Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Den är visst en epelepsimedici om jag förstått saken rätt.
Jag har 2 mg per dag 1 mg morgon och kväll. Men jag får den för att ta bort yrseln jag har efter fem operationer när cystor och tumörer tagits bort från området runt lillhjärnan. Verkar funka för en massa olika saker den här.
Började med att jag märkte att jag kunde gå helt rakt tex efter att jag tagit zopiclon. Märkte när jag gick uppp för att pissa. b Bad min mor att kolla så att ja g verkligne gick rakt och inte bara inbillade mig. Och nej jag inbillade mig inte. Så tog upp det här med neurologen och då skrev han ut iktorivil. Funkar rätt bra. Inte riktgigt så bra som zopiclonen men att ta en insomningstablett på dagen är ju lite sjevt, N¨åon mer som har den mot yrsel el liknande?
Det är en EP Bensodiazepin ifrån början men fungerar ohyggligt bra mot tex ångest, kanske bäst av dem alla då den är så subtil och mest bara raderar ut ångest utan att göra något vidare väsen av sig på andra sätt.
Lång verkanstid, mer eller mindre omöjlig att "flumma" på samt långsam toleransutveckling borde göra den till läkarnas favoritval när det kommer till förskrivning av den här typen av preparat.
Det enda som talar emot den är att den är lika potent rent fysiskt mg för mg som tex Alprazolam så det lär vara en jävligt jobbig AT den dagen man väljer att lägga av men å andra sidan så kan man förskriva låga doser också.
Det förrädiska här är att den som sagt upplevs som väldigt mild men är rent fysiskt ohyggligt potent.
Sjukdomstillstånd som tex svår GAD, PTSD osv raderas ut mer eller mindre totalt och panikattacker lär du inte få så länge som du har Klonazepam i blodet.