma. Så ja.
Ja, men de lär ju ha haft en överenskommelse om att han ska flytta till New York för sitt jobb. Hon har ju uppenbarligen varit beredd på det.

Jag vet folk som åker på golfresa med sina kompisar, medan frugan är hemma och passar barnen. Om frugan flippar ut på instagram eller Facebook under resans gång så ska han alltså checka ut från hotellet och sätta sig på planet hem till Sverige för att passa barnen halva dagen enligt dig?
Citera
2024-03-26, 11:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men snälla. Så om frugan kukar ur på Insta så ska han släppa allt, lämna en landslagssamling med en ny förbundskapten några timmar innan avspark och åka raka vägen till sina barn? Och om han inte gör det så anser du att han "överger sina barn"?

Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Självklart. Ens barn kommer alltid först.

Ok, då konstaterar jag att vi har lika olika syn på vad som är rimligt
Citera
2024-03-26, 11:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vet inte hur det är relevant. Jag har två stycken. Delar på vårdnaden 50/50.

Vad mumlar du om? Det finns väl kvinnliga proffsidrottare som tjänar mycket pengar eller?

Skiter i de i sina barn eller vad är du ute efter?
Du kan inte nämna något exempel på en kvinna som tjänar 35mkr och flyttar runt med sin man, för det finns inte och det beror på att män och kvinnor är olika och har olika roller och intressen i livet.

Någon gång trillar polletten ner även hos ideologiserade personer som du.
Citera
2024-03-26, 11:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Nej, inte Sverige. I "människans historia". Det var vad jag ursprungligen kommenterade eftersom någon förde argumentet att mannen inte behöver vara närvarande för att han inte alltid var det i "människans historia".

Jag tyckte argumentet var högst tveksamt och gjorde därför en liknelse med plundring och krig.
Kör du med dina exempel från 1500-talet så lever vi andra år 2024.
Citera
2024-03-26, 11:51
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ok, då konstaterar jag att vi har lika olika syn på vad som är rimligt
Haha.

Sjukt att personen inte ser hur orimligt det är plus att det är extremt egoistiskt att av damen i fråga att förvänta sig sådant.

Skryta om 19 år. Samtidigt som man inte alls fattat hur proffslivet är.

Tänk att vara tillsammans med en flygkapten i 19 år och klaga på att han bara flyger iväg.
Citera
2024-03-26, 11:52
Medlem
Förstår inte varför allt måste ut på sociala medier. Vad som hänt vet nog bara dom två, vi har bara läst hennes version. Tror absolut hon är sårad, tror dock inte det är så illa som hon verkar vilja gå oss att tro.

Eller?!
Citera
2024-03-26, 11:53
Medlem
Det är väl bara för Emil att köpa en lägenhet i NY till Shangra så kan de ha barnen varannan vecka. Hon kommer nog sannolikt också ha roligare i den stan som singel än som enbart hemmagående fotbollsfru.
Citera
2024-03-26, 11:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Kör du med dina exempel från 1500-talet så lever vi andra år 2024.

Sötnos, personen jag kommenterade tog t o m ett exempel från 1000-talet.

Om du har ett problem med premissen för diskussionen så behöver du inte lägga dig i öht.
Citera
2024-03-26, 11:58
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Det är väl bara för Emil att köpa en lägenhet i NY till Shangra så kan de ha barnen varannan vecka. Hon kommer nog sannolikt också ha roligare i den stan som singel än som enbart hemmagående fotbollsfru.
Så fungerar inte tjejer. Hon ska göra livet så jävligt som möjligt för honom nu.
Citera
2024-03-26, 11:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Haha.

Sjukt att personen inte ser hur orimligt det är plus att det är extremt egoistiskt att av damen i fråga att förvänta sig sådant.

Skryta om 19 år. Samtidigt som man inte alls fattat hur proffslivet är.

Tänk att vara tillsammans med en flygkapten i 19 år och klaga på att han bara flyger iväg.

Han får vända planet ögonabums när frugan uppdaterar insta, alternativt hoppa med fallskärm om planet är ovanför hemmet, man ju inte "överge sina barn"
Citera
2024-03-26, 11:59
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du kan inte nämna något exempel på en kvinna som tjänar 35mkr och flyttar runt med sin man, för det finns inte och det beror på att män och kvinnor är olika och har olika roller och intressen i livet.

Någon gång trillar polletten ner även hos ideologiserade personer som du.
Visst, varsågod.

Serena Williams tjänade betydligt mer pengar än vad Emil någonsin kommer att göra och passade in sitt tennisschema med familjelivet ypperligt. Nu är hon förvisso tennisstjärna och inte fotbollsproffs men notera hur hon passade in familjen i sitt stressade tennisliv.

https://www.womenshealthmag.com/life/a46614117/serena-williams-children/
Citera
2024-03-26, 12:03
Medlem
Oavsett vad som lett fram till det är hennes inlägg i högsta grad klandervärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in