2024-03-25, 08:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Hur kan en som Calle Steen få jobba med ungdomar efter han förstörde Bofors ungdomar? Helt sjukt! Sämsta ledaren och sämsta människan

Calle steen idag ungdomsansvarig i Lakers fick sparken som J20 HeadCoach 2016 mitt under säsong pga det som denna tråd tangerar.

Efter det blev han chef för ungdomssektionen

Calle är sambo gift med Carolina Toresson Marknadschef i samma förening. Tidigare sambo barn med en mkt känd simhoppare A L.

Att två på ledande poster inom sportcheferi Evertsson och Calle Steen har drag åt psykopati...bäddar för en underbar värdegrund i plastklubben

Kollade SMP.se lokaltidningen ..Inget Enestubbe mfl brukar vara mycket okritiska till Lakers.
Citera
2024-03-25, 08:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja som lite utomstående så undrar man om Plastsjö ens har några ungdomslag. Inga egna produkter alls i A-laget.

De har ungdomslagen som Alibi för kommunal sponsring.. Ingen Växjöfödd har via Lakers etablerat sig i SHL...efter drygt 20 år i HA o SHL
Citera
2024-03-25, 08:50
Medlem
Man kan säkert ha synpunkter på verksamheten som allt annat.
Plusartikel, stora frågan är vilken normal människa prenumererar
på Aftonblaskan?
Citera
2024-03-25, 09:02
Medlem
En stilla undran, ni verkar vara hängivna supportrar till Aftonblaskan,
tror ni på allt som skrivs i den skittidningen och dess vinklingar?😂
Alla föräldrar i den åldern har garanterat synpunkter på hur tränare matchar deras barn.
Vissa skall det satsas mer på, andra är bara utfyllnad.
Absolut inget konstigt i det!
Gäller bara för vissa föräldrar att inse detta.
Troligen svårt för vissa som skjutsat runt sina knoddar sedan barnsben att
inse att de inte kommer bli nåt.
Någon gång måste utslagningen ske och det är lämpligt från tonåren och uppåt!
Citera
2024-03-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Calle steen idag ungdomsansvarig i Lakers fick sparken som J20 HeadCoach 2016 mitt under säsong pga det som denna tråd tangerar.

Efter det blev han chef för ungdomssektionen

Calle är sambo gift med Carolina Toresson Marknadschef i samma förening. Tidigare sambo barn med en mkt känd simhoppare A L.

Att två på ledande poster inom sportcheferi Evertsson och Calle Steen har drag åt psykopati...bäddar för en underbar värdegrund i plastklubben

Kollade SMP.se lokaltidningen ..Inget Enestubbe mfl brukar vara mycket okritiska till Lakers.

Stämmer om Calle Steen. Jag ifrågasatte honom i någon tråd tidigare när han var på tapeten och fått kicken från J20. Har inte hört något gott om honom. Varken i Växjö eller i Bofors. Håller med dig angående Evertsson. Jag får verkligen psykopatvibbar av den mannen! Jag har inte brytt mig så mycket om honom genom åren och därmed inte sett/hört något han sagt. När jag läste artikeln igår i Sportbladet så ringde varningsklockorna direkt! Den mannen har något obehagligt i sin personlighet! Om det sen är psykopati, machiavellism eller liknande låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-25 kl. 09:20.
Citera
2024-03-25, 09:20
Medlem
Amors avatar
Väldigt märklig hur Henrik Evertsson svarar på frågorna. Inte direkt så att någon kan bli särskilt sugen att välja deras ungdomsverksamhet efter att ha läst hans svar.

Att Växjö anställer Calle Steen säger väl egentligen allt om deras syn på ungdomsverksamheten.

Ska inte idrott vara roligt också? Ursäkta om jag låter flummig. Men han framställer ju hockeyverksamheten som nån slags militärt specialförband.

Tror inte man tjänar i längden på att pissa på de som inte riktigt räcker till för elitidrotten. Det är dessa människor som är framtida sponsorer, materialförvaltare, lagledare.
Senast redigerad av Amor 2024-03-25 kl. 09:23.
Citera
2024-03-25, 10:21
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
En stilla undran, ni verkar vara hängivna supportrar till Aftonblaskan,
tror ni på allt som skrivs i den skittidningen och dess vinklingar?😂
Alla föräldrar i den åldern har garanterat synpunkter på hur tränare matchar deras barn.
Vissa skall det satsas mer på, andra är bara utfyllnad.
Absolut inget konstigt i det!
Gäller bara för vissa föräldrar att inse detta.
Troligen svårt för vissa som skjutsat runt sina knoddar sedan barnsben att
inse att de inte kommer bli nåt.
Någon gång måste utslagningen ske och det är lämpligt från tonåren och uppåt!
Det räcker med att läsa Evertssons svar, direkta citat. Menar du att AB förfalskat dem?

Ja, föräldrar kommer att ha åsikter och speciellt i elitsatsande föreningar. Att det fenomenet förekommer, ger dock naturligtvis inte ett carte blanche för pennalism, manipulerande, mobbning, utfrysning etc.

Utslagning kommer alltid att vara en del av elitidrott, men hur och när den sker säger en del om ledare och föreningar. Och uppenbarligen frodas det en patologisk syn på hockeyspelande barn och ungdomar i Växjö Lakers.

Ungdomar som spelar hockey är inte en klubbs ägodelar eller produkter, de är just ungdomar med drömmar och känslor. Att inte alla kommer bli elitspelare är självklart oavsett vilken förening det gäller, ursäktar inte en usel föreningskultur.

Bra att masken faller av Evertsson så att resten av hockeysverige får se. Var inte han inblandad i nån misshandel i samband med ett firande för ett antal år sen också?
Citera
2024-03-25, 10:23
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Man kan säkert ha synpunkter på verksamheten som allt annat.
Plusartikel, stora frågan är vilken normal människa prenumererar
på Aftonblaskan?
Förstår att du som Växjö-supporter gärna vill avleda uppmärksamheten till något annat än Växjö Lakers direkt skadliga ungdomsverksamhet.

Du kanske istället skulle ta in vad som sägs, och arbeta för att förändra i en bättre riktning?
Citera
2024-03-25, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja som lite utomstående så undrar man om Plastsjö ens har några ungdomslag. Inga egna produkter alls i A-laget.
Säsongen 2020-2021 Hade man Hampus Sjöbrink (född 2001), det var väl den senaste. I år är det nio utländska spelare. Titta på Skellefteå som har 10 spelare i A-laget som har klubbar i stan som moderklubb. Färjestad har också många lokala spelare.
Citera
2024-03-25, 10:30
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Håller med er 110%! Tror helt ärligt att flera spelare möter sina första motgångar och verkligheten som hockeyspelare när man kommer in på ett hockeygymnasie likt Lakers. Mycket handlar också enligt mig hur man hanterar personliga motgångar, vilket kanske är det viktigaste av allt när det kommer till elitidrott. Detta är bara en ren gissning men detta kan säkert vara så att Lakers vill "testa" deras psyke för att se hur dom hanterar olika motgångar. Vill man nu nå NHL som är extremt konkurrensmässigt så måste man bygga upp individens självförtroende och motivation.
Hur kan det komma sig då att Växjö inte får fram några NHL-spelare eller ens SHL-spelare från egna led, utan år efter år köper in det som behövs?

Hur ser det ut i lag som de facto producerar egna NHL-och SHL-spelare, som DIF, Skellefteå AIK, Frölunda etc - är det för att de är ännu hårdare med mer pennalism och mer utslagning?

Eller kan det finnas olika kulturer för hur man bäst får spelare att utvecklas, och att ett bra mående och empati är viktiga delar?
Citera
2024-03-25, 11:59
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balderbyling
Säsongen 2020-2021 Hade man Hampus Sjöbrink (född 2001), det var väl den senaste. I år är det nio utländska spelare. Titta på Skellefteå som har 10 spelare i A-laget som har klubbar i stan som moderklubb. Färjestad har också många lokala spelare.

Finns några till som kommit via hockegymnasiet också tex Pudas och Granberg!

Visst gör Plastsjö de bra på A-lagsnivå men de är galet dåliga på att fostra egna spelare!
Citera
2024-03-25, 12:42
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Hur kan en som Calle Steen få jobba med ungdomar efter han förstörde Bofors ungdomar? Helt sjukt! Sämsta ledaren och sämsta människan
Bra fråga... Men du ställer den till fel person..
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Hur kan det komma sig då att Växjö inte får fram några NHL-spelare eller ens SHL-spelare från egna led, utan år efter år köper in det som behövs?

Hur ser det ut i lag som de facto producerar egna NHL-och SHL-spelare, som DIF, Skellefteå AIK, Frölunda etc - är det för att de är ännu hårdare med mer pennalism och mer utslagning?

Eller kan det finnas olika kulturer för hur man bäst får spelare att utvecklas, och att ett bra mående och empati är viktiga delar?

Jag skriver inte här för att försvara klubbens agerande utan försöker bilda mig en bild hur illa det faktiskt kan vara. Det blir svårt när man som supporter inte har någon insyn förutom det som skrivs i media. Men det är ju bra att det blir offentligt om hur dåligt det är och dom rättar till det som behövs. Sen var detta kanske inte Evertssons bästa intervju, han är väldigt ofta rak på sak och utvecklar sällan saker och ting. Hurdan Calle Steen är vet jag inte alls för honom har jag inte ens träffat utan bara hört från personer som haft honom.

Jag vill ha lokala spelare som kommer och ta plats i A-laget men det måste ju också vara talangfulla som kan ta en plats med och inte ta upp någon bara för att. Joel Svensson är väl det senaste, Oskarshamn som moderklubb men fostrad i Lakers. Sen har hockeygymnasiet i Växjö inte funnits länge alls om man jämför med klubbarna som du nämner.

DIF plockar ungdomar från hela Stockholms området, Frölunda plockar från hela Göteborgs området, Skellefteå plockar från större delar av norra Sverige. Hur många av dom är det som har DIF/Skellefteå/Frölunda som moderklubbar egentligen? Bara inom 10-12 mils radie från Växjö finns det många att välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in