2024-03-24, 08:20
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Fungerar säkert jättebra, tills det inte fungerar längre. Hade gärna varit en fluga på väggen när dina bulvaner går bort (dör). Nej, tacka vet jag hederligt arbete.

”Den som är satt i skuld är inte fri”

Fungerat i 8 år och fortsätter fungera. Ja, fortsätt du att arbeta och betala skatt så jag kan få ut mina bidrag! Jag är tacksam

Fint att citera den stora Göran.
Citera
2024-03-24, 08:21
Frågan är vad som händer framåt i livet. Tror t ex inte nån vill ha en partner som har massa skulder och sk-ter i det. Såvida man inte är där själv. Sen får man ju en jädra uppsökande cirkus efter sig. De som har lån som de inte betalat tillbaka får ju en väldig massa uppsökande verksamhet som brev o tel samtal från dem de är skyldig. Sen så är det väl omöjligt få en vanlig inkomst utan direkt löneutmätning. Pension? Ja den lär ju bli fattig om man inte förvaltat sina kort. Själv skulle jag känna mig otroligt vidrig och omogen om jag levde på andra. Skulle överhuvudtaget aldrig befatta mig med någon med trådstartarens synsätt. Låter ju som en jättebortskämd bebis som inte fått lära sig varken etik eller moral av sina föräldrar. Men det är bara min syn. ”Just i dag”, beräknad framtida pension: över 41t/månad f skatt. Men så såsar jag inte heller omkring å lever på andra.
Citera
2024-03-24, 08:22
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Ok.

Känner du till andra som ordnat det för sig på liknande sätt som du? Förekommer det att man bollar idéer och kunskap mellan sig?

Borde det inte finnas risk att samhället drar åt skruvarna om sådant här blir vanligt?

Nej, aldrig hört om något liknande.

Klart man kommer försöka skruva åt, se alla babbar som gör livet surt för oss alla. Distansutmätningen kom ju till tack vare dom.

Men min situation är svår att göra något åt, i värsta fall kommer jag bli av med bilen i framtiden..
Citera
2024-03-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Nej, aldrig hört om något liknande.

Klart man kommer försöka skruva åt, se alla babbar som gör livet surt för oss alla. Distansutmätningen kom ju till tack vare dom.

Men min situation är svår att göra något åt, i värsta fall kommer jag bli av med bilen i framtiden..

Ok. Tack för svar.

Alltid intressant att ta del av ovanliga berättelser om livsval.
Citera
2024-03-24, 08:25
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Frågan är vad som händer framåt i livet. Tror t ex inte nån vill ha en partner som har massa skulder och sk-ter i det. Såvida man inte är där själv. Sen får man ju en jädra uppsökande cirkus efter sig. De som har lån som de inte betalat tillbaka får ju en väldig massa uppsökande verksamhet som brev o tel samtal från dem de är skyldig. Sen så är det väl omöjligt få en vanlig inkomst utan direkt löneutmätning. Pension? Ja den lär ju bli fattig om man inte förvaltat sina kort. Själv skulle jag känna mig otroligt vidrig och omogen om jag levde på andra. Skulle överhuvudtaget aldrig befatta mig med någon med trådstartarens synsätt. Låter ju som en jättebortskämd bebis som inte fått lära sig varken etik eller moral av sina föräldrar. Men det är bara min syn.

Min partner har inget problem med skulderna. Du har noll koll på hur det här fungerar hör jag. Självklart är man inte skriven där man faktiskt bor. Jag har aldrig någonsin haft direktkontakt med vare sig Kronofogden, inkasso eller någon annan.

Du får leva som du vill. Det intressanta är dock att du faller in i andras synsätt. Någon har sagt åt dig att det är fult, då kopierar du det. Jag skiter fullständigt i vårat arv. Det har sedan länge fallit.
Citera
2024-03-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolazerosuger
Jag ser ingen anledning att jobba mer än jag behöver. Jag vill heller inte bidra med pengar till äckliga staten (Mer än jag redan gör...)

Så din plan är alltså att jag ska gå till ett arbete 8 timmar om dagen för att tjäna 500k? Nej tack. Jag gör massvis med affärer trots att jag är skuldsatt. Systemet och verkligheten ser inte ut som du tror.

Du sover gott om natten och du kan äga dina prylar. Vad är det för liv där du äger inget och allt är skriver på andra? Varje krona måste du slussa ut från utlandet. Hoppas du är medveten om den stora förändringen som banker gör idag. Dvs har du ett bankkonto i Monaco så kan dom skicka alla uppgifter om vem som äger kontot vid begäran av en svenskmyndighet. Även Dubai är jäkligt samarbetsvilliga när det kommer till att fälla personer som begår brott. Återigen från mitt perspektiv så den enda du blåst är dig själv.
Citera
2024-03-24, 08:27
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Du sover gott om natten och du kan äga dina prylar. Vad är det för liv där du äger inget och allt är skriver på andra? Varje krona måste du slussa ut från utlandet. Hoppas du är medveten om den stora förändringen som banker gör idag. Dvs har du ett bankkonto i Monaco så kan dom skicka alla uppgifter om vem som äger kontot vid begäran av en svenskmyndighet. Även Dubai är jäkligt samarbetsvilliga när det kommer till att fälla personer som begår brott. Återigen från mitt perspektiv så den enda du blåst är dig själv.

Jag sover jätte bra, tack som frågar. Jag måste inte slussa någonting, mina pengar finns på konton precis som du har dina pengar. Betalar via kort.
Citera
2024-03-24, 08:28
Medlem
Förstår inte upprördheten, jag tycker att TS är modig. Om alla hade gjort på samma sätt, så hade utlåningsindustrin försvunnit och med den många riktiga parasiter.
Citera
2024-03-24, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av membrrr
Förstår inte upprördheten, jag tycker att TS är modig. Om alla hade gjort på samma sätt, så hade utlåningsindustrin försvunnit och med den många riktiga parasiter.

Håller med dig. Helt jävla genomvidrig bransch.
Citera
2024-03-24, 08:29
Medlem
Hur kan det vara fritt när du inte kan göra något eftersom de tar alla pengar?
Citera
2024-03-24, 08:32
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Själv skulle jag känna mig otroligt vidrig och omogen om jag levde på andra. Skulle överhuvudtaget aldrig befatta mig med någon med trådstartarens synsätt. Låter ju som en jättebortskämd bebis som inte fått lära sig varken etik eller moral av sina föräldrar. Men det är bara min syn. ”Just i dag”, beräknad framtida pension: över 41t/månad f skatt. Men så såsar jag inte heller omkring å lever på andra.

Det här ovan tyder på att du är en idiot och jag ska förklara varför.

Ingen människa kan någonsin leva helt själv utan att leva på andra. Någonstans tar du del av någon annans frukt. Exempelvis. Du köper en iPhone. Tror du på fullaste allvar att du har betalat vad telefonen kostade? Självfallet inte. Någon neger i en gruva fick betala med sitt liv för att få fram metallerna.

Du lever också på vad dina och mina förfäder gjorde. Alla lever vi på någon annan, sluta tro annat. Tänk bredare.

Vidare har jag jätte bra etik och moral, har du?
Citera
2024-03-24, 08:32
Citat:
Ursprungligen postat av Mehelium
Hur kan det vara fritt när du inte kan göra något eftersom de tar alla pengar?

Du har inte förstått någonting. Jag är fri. Ingen kan ta mina pengar. kronofogden kan inte utmäta medel i annat land än Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in