2024-03-25, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Det var inte godtyckligt. Det var en visitationszon där polisen gjorde särskilda insatser för att stävja mord och knarkhandel. Den intressanta frågan är hur man lyckas bli stoppad 3 gånger på 40 minuter om man bara är på väg till en fotbollsträning.

Det är det som är poängen med visitationszonerna - du skall kunna bli stoppad 100 på ett dygn
Citera
2024-03-25, 23:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför tror du att reportern bara berättar om EN av killarnas bakgrund, trots att de var fler killar?
Det var TVÅ mammor som beklagade sig - varför anges endast bakgrunden på den enas son?

Du förstod inte o du förstår inte - kända av polisen är ett idiotuttryck - vi har nu två poliser som dömts till fängelse - men ingenstans har det stått att de var kända av polisen - klart de är kända de har ju fått löner o kommenderingar i flera år.

Jag är känd av polisen för jag har lämnat in en mobiltelefon som jag hittat till polisen - då är jag
ju känd eftersom polisen t o m registrerat mig som upphittare.

Brottsoffer där polisen ingripit eller varit på förhör är kända av polisen - vittnen som förhörts av polisen o f f a senare vittnat är kända av polisen - hur skulle tingsrätten annars kunna kalla dom

Kända av polisen för vad - DÅ ÄR DET JU HEDERLIGARE ATT SKRIVA ATT TVÅ VAR KÄNDA AV POLISEN O FÖR VAD OM DET NU ÄR SÅ

Om två är kända av polisen för tidigare brott - varför skall då den tredje kontrolleras - han skall inte
svara för eller dömas för andras brott - inte än så länge (men det kommer väl)
Citera
2024-03-25, 23:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Du förstod inte o du förstår inte - kända av polisen är ett idiotuttryck - vi har nu två poliser som dömts till fängelse - men ingenstans har det stått att de var kända av polisen - klart de är kända de har ju fått löner o kommenderingar i flera år.
Nej, det är ett utmärkt uttryck när man vet vad det står för.

Citat:
Jag är känd av polisen för jag har lämnat in en mobiltelefon som jag hittat till polisen - då är jag
ju känd eftersom polisen t o m registrerat mig som upphittare.
Nej

Citat:
Brottsoffer där polisen ingripit eller varit på förhör är kända av polisen - vittnen som förhörts av polisen o f f a senare vittnat är kända av polisen - hur skulle tingsrätten annars kunna kalla dom
Nej

Citat:
Kända av polisen för vad - DÅ ÄR DET JU HEDERLIGARE ATT SKRIVA ATT TVÅ VAR KÄNDA AV POLISEN O FÖR VAD OM DET NU ÄR SÅ
Nej, dels kan de inte hänga ut individers brottsregister hur som helst, dels kan känd av polisen innebära att en person rör sig i kriminella miljöer men inte är dömd men tilldragit sig polisens uppmärksamhet.

Citat:
Om två är kända av polisen för tidigare brott - varför skall då den tredje kontrolleras - han skall inte
svara för eller dömas för andras brott - inte än så länge (men det kommer väl)
Därför att den tredje då hänger med människor som är kriminella och kan vara på väg in i kriminalitet.
Citera
2024-03-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlommandeAsfalt
Det var 3 olika patruller som fick syn på dessa gossar.
Det måste ändå ses som en prestation att helt oskyldig på väg till en fotbollsträning bli stoppad och visiterad 3 gånger på 40 minuter.
Citera
2024-03-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Frågan är ju fortfarande varför polisen stoppade honom/dem så många gånger på så kort tid. Var polisen ansiktsblinda? I avsaknad av korttidsminnet?
Han vet väl vad hans mamma vill ha, och de två andra kvinnorna med henne (gissar en sossepolitiker och en socionom kanske, tror jag sett detta tidigare, samma personer, på svt).

Han blir stoppad och polisen kammar noll.
Han tar synligt emot något, en liten plastpåse med florsocker, eller agerar som vid ett överlämnande i interaktion med en annan.
Polisen stoppar honom igen, han är kung, har lurat polisen som åter kammar noll.
Samma procedur upprepar sig.
Polisen kan ju inte gärna sluta kolla honom för att det bara var socker första gången.

Typ så.
Citera
2024-03-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Det måste ändå ses som en prestation att helt oskyldig på väg till en fotbollsträning bli stoppad och visiterad 3 gånger på 40 minuter.
Nä, ganska rimligt om "alla" poliser vet att man figurerar i gäng och drog-relaterade sammanhang.
Citera
2024-03-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Alla bombningar och skjutningar som skett kan stoppas bättre på vilket vis, enligt dig?
Dessa as ska inte ha några rättigheter.

Det är upp till politikerna att finna lösningen och vi laglydiga ska absolut inte buga oss för auktoriteter.
Citera
2024-04-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Varför ska poliserna rapportera varje inkräktare till varandra bara för något kriminell utlänningsyngel blivit kollad?
Du kan ju inte vara vettig eller ens sann i tankegången.

Jag menar mest att det skulle underlätta jobbet för dom, verkar ju vara håll i huvudet eller så är polisen bara helt enkelt inkompetent.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in