2024-03-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Artikeln är bra och informativ om man vill bli informerad om en stor kommande Emission, troligast en FE.

Riktar sig SynAct mot engelskspråkiga marknaden eller huvudsakligen svenska marknaden? Då översätter man till det språket man vill nå.

Sista fotona av Jeppe tolkade jag som alkoholproblematik. Att utveckla alkoholproblem tar ca 12 år för män och när det då bifogas en gammal bild innebär det något.
Du är rolig men nu gick du ett steg för långt att misstänkliggöra en person endast via ett foto. Skäms nu och bättring! Om du inte kan förstå engelska så föreslår jag Google translate.
Lite mer seriositet efterspråkas!
Citera
2024-03-25, 22:08
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
.
Lite mer seriositet efterspråkas!
Föregå med gott exempel.

Är pengarna redan slut?
Annonsera tidigarelagd årsrapport med så kort varsel.
https://synactpharma.com/sv/wp-content/uploads/sites/3/2024/03/pressmeddelande-synact-pharma-ab-publ-synact-tidigarelagger-publicering-av-arsredovisning-240325.pdf

FE under kronan?
Citera
2024-03-25, 22:36
Medlem
Citat:
Föregå med gott exempel.

Är pengarna redan slut?
Annonsera tidigarelagd årsrapport med så kort varsel.
https://synactpharma.com/sv/wp-content/uploads/sites/3/2024/03/pressmeddelande-synact-pharma-ab-publ-synact-tidigarelagger-publicering-av-arsredovisning-240325.pdf

FE under kronan?
Vi får se men de kanske kommer med en förklaring på det? Att de behöver dra in pengar länge fram är väl inte så svårt att gissa om de nu inte kan licensiera ut det eller så? Sanningen är att vi inte har någon aning än så länge. Jag får själv se hur jag ska agera framöver men ligger inte tung i SynAct just nu. Hur som helst är det ett trevligt bolag att följa.
Om man ska investera så måste man vara medveten om riskerna och att det är ett förhoppningsbolag inom Biotech.
Citera
2024-03-25, 23:02
Medlem
Citat:
Att utveckla alkoholproblem tar ca 12 år för män och när det då bifogas en gammal bild innebär det något.
Det var väl dels ett okunnigt påstående om alkoholproblem, dels en fånig slutsats.
Citera
2024-03-25, 23:09
Medlem
Citat:
Vi får se men de kanske kommer med en förklaring på det? Att de behöver dra in pengar länge fram är väl inte så svårt att gissa om de nu inte kan licensiera ut det eller så? .
Jaha, vad menar du det finns idag av värde att licensiera ut?
Citera
2024-03-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Jaha, vad menar du det finns idag av värde att licensiera ut?
En bra fråga igentligen och de måste nog bevisa lite mer nu själva? Jag menar nog att det i så fall skulle kunna bli aktuellt längre fram men självklart har jag ingen aning om den saken. Men det är inte ovanligt för Biotech bolag med outsourcing på så vis eller olika samarbeten milestones etc. Ett framtida alternativ av många så klart.
Citera
2024-03-26, 09:36
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Det var väl dels ett okunnigt påstående om alkoholproblem, dels en fånig slutsats.
Har du sett Jeppes framträdande presentationer över tid?

Vad är okunnigt om alkoholism, har du 0 kunskap i ämnet eller är du expert?

Vad är den fåniga slutsatsen?

SynAct är så illa ute att de skäpper ett PM om tidigarelagd rapport.
Som inte släpps på sedvanlig tidpunkt.
Citera
2024-03-26, 11:33
Medlem
CHleames avatar
Något av det märkligaste jag sett.
Flera timmar försenat släpper de en årsrapport. Skriven rätt igenom av de som endast för dagar sedan avskedades.

Inte en enda antydan till händelser efter kalenderårets avslutande.
Ingen kommentar till VD orden.
Citera
2024-03-26, 20:35
Medlem
CHleames avatar
Knappt hanns det kommenteras så annonserade SynAct inte en utan tre RE.

Förtroendet är obefintligt
från SynActs håll att befintliga aktieägare vill.
48 miljoner och administrativa kostnaden törs man inte ens skriva ut. Allt över en spänn är en dunderframgång.
Utspädningen kommer bli kännbar.
https://mfn.se/a/synact-pharma/synact-pharma-ab-offentliggor-avsikt-att-genomfora-riktade-nyemissioner-av-aktier-om-totalt-cirka-48 -msek

"Styrelsen kan komma att besluta om att förlänga, förkorta eller när som helst avbryta Bookbuilding-förfarandet och således avstå från att genomföra den Riktade Nyemissionen 1."
Citera
2024-03-27, 06:29
Medlem
Citat:
Knappt hanns det kommenteras så annonserade SynAct inte en utan tre RE.

Förtroendet är obefintligt
från SynActs håll att befintliga aktieägare vill.
48 miljoner och administrativa kostnaden törs man inte ens skriva ut. Allt över en spänn är en dunderframgång.
Utspädningen kommer bli kännbar.
https://mfn.se/a/synact-pharma/synact-pharma-ab-offentliggor-avsikt-att-genomfora-riktade-nyemissioner-av-aktier-om-totalt-cirka-48 -msek

"Styrelsen kan komma att besluta om att förlänga, förkorta eller när som helst avbryta Bookbuilding-förfarandet och således avstå från att genomföra den Riktade Nyemissionen 1."
Ca 27 % premie blev det till teckningskurs 8,6 kr aktien.
Citera
2024-03-27, 11:41
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ca 27 % premie blev det till teckningskurs 8,6 kr aktien.
OM inte någon av er vet namet på den oberoende externa firman som genoförde utredningen om de misslyckade studierna.

Skulle jag säga att ni är ytterst illa ute.
Citera
2024-03-27, 16:01
Medlem
Citat:
OM inte någon av er vet namet på den oberoende externa firman som genoförde utredningen om de misslyckade studierna.

Skulle jag säga att ni är ytterst illa ute.
Varför skulle vi vara det menar du?
Vet du det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in