Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Inte bara avtrubbade, utan en stor del av svenska ungdomar och yngre vuxna, säg mellan 10-11 år och 25 år ungefär, är fullständigt marinerade i förortsrap, gangsterkultur och bling bling-stil. De inte bara lever i det här och lyssnar på sådan musik, utan talar som taniga gängkriminella somalier från någon Gudsförgäten förort. Att "beckna" och vara våldsam och obildad är inne.
Jag hörde vita ungdomar i 15-årsåldern på allvar prata om "guzzar", "para", "jag svär på min mamma" och "aina" på centralstationen i Göteborg för bara någon månad sedan.
Om man inte inser hur fullständigt körda kommande generationer är av sådan här skit, så är det hög tid att vakna nu. Vad som bör göras, om något ens KAN göras, vet jag inte. Men i panik borde vi försöka göra någonting i alla fall.
Folk fattar verkligen inte hur illavarslande och omfattande detta är. Hela ungdomskulturen i Sverige idag detaljstyrs i princip av gängen. Det enda som premieras på sociala medier är denna skitsubkultur och svenska småpojkar drömmer inte längre om att bli fotbollsproffs och liknande, utan nu ska man istället bli knarkkung.
Har en nära vän som jobbar i en grundskola i en finare förort till Stockholm. 80% är vita, svenska barn från hyfsat välbärgade familjer, men alla deras idoler kommer ifrån den gängkriminella världen. På rasterna leker barnen gäng, killar i 8–10-årsåldern pratar Rinkeby-svenska och kallar varandra för "horunge", "din mammas fitta" etc. och det förekommer ofta grova förnedringslekar där någon av de mindre "populära" barnen blir offer och utpressas/blir slagna.
Denna ålder är ytterst viktig för hur hjärnan utvecklas socialt och mycket tyder på att generationen som växer upp nu kommer påverkas enormt av dessa uttryck även i deras vuxenliv.