2024-03-24, 22:39
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är den gyllene toaletten man vill se exproprierad först och främst!
Du menar nog utmätt.
Citera
2024-03-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du menar nog utmätt.
Hehe, ja, det är nog rätt ord.
Citera
2024-03-25, 09:40
Avslutad
Betalningen på 454 miljoner dollar måste göras idag om Donald Trump ska kunna överklaga domen.
Annars väntar det bli ev. frysta bankkonton, utmätning av Trump Tower, golfbanor, Trumps Jet etc.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/deadline-for-donald-trumps-boter-maste-betala-senast-i-dag/

En intressant dag att följa
Citera
2024-03-25, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Betalningen på 454 miljoner dollar måste göras idag om Donald Trump ska kunna överklaga domen.
Annars väntar det bli ev. frysta bankkonton, utmätning av Trump Tower, golfbanor, Trumps Jet etc.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/deadline-for-donald-trumps-boter-maste-betala-senast-i-dag/

Som jag har förstått det:
Överklaga kan man alltid göra oavsett om man kunnat/velat deponera bötesbeloppet. (kontant eller via en "bond")
Men, om man inte kan/vill deponera böterna så kommer man under pågående överklagande-process att få se sina tillgångar utmätta för att täcka skulden.
Om man sedan vinner överklagandet så har man rätt att få tillbaka pengarna (alltså inte själva egendomarna)som tvångsförsäljningarna gav...

Som jag förstått det så har DT har överklagat (eller sagt att han tänker överklaga)
-"Rape-domen" 5 milj$ (betalt cash)
-"Defamation-domen" 90 milj$ (bond)
-"Fraud-domen" 500 milj$ (ännu oklart...)
(ungefärliga belopp...)
Jag hittar ingen info om status för dessa överklaganden...

/T
Senast redigerad av tenor302 2024-03-25 kl. 10:48. Anledning: komplettering
Citera
2024-03-25, 11:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Överklaga kan man alltid göra oavsett om man kunnat/velat deponera bötesbeloppet. (kontant eller via en "bond")
Men, om man inte kan/vill deponera böterna så kommer man under pågående överklagande-process att få se sina tillgångar utmätta för att täcka skulden.
Om man sedan vinner överklagandet så har man rätt att få tillbaka pengarna (alltså inte själva egendomarna)som tvångsförsäljningarna gav...

Som jag förstått det så har DT har överklagat (eller sagt att han tänker överklaga)
(ungefärliga belopp...)

/T
Aha. Bra. Intressant. Verkar rimligt.

....

Hur går det för Trump? idag är väl sista dagen för Trump att deponera böterna på 500 miljoner dollar avseende överklagandet av NY-domen!? Någon som vet klockslag?
Citera
2024-03-25, 12:03
Medlem
Citat:

Det är inte på något sätt avvikande inom New York att domstolen krävt en deponerad garanti för hela bötesbeloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av NBC News
An automatic 30-day pause on Engoron's judgment from last month is set to expire Monday, at which point the state attorney general's office would be free to start seizing Trump’s assets unless he posts a bond or an appeals court intervenes.

Courts in New York typically require people or companies to guarantee the entire amount of judgments if they appeal, plus extra cash to account for the 9% annual interest onwards until it's paid. Cash or bonds can be used to secure the full amount.

In their court filing this week, Trump and his co-defendants said he did not have the necessary amount of cash on hand and that the bulk of his assets are in real estate, which the bonding companies have refused to accept as collateral for a bond.

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/judge-wants-details-trump-organization-attempts-get-bond-civil-fraud-c-rcna144523
Citera
2024-03-25, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302

(ungefärliga belopp...)

/T

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Aha. Bra. Intressant. Verkar rimligt.
....

Hur går det för Trump? idag är väl sista dagen för Trump att deponera böterna på 500 miljoner dollar avseende överklagandet av NY-domen!? Någon som vet klockslag?

Citat:
Det är inte på något sätt avvikande inom New York att domstolen krävt en deponerad garanti för hela bötesbeloppet.

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/judge-wants-details-trump-organization-attempts-get-bond-civil-fraud-c-rcna144523

Som sagt, klockan är 08-tiden nu i New York, nyheten vad som händer bör komma snart.
Klockan tickar: Enligt experter vore den bästa lösningen för Trump att begära sig själv i konkurs,
eftersom det skulle ge honom mera tid att samla ihop pengarna.
https://svenska.yle.fi/a/7-10053579
Citera
2024-03-25, 13:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Som sagt, klockan är 08-tiden nu i New York, nyheten vad som händer bör komma snart.
Enligt experter vore den bästa lösningen för Trump att begära sig själv i konkurs,
Jag läste i någon artikel att imorgon kan rätten påbörja utmätning.

Det talar för att han har till midnatt, lokalt tid, på sig att hosta upp pengarna.
Citera
2024-03-25, 13:18
Medlem
Citat:
Klockan tickar: Enligt experter vore den bästa lösningen för Trump att begära sig själv i konkurs,
Kommer han i praktiken att kunna fortsätta som presidentkandidat om han går i personlig konkurs?

Det här dramat börjar leda tankarna till Kreugerkraschen för nittio år sedan...
Citera
2024-03-25, 13:32
Avslutad
Citat:

Det talar för att han har till midnatt, lokalt tid, på sig att hosta upp pengarna.

Citat:
Kommer han i praktiken att kunna fortsätta som presidentkandidat om han går i personlig konkurs?

Det här dramat börjar leda tankarna till Kreugerkraschen för nittio år sedan...

Tror Trump inte skulle svälja stoltheten att begära sig själv i konkurs, bästa strategin vore att göra det,
för att vinna tid, domaren hugger nog snart, nåt kommer att hända, årets konkurs, allt pladask.
Citera
2024-03-25, 13:38
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Tror Trump inte skulle svälja stoltheten att begära sig själv i konkurs, bästa strategin vore att göra det,
för att vinna tid, domaren hugger nog snart, nåt kommer att hända, årets konkurs, allt pladask.
Han verkar inte må så bra:

@realDonaldTrump
44m
Crooked Pols!!! There should be no FINE. Did nothing wrong! Why should I be forced to sell my “babies” because a CORRUPT NEW YORK JUDGE & A.G. SET A FAKE AND RIDICULOUS NUMBER. “TAKE HIS CASH SO THAT HE CAN’T USE IT TO DEFEAT HIS POLITICAL OPPONENT, CROOKED JOE BIDEN.” ELECTION INTERFERENCE, ALL HEADED UP BY THE WHITE HOUSE - THIS INCLUDES FANI AND THE CORRUPT MANHATTAN D.A. BRAGG ADMITTED THERE WAS NO CRIME, WAS MORTIFIED BY WHAT MARK POMERANCE DID - AND HE SHOULD BE. WITCH HUNT!

Hans babies är hotade :-)
Citera
2024-03-25, 13:40
Medlem
Citat:

Det tar nog litet längre tid att få det att hända i praktiken - men det verkar klart att om han missar dagens deadline, så kan han sedan inte begära någit anstånd med utmätning (eller frysning av tilllgångar för 450 miljoner dollar) medan han överklagar. Och under tiden rullar ju hans övriga processer på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in