Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Malin har jobbat med HR eller liknande och har utbildning där det nog ingår lite arbetsrätt .
Mamma Emma är lyxhustru säger hon så hon har ju hur mycket tid som helst att pyssla med barnrätt .
Sång ,dans och teater vill Malin som vanligt ha med , hon sökte roll i pippi föreställning i sommarteater blev tydligen inget med det
Child 13 brukar gå runt i rutig hatt och flagga och demonstrera , hennes barn omhändertogs kring 13 år pga miljö i hemmet och där var det även just miljö i själva bostaden som ocksä var problem , kvinnan har till ocb från försörjt sig som gatumusikant
Det är underbart vilken koll du har!
Malin som HR? Av vad jag hör så har hon kanske arbetat på något litet småföretag/familjeföretag där rollen kunnat definieras som HR-generalist eller assistent. Det är så uppenbart något som inte stämmer med den kvinnan. MammaEmma har jag hört blanda mellan att hon har arbetat som undersköterska, är sjuskriven och arbetar 25%. Hon sa även att de inte hade råd att bo kvar där de bor så lyxen verkar inte väldigt närvarande. Bägge kvinnor visar tydligt att de anser att utbildning är överskattad.
Malin säger att hon har en vän som är socionom, som aldrig som arbetat som socionom, men som har en magisterexamen i socialt arbete. Vännen har forskat på att när man möter socialen så ska man se så sliten ut som möjligt för om man ser bra ut så kommer socialsekreterarna omedelbart känna konkurrens och bli rädda för att "man ska ta deras man".
MammaEmmas reaktion: "Det är ju sjukt att det ska behöva vara så" .
MammaEmma: "Risken finns att man blir anmäld för det man säger på TT till soss och så, men man har rätt till sin åsikt och
jag behöver TT".
MammaEmma och Malin ska börja föreläsa. MammaEmma har sin första föreläsning 10/4.
Jag vet inte vad jag ska säga, dialogen och kommentarsfältet lämnar mig stum.